פחות משנה אחרי שרכשה את קניון ים המלח: רני צים מוכרת עד 20% מהקניון בעליית שווי של 45 מיליון שקל

לאחר שביוני האחרון רכשה רני צים מברקליס זכויות חכירה בשטח שעליו בנוי קניון ים המלח בתמורה ל-152 מיליון שקל, כעת חתמה על הסכם עקרונות למכירת עד 20% מהקניון לבעלי מניות בברקליס לפי שווי של 197 מיליון שקל

שיתוף הכתבה
רני צים ואבישי אברהם על רקע קניון ים המלח (מאיר אדרי, באדיבות רני צים)רני צים ואבישי אברהם על רקע קניון ים המלח (מאיר אדרי, באדיבות רני צים)

לאחר שביוני האחרון רכשה  רני צים  מרכזי קניות, בניהולו של אבישי אברהם, מברקליס ים המלח, מקבוצת ברקליס ישראל, זכויות חכירה מהוונות במקרקעין בים המלח בשטח של כ-6 דונם, שעליהם בנוי קניון "ים המלח"  ו-9,200 מ"ר בנויים לשיווק, בתמורה לכ-152 מיליון שקל, כעת היא מוכרת לבעלי מניות בברקליס עד 20% מהקניון לפי שווי של 197 מיליון שקל. כך לפי הסכם העקרונות שעליו דיווחה החברה היום (ג') לבורסה. בעלי המניות בברקליס יהיו זכאים לפי החוזה למנגנון אפסייד, רכישה במקרה של עליית ערך.

בהתאם להסכם העקרונות, הרוכש ירכוש מהחברה בין 15% ל-25% מזכויות החברה בקניון ים המלח לפי שווי לקניון ים המלח של 197 מיליון ש"ח (ל100% מהנכס), הרוכש יודיע לחברה בתוך 7 ימים על היקף הזכויות המדויק שברצונו לרכוש. במועד חתימת הסכם מכר מחייב ישלם הרוכש לחברה סך של 11.25 מיליון שקל במזומן (לא כולל מע"מ).  בהתאם להיקף הזכויות הנרכשות שירכשו בפועל על ידי הרוכש, ייקח על עצמו הרוכש את החלק היחסי בגין ההלוואה הקיימת על הנכס ואשר מסתכמת בכ-120 מיליון שקל וזאת באמצעות פיצול ההלוואה, בהתאם להסכמת הבנק.

יתרת התמורה תשולם באמצעות העמדת הלוואת מוכר על ידי רני צים , לתקופה של עד שנה ממועד חתימת הסכם מחייב בין הצדדים ותישא ריבית שנתית בשיעור של 7.5% או הצמדה למדד בתוספת ריבית בשיעור של 5% לפי בחירת הרוכש. הלוואה זו  או הלוואה בנקאית תשמש גם לחלקו היחסי של הרוכש בעלויות השיפוץ. הצדדים יחתמו על הסכם מחייב בתוך 40 ימים ממועד ההתקשרות בהסכם העקרונות. בעל השליטה בברקליס ים המלח הוא מוטי גרין (רונן מרדכי גרין).

מהלך זה מצטרף למהלך של צים מהשבוע שעבר למכור את כלל אחזקותיו ברני צים מרכזי קניות לקבוצת ההשקעות פסגות , שבשליטתו, תמורת 250 מיליון שקל, כך שעדיין ישלוט בחברה באמצעות מבנה אחזקות שונה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רני ציםאבישי אברהםקניון ים המלח
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...