ח"כ יעקב אשר: "חוק המטרו יעבור לא בעוד זמן רב; תוקם מנהלת שתטפל בהפקעות ובפיצויים"

יו"ר ועדת הפנים והסביבה של הכנסת, אמר בכנס שמאי המקרקעין כי המשרד שלו עובד על חוק תכנון ובנייה חדש יחד עם מנהל התכנון, וביקר את החוק הקיים ואת הבירוקרטיה: "שומה מתחת ל-70 אל"ש לא צריכה לעבור את כל הויה דלורוזה שעוברת שומה על פרויקט של 10 מיליון שקלים". על המטרו: "נוציא חוק טוב יותר; ויכוח בירוקרטי בתוך האוצר עיכב בשנים את הקו האדום של הרכבת הקלה"

שיתוף הכתבה
ח"כ יעקב אשר בוועידת לשכת שמאי המקרקעין (פוטו מרסל)ח"כ יעקב אשר בוועידת לשכת שמאי המקרקעין (פוטו מרסל)

יו"ר ועדת הפנים והסביבה של הכנסת, ח"כ יעקב אשר, אמר היום (ב') כי חוק מטרו חדש יעבור לא בעוד זמן רב, וכי ככל הנראה תוקם מנהלת שתטפל בנושא ההפקעות שיתבצעו במסגרת פרויקט התשתית היקר ביותר בתולדות המדינה. בוועידת שמאי המקרקעין שמתקיימת בימים אלו באילת, הוסיף אשר כי בעיה נוספת בהקשר של המטרו, היא חישוב היטלי השבחה : "אנחנו יושבים ומחכים לפתרון. להביא חוק שהוא לא טוב - את זה אני לא אעשה". 

אשר אמר כי המשרד שלו עובד כיום על חוק תכנון ובנייה חדש יחד עם מנהל התכנון וצוותים של מטה התכנון. הוא ביקר את חוק התכנון הקיים וציין כי "הוא יושב על חקיקה מנדטורית וישנה שכל היום רק מתאימים אותה, ויש תכונה אצל המחוקקים, במיוחד אצל הפקידים שעוזרים לנו לחוקק, שכל דבר שאתה רוצה לעדכן אותו ולהביא אותו למצב עכשווי יותר  - שמים עליו עוד רגולציות ועוד בעיות. זה הדבר האחרון שמדינת ישראל צריכה". 

בהקשר של שומות מוסכמות, יו"ר ועדת הפנים והסביבה ציין כי לפני כשבועיים ישב עם משרד המשפטים והיו לו כל מיני הערות על נוסח החקיקה הקודם. "מבחינתי ההסתכלות שלי על שומות שמתחת ל-100 אלף שקל או 70 אלף שקל כפי שכתוב בחוק, שומות מסוג כזה לא צריכים לעבור את כל הויה דלורוזה שעוברת שומה על פרויקט של 10 מיליון שקלים. ואם אנחנו רוצים להכניס קצת שמן לגלגלי הבנייה ומצוקת הדיור, אנחנו צריכים כמה שיותר להגיע להסכמות. אני מקווה מאוד שבזמן הקרוב נוכל להגיע עם בשורה בעניין". 

''להביא חוק שהוא לא טוב - את זה אני לא אעשה''. הדמיה של המטרו בגוש דן (יח''צ) ''להביא חוק שהוא לא טוב - את זה אני לא אעשה''. הדמיה של המטרו בגוש דן (יח''צ)

אשר אמר כי חוק המטרו יעבור, אך יש כמה בעיות מובנות שחלקן נפתרו ועל חלקן עובדים בימים אלו. "כשנוציא את חוק המטרו שלא ייקח הרבה זמן, הוא יצא טוב יותר ונכון יותר, כי אחת הבעיות הוא נושא הפיצויים לבעלי העסקים שנמצאים ליד מקומות העבודה. חייב לבוא פתרון אמיתי, פתרון של המדינה בנוסח הקמת מנהלת שתטפל בעניין הזה עם תקציב ייעודי, וזה הולך לקרות. דבר שני, חישוב היטל השבחה . נוצר מצב כיום שיכול להיות שדווקא אזורי המטרו לא ישקיעו את אותם מגדלים ואת אותם יחידות דיור על הנושא הזה. אנחנו יושבים ומחכים לפתרון. להביא חוק שהוא לא טוב - את זה אני לא אעשה".

אשר אמר כי בתור מי שהיה ממקדמי הקו האדום של הרכבת הקלה, "העניין הבירוקרטי שהיה שם התארך ב-5-7 שנים. חלק גדול מהעיכוב היה בוויכוחים עם החשב הכללי אפילו בתוך האוצר היה מחלוקת גדולה בין אגף תקציבים לחשב הכללי.  ארבע שנים רק על זה היה הוויכוח, כדי לבדוק אם המכרז והשיטה הזאת יותר טובה או פחות טובה". 

יו"ר ועדת הפנים והסביבה בכנסת נשאל בהקשר למסקנות ועדת החקירה הממלכתית על אסון מירון, שפורסמו לאחרונה. "אנחנו מדברים על תא שטח הררי, לא מפותח ולא מושקע כמו שאתר כזה צריך להיות, אסון היה רק שאלה של זמן. אמרתי בדיוני העבר - אתם לא תברחו ממקום שצריך לקבל בו זמנית חצי מיליון אנשים, שאין לו כבישי גישה מיוחדים, חניונים מפותחים, רמפות, והיום אפשר בפיתוח תשתיות לעשות את הכל. במקום שיהיה מקום לא מתאים ואז לבדוק האם המשטרה עשתה כל מה שצריך לעשות, בואו נעשה אותו במקום מתאים. כך אני מתייחס לחוקי תכנון ובניה, אתה צריך להתאים את התכנון שלך ללקוחות, תכנון מוקדם מונע אסונות. וברור שיש מקום לחשבון נפש, ברור שדבר כזה מזעזע". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:חוק התכנון והבנייהלשכת שמאי המקרקעיןהמטרויעקב אשר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...