בעקבות הפיגוע במעלה אדומים: הממשלה אישרה בנייה של כ-3,300 יח"ד ביהודה ושומרון

ההחלטה התקבלה בישיבה שקיימו רה"מ, שר האוצר ושר הביטחון, בעקבות הפיגוע בו נרצח מתן אלמליח ונפצעו 11 בני אדם נוספים. בין היתר ייבנו אלפי יח"ד במעלה אדומים ומאות באפרת. בארה"ב ובריטניה גינו את המהלך

שיתוף הכתבה
שר האוצר סמוטריץ' בוועדת הכספים (נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)שר האוצר סמוטריץ' בוועדת הכספים (נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

הממשלה החליטה ביום ה' האחרון על קידום בנייה של כ-3,300 דירות ביהודה ושומרון, זאת בעקבות פיגוע הירי שהתרחש באותו היום בכביש 1 בסמוך למעלה אדומים, שבו נרצח מתן אלמליח, בן 26 ממעלה אדומים, ונפצעו 11 בני אדם נוספים.

ההחלטה התקבלה בישיבה שקיימו בנושא ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ', שר הביטחון יואב גלנט והשר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר. בהודעה שיצאה מטעמו של סמוטריץ' בעקבות הפגישה נכתב: "הוחלט לכנס את מועצת התכנון העליונה לאישור אלפי יחידות דיור בהתיישבות"

היישובים אשר בהם תקודם הבנייה, לפי ההודעה, הם מעלה אדומים בהיקף של כ-2,350 יח"ד, היישוב הקהילתי קידר שמדרום למעלה אדומים, בו יקודמו 300 יח"ד, ו-694 יח"ד נוספות יקודמו ביישוב אפרת שבגוש עציון. בהודעתו הגיב השר סמוטריץ' להחלטה וכתב: "יידע כל מחבל שזומם לפגוע בנו שכל הרמת יד נגד אזרחי ישראל תענה במכת מוות והשמדה ובהעמקה של אחיזתנו הנצחית בארץ ישראל כולה".

פרסומה של ההחלטה כבר הביא לשורת גינויים מצד מנהיגי המערב וזו צפויה להגדיל את רמת המתיחות בין ישראל לארצות הברית. דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ון קירבי התייחס ביום שישי להחלטת הממשלה ואמר כי היא אינה עולה בקנה אחד עם הדין הבינלאומי". שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן התייחס גם הוא לנושא במהלך ביקורו בבירת ארגנטינה, בואנוס איירס ואמר כי הוא מאוכזב מההחלטה. שגריר בריטניה בישראל, סיימון וולטרס, ביקר אף הוא את ההחלטה.

בחודש יוני האחרון אישרה הממשלה שינוי באופן שבו מאושרות תוכניות בנייה ביהודה ושומרון, המגדיל את כוחו של השר סמוטריץ' בכל הקשור לקידום בנייה באזור. עד אז, נדרש אישורם של שר הביטחון וראש הממשלה על כל שלב - החל מהפקדת התוכנית ועד מתן התוקף. אולם על פי ההחלטה שאושרה, לאחר מתן אישור ראשוני על ידי הדרג המדיני, יידרש בהמשך רק אישורו של השר במשרד הביטחון סמוטריץ' לכל יתר השלבים, דבר שיקצר משמעותית את הזמן בין התכנון לבנייה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:יהודה ושומרוןבנייה ביו"שבצלאל סמוטריץ'
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...