בעיריית רמת השרון זועמים על אישור התוכנית בגלילות: "עריצות תכנונית שדורסת את המרחב והערים"

ראש עיריית רמת השרון אבי גרובר מתח ביקורת חריפה בעקבות אישור הוותמ"ל להפקדה אתמול של תוכנית ענק ל-18.5 אלף יח"ד בדרום גלילות. "הדיון נולד בחטא ולא היה צריך להתקיים, נכחנו בהצגה של 9 שעות". בעלי הקרקעות דווקא מברכים ואף מתארגנים לצאת יחד לעסקאות קומבינציה מול יזמים

שיתוף הכתבה
ראש עיריית רמת השרון אבי גרובר על רקע הדמיית הרובע החדש בגלילות (עירית רמת השרון, Cc-by-sa-3.0, מזור-פירשט אדריכלים)ראש עיריית רמת השרון אבי גרובר על רקע הדמיית הרובע החדש בגלילות (עירית רמת השרון, Cc-by-sa-3.0, מזור-פירשט אדריכלים)

ראש עיריית רמת השרון אבי גרובר, מתח ביקורת קשה על הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור ( ותמ"ל ), שאישרה אתמול (ד') להפקדה תוכנית ענק לבניית 18.5 אלף יח"ד בדרום גלילות. "התוכנית הזאת דורסת את שדה הנרקיסים השני בגודלו בישראל ואת אגם הניקוז של רמת השרון וצפון תל אביב וכל זה בלי שום קשב לאף מומחה", אמר גרובר. "ככה נראית עריצות תכנונית שדורסת את המרחב והערים". 

לדבריו, "נכחנו בהצגה של תשע שעות ואחרי שעה של דיון פנימי לא התקבלה אף אחת מהערותינו. לצערנו המדינה ממשיכה להתעלם מהערים שבשטחן התכנית חלה. הדיון הזה נולד בחטא ולא היה צריך להתקים, ואנחנו נפעל בכל האמצעים המשפטיים העומדים לרשותנו". במינהל התכנון סירבו להתייחס לדבריו של גרובר. 

אישור תוכנית דרום גלילות בוותמ"ל, שמסגרתה ייבנו 18,500 יחידות דיור וכ-1.1 מיליון מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה, גורר כאמור ביקורות מצד הרשויות, ולא בפעם הראשונה בשבועות האחרונים. פורום ה-15, במכתב למנהל התכנון מהשבוע שעבר, הזכיר את תוכניות זו לצד התוכנית ל-8,000 יח"ד ממזרח לחדרה, כתוכניות שלא מתחשבות בעמדת הרשויות המקומיות, ומתח ביקורת חריפה על הוותמ"ל ועל רשויות התכנון. 

גבולות הרובע החדש בצילום אווירי (מזור-פירשט אדריכלים ומתכנני ערים)גבולות הרובע החדש בצילום אווירי (מזור-פירשט אדריכלים ומתכנני ערים)

מאידך, בעלי הקרקעות בתוכנית שאושרה בגלילות, מברכים על אישורה. עו"ד אביעד שוב, שותף במשרד שוב ושות' המייצג מאות בעלי קרקעות במתחם, מציין כי בעלי הקרקעות מברכים על ההחלטה להפקיד את התוכנית. לדבריו, התוכנית הותמ"לית לא מצריכה הכנת תוכניות מפורטות נוספות אחריה, אלא במסגרתה יאושרו גם  טבלאות האיזון שיקצו לבעלים את הזכויות במגרשים ספציפיים ויופקדו יחד עם התוכנית.

עוד אביעד שוב שותף במשרד שוב ושות (ITAMAR PHOTO)עוד אביעד שוב שותף במשרד שוב ושות (ITAMAR PHOTO)

"במקביל להחלטה להפקיד את התוכנית כבר מבצע שמאי את טבלאות האיזון שיקצו את הזכויות לבעלי הקרקע השונים", טוען עו"ד שוב, "אך ייתכן מצב שכל בעל קרקע יקבל זכויות במגרש אחר ובגלל שיש ריבוי בעלים יהיה קשה להם להתארגן יחד ולממש את הבנייה. לכן אחת מהפעולות שאנו מבצעים היום זה ריכוז קבוצות של בעלים לקבלת זכויות במרוכז מה שיאפשר להם לצאת יחד לעסקאות קומבינציה מול יזמים או לבנייה עצמאית של הפרויקטים במהירות האפשרית". 

שוב גם מציין כי "כבר בשנים 2004 ו-2005 אושרו שתי תוכניות מתאריות למתחם גלילות שאפשרו בנייתן של כ-12,000 יח"ד, מאז במשך שנים ארוכות הרשויות של רמת השרון ותל אביב לא קידמו את התוכניות המפורטות במתחם. בעקבות פניות אין סוף, ב-2017 הופקדו התוכניות המפורטות אך בעקבותיהן הוגשו התנגדויות רבות גם מצד הבעלים הפרטיים וגם מצד גופים אחרים שטענו לליקויים בתוכניות, עד לביטול ההפקדה והעברת תכנון המתחם לוותמ"ל בשנת 2021". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אבי גרוברותמ"לרמת השרוןגלילות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...