הסתיימה ההרשמה להגרלת "דירה בהנחה": 105 אלף זכאים נרשמו, וזו העיר בה הסיכוי לזכות הוא הגבוה ביותר

הלילה בחצות נסגרה ההרשמה להגרלה במסגרתה יוגרלו כ-7,000 דירות ב-16 ערים שונות. מס' הנרשמים הגבוה ביותר (כ-44 אלף) הוא ברחובות, והנמוך ביותר (כ-2,500) בקריית שמונה שעוברת תקופה קשה. איפה הסיכוי לזכות הוא הגבוה ביותר ואיפה הכי נמוך? התשובות בפנים

שיתוף הכתבה
שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף (אלעד זגמן, ענבה, לע"מ)שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף (אלעד זגמן, ענבה, לע"מ)

104,909 משקי בית נרשמו להגרלה של תוכנית "דירה בהנחה", שאמש (ג') בחצות הסתיימה ההרשמה אליה, שהייתה אמורה להסתיים בשבוע שעבר אך הוארכה. תוצאות ההגרלות יפורסמו לזוכים בשבועות הקרובים. מניתוח הנתונים עולה כי הרבה נרשמו להגרלות ברחובות, והכי מעט לקריית שמונה. 

במסגרת ההגרלה יוגרלו 6,816 דירות ב-16 יישובים ברחבי הארץ ביניהם: רחובות, אלעד, ירושלים, קריית עקרון ועוד. למרות שנרשמו להגרלה 104,909 משקי בית, בוצעו למעלה ממיליון וחצי הרשמות להגרלות, מאחר וכל זכאי רשאי היה להירשם לעד שלושה יישובים ולכל ההגרלות ביישובים אלו.

אז הכי הרבה נרשמו כאמור לרחובות, עם לא פחות מ-43,880 משקי בית שניסו את מזלם בה. הכי מעט נרשמו לקריית שמונה, שעוברת חודשים לא פשוטים, ורק 2,540 משקי בית נרשמו להגרלות בה. ביישוב החרדי אלעד נרשמו כ-23.5 אלף, באשקלון כ-22.5 אלף, בבית דגן כ-21.7 אלף, במעלות-תרשיחא רק כ-3,600, בקריית גת לא פחות מ-36 אלף, ובקריית מלאכי רק 2,860. 

ולנרשמים, מה הסיכוי שלכם לעלות בגורל ולקבל את ההנחה הנכספת? אז חדשות טובות למי שנרשם לקריית גת, שם סיכויי הזכייה הם הגבוהים ביותר, עם 1 ל-13. חדשות פחות טובות לנרשמים לבית דגן, שם הסיכוי שלכם הוא הנמוך ביותר מבין הערים המשתתפות, עם לא פחות מ-1 ל-344. באילת הסיכוי שלכם הוא 1ל-60, באלעד 1:27, באשקלון 1:40, בבני עייש 1:21, בירושלים 1:257, ברחובות 1:70, בקריית גת 1:13, ובקריית עקרון 1:28. 

הכי מעט נרשמים. קריית שמונה (שאטרסטוק)הכי מעט נרשמים. קריית שמונה (שאטרסטוק)

החל מהיום יחלו גורמי המקצוע במשרד לבצע בדיקות טכניות, לאחריהן יתחיל הליך ביצוע ההגרלות. ממשרד השיכון נמסר כי הליך ההגרלה נערך בהתאם לנהלים מחמירים ומוקפדים, במערכת ממוחשבת, ללא מגע יד אדם, בניהולה של ועדה ובפיקוחו של רואה חשבון מוסמך. חישוב התוצאות מתבצע בחדר הגרלות סגור, בנוכחות ועדת ההגרלות המפקחת, בודקת וחותמת על תוצאות ההגרלה, עם סיום תהליך זה יופצו הודעות הזכייה לזוכים.  

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, אמר כי "שמירה על הרציפות בתחום הנדל"ן חשובה ביותר במיוחד בימים אלה, והמספרים מראים כי גם הציבור משתף פעולה. מרגשים אותי בעיקר הזכאים שנרשמו להגרלות בקרית שמונה ואשקלון, אלפי משפחות שרואות את עתידן בערים אלו ומאמינות ביישוב הארץ. חובתנו המוסרית לכלל אזרחי ישראל היא לתת מענה דיור ראוי ואיכותי, ואנו עובדים בצורה מאומצת ושיטתית על מנת לייצר ולהציע פתרונות מגוונים". 

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון , יהודה מורגנשטרן: "כפי שהבטחנו, המטרה העיקרית שעומדת לנגד עינינו היא לאפשר לזוגות הצעירים ולמחוסרי הדיור להגיע לקורת גג מתאימה לצרכיהם. בשבועות הקרובים יפורסמו תוצאות ההגרלה וכ-7,000 משפחות יתבשרו על זכייתן. תוכנית 'דירה בהנחה' ממשיכה והיא חלק מתוכנית הנדל"ן שאושרה בממשלה. בתוכנית הנדל"ן מוקצים מיליארד שקלים לסבסוד פיתוח בכדי להגדיל את היצע השווקים ולייצר בשנה הקרובה הגרלות נוספות. בנוסף שמנו דגש לתמרוץ מתן היתרים ברשויות המקומיות, ונקטנו בצעדים נוספים בכדי לדאוג שמספר התחלות הבנייה יגדל וענף הבנייה בישראל לא יפסיק לעבוד". 

מנהל רשות מקרקעי ישראל , ינקי קוינט: "עם סיום מועד ההרשמה להגרלה אנו עדים לביקוש גבוה לדירות במסלול דירה בהנחה המבטיח לזוגות צעירים ולמחוסרי דיור פתרונות דיור בהנחות משמעותיות ביותר. רשות מקרקעי ישראל תמשיך להקצות אלפי יחידות דיור במחירים מופחתים מדי שנה, כדי לספק את הביקושים הקיימים בשוק ליחידות דיור מוזלות". 
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד השיכוןרמ"ידירה בהנחהרחובות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...