שר הפנים בוחן: דחיית הבחירות לנובמבר במועצות שבהן יישובים שתושביהם פונו

פחות מ-3 שבועות לפני הבחירות המקומיות, הודיע משה ארבל כי הוא בוחן את האפשרות לדחות את הבחירות במועצות האזוריות שבהן יישובים שפונו בעקבות המלחמה, כולל אשכול, הגליל העליון, מרום הגליל ושער הנגב. "מובן כי במצב הדברים הנוכחי לא ניתן לנהל הליך בחירות תקין"

שיתוף הכתבה
שר הפנים משה ארבל (גדעון שרון, לע"מ)שר הפנים משה ארבל (גדעון שרון, לע"מ)

שר הפנים, משה ארבל, בוחן את האפשרות לדחות את מועד הבחירות המקומיות במועצות האזוריות בהן יש יישובים שתושביהם פונו בהתאם להחלטות הממשלה, לתאריך ה-19 בנובמבר 2024. השר יקיים היום (ב') בשעה 14:00 מסיבת עיתונאים בנושא. מדובר במועצות בדרום ובצפון הארץ, כולל אשכול, הגליל העליון, חוף אשקלון, מבואות החרמון, מטה אשר, מעלה יוסף, מרום הגליל, שדות נגב ושער הנגב. 

לעוד חדשות ועדכונים בנושא הבחירות המקומיות

במכתב שהגיש השר ארבל לוועדת הפנים והגנת הסביבה, לקראת דיון שיתקיים שם מחר בנושא, הוא כותב כי "על רקע מלחמת חרבות ברזל נחקק החוק לדחיית הבחירות הכלליות לרשויות המקומיות, אשר דחה את מועד הבחירות הכלליות לרשויות המקומיות ליום 27 בפברואר 2024. כיום, פחות משלושה שבועות לפני הבחירות, ישנם עשרות רבות של יישובים במועצות אזוריות בצפון ובדרום שתושביהם פונו בהתאם להחלטות הממשלה. בימים אלה מתגבש למיטב ידיעתנו מתווה להמשך תקופת הפינוי, אך מועד חזרתם של התושבים טרם נקבע".

"מובן כי במצב הדברים הנוכחי", כותב השר, "לא ניתן לקיים הליך בחירות תקין ביישוב שתושביו עדיין מפונים גם בעת כה סמוכה לבחירות. זאת, הן בשל הפגיעה בזכות להיבחר: האפשרות של המועמדים לנהל מסע בחירות כאשר קהל הבוחרים שלהם לא נמצא ביישוב, והאפשרות של הבוחרים לקחת חלק בהליך הבחירות, כאשר הם אינם נמצאים ביישוב בתקופת הבחירות ואף ביום הבחירות עצמו. נראה כי המתנה נוספת עם עצם קביעת מועד הבחירות עד לתום חזרתם של התושבים עלולה להביא לתקופה ארוכה של חוסר ודאות ולפגיעה מתמשכת הן ברשויות המקומיות שנדרשות להמשיך ולפעול תחת מגבלות תקופת הבחירות ואינן יכולות לפעול לאישור תקציב, אישור צו ארנונה ועוד, והן במתמודדים והמבקשים להתמודד המתקשים לכלכל את מעשיהם".

"יש מקום לקבוע תאריך לבחירות באופן אשר ייתן מענה לאינטרס הציבורי ביצירת ודאות ויציבות בפעולתן של הרשויות האמורות תוך מתן משקל ראוי לזכות לבחור ולהיבחר. נראה כי מועד קרוב מדי דווקא יגביר את חוסר הוודאות ואת חוסר היציבות, שכן קיים סיכון רב שיהיה צורך בדחיות נוספות. ככל שהמועד שייקבע יהיה רחוק יותר, כך הסיכון מדחיות חוזרות ונשנות קטן יותר. מנגד, נדרש מועד שלא יהיה רחוק מדי כדי לא לפגוע מעבר לנדרש, בערך ובחשיבות של עריכת הבחירות ובאפשרות של התושבים לבחור ולהיבחר". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שר הפניםמשה ארבלבחירות מוניציפליותבחירות מקומיות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...