"יש לכל אחד מאיתנו את ההבנה והיכולת לדעת מתי לוותר ולתת לאחר להוביל"

'הפנים מאחורי ההתחדשות העירונית' עם אלעד שמרלינג, בעלים ומנכ"ל משותף של רם-מוגרבי-ארדיטי שמגלה איך נולד הרעיון להקמת הפעילות והחברה, איך זה מרגיש לגלות שהרעיון הופך לארגון ואיך ממנפים את הידע, הניסיון והגב של השותפים בחברה.

שיתוף הכתבה
אלעד שמרלינג (צילום באדיבות רם-מוגרבי-ארדיטי) | ברקע- מודליאני 3, תל אביב (צילום: אסף פינצ'וק)אלעד שמרלינג (צילום באדיבות רם-מוגרבי-ארדיטי) | ברקע- מודליאני 3, תל אביב (צילום: אסף פינצ'וק)

אלעד שמרלינג הגיע לתחום ההתחדשות העירונית לפני כעשור, ובמרוצת השנים החברה שהקים צמחה והתפתחה לשותפות יוצאת דופן בה השלם גדול מסכום חלקיו. הוא רואה בתוכנית הרובעים של תל אביב מהלך חשוב שמקדם את התחרות ומעלה את רמת הוודאות בתחום, מכיר בחשיבותו של ההון האנושי בחברה ושל התרבות הארגונית ומספר איך זה לעבוד עם השותפים ביום-יום.

מה גרם לך להתחיל לעסוק בהתחדשות עירונית?

ענף הנדל"ן תמיד משך אותי. אבל את הפוטנציאל של ההתחדשות העירונית הבנתי די במקרה. ביצעתי עסקה פרטית במסגרתה קניתי דירת גג עם זכויות בנייה ובמטרה להשביח את הנכס. באותו זמן החלו לצוץ פרויקטים במסגרת תמ"א 38 /1 בתל אביב ואז נפל לי האסימון – בדומה לעסקה הפרטית שקידמתי על ידי רכישה במזומן, אפשר לעשות את אותו הדבר עבור בניין שלם וכולם יכולים לצאת נשכרים – דיירים, עירייה ויזם. התחלתי ללמוד לעומק את תחום ההתחדשות ובשנת 2012 הצעתי ליוסי מלמד, אביו של עמית, חבר קרוב שלי, ומבעלי "רם הנדסה", להקים פעילות משותפות בתחום. לי הייתה המוטיבציה ליזום ולהקים אופרציה ייעודית לתחום ולו היה את הניסיון בתכנון וביצוע פרויקטים בענף הנדל"ן. ככה הכל התחיל.

ואיך השותפות הזו התפתחה לאורך השנים?

כשהתחלנו התחום היה ממש בחיתוליו, לכן דיירים חששו לחתום ולצאת לתהליך שינוי מורכב כמו התחדשות עירונית . בזכות המוניטין של "רם הנדסה" זכינו לאמון והתחלנו בקידום ותכנון של כשבעה פרויקטים, בהם חתמנו עם בעלי דירות. ב-2014 פגישה מקרית בבית קפה עם אסף מוגרבי, ממש ליד הגן של הילדות שלנו, הולידה את השותפות המורחבת עם חברת מוגרבי-ארדיטי. החלטנו להגיש הצעה משותפת למכרז גדול במרכז תל אביב, הייתה תחרות מאתגרת ואנחנו זכינו. נהנינו מאוד במסגרת העבודה המשותפת, הכימיה הייתה כל כך טובה שהצעד המתבקש היה להקים חברה בשותפות שווה ולהמשיך לפרויקטים נוספים. מאז גדלנו והתפתחנו וכך נולדה רם-מוגרבי-ארדיטי.

ספר על חוויה משמעותית לאורך הדרך.

שנת 2022 הייתה שנה מאד משמעותית עבורי. באמצע השנה נחתמה עסקת ההשקעה של חברת הביטוח מנורה-מבטחים בחברה. מנורה השקיעו סכום משמעותי של עשרות מיליוני שקלים בחברה והצטרפו אלינו כשותפים. התחושה האישית שלי הייתה – "וואלה, עבדנו 10 שנים כל כך קשה וגוף משמעותי בסדר גודל כזה החליט להשקיע ולהיכנס כשותף לפעילות איתנו, כנראה שעשינו משהו נכון." כמו כן, בסוף אותה שנה, נסענו לטיול חברה משותף לאתונה. בתור אחד שהעובדים מאוד חשובים לו ושפועל לטפח את ה-DNA הארגוני, הנסיעה הזו סימלה עבורי את השלב בו הפכנו מחברה קטנה של כמה אנשים לארגון של ממש; יותר מ-30 א.נשים, משפחה גדולה אחת.

מהו הפרויקט שאתה הכי גאה בו, ולמה?

הפרויקטים הראשונים של החברה הם אלה שהכי קרובים לליבי. היינו אז חברה קטנה והתעסקתי בכל ההיבטים, הייתי מעורב ב-360 מעלות. היום, לאחר שצמחנו וגדלנו, אני אמון בעיקר על תחומי התכנון, שיווק, ביצוע ומימון ופחות בצד ייזום הפרויקטים.

ספר משהו שאף אחד לא יודע עליך בענף הנדל"ן.

לפני שנכנסתי לתחום ההתחדשות העירונית פעלתי בתחום אחר לגמרי – הייתי שותף בקבוצה מובילה בתל-אביב שעסקה בתחום הפנאי, מסעדנות ואירועים. עבדתי בלילה וישנתי במהלך היום. היום אני אנטיתזה לעולם ההוא; בחור די "רגיל", ישן בלילה ועובד ביום, אוהב לבלות עם המשפחה והחברים.

למה אתם מתמקדים בפעילות בתל-אביב? ולאילו עסקאות לא תתקרב לעולם?

ההתמקדות שלנו בתל אביב נובעת קודם כל מהאהבה שלנו לעיר ומעובדת היותנו תושבי העיר. אנחנו מכירים את כל הבניינים והשכונות ממקור ראשון, ואנחנו מאמינים ברמה העסקית בפעילות באזורים בעלי ביקוש קשיח – פריים לוקיישן. אגב, בהיבט הרגולטורי, תוכנית הרובעים של תל אביב שנכנסה לתוקף מייצרת וודאות גבוהה ונוחה לעבודה ומקדמת את התחרות בתחום ההתחדשות העירונית.

יחד עם זאת, הקמנו גם פעילות מחוץ לעיר במסגרת חברת הבת שלנו, RMA ,המתמקדת במתחמים משמעותיים של פינוי בינוי בכל אזור המרכז. את החברה מוביל בנחישות רבה השותף שלנו, קובי ארדיטי, מזה כשש שנים, ולשמחתי הפעילות תופסת תאוצה ומתקדמת יפה מהמצופה.

לא משנה היכן הפרויקט, מאוד חשוב לנו בכל עסקה שאנחנו מקדמים להבין מי האנשים שעומדים מולנו ומי יהיו השותפים שלנו לאורך הדרך. מחלקת הפיתוח העסקי בקבוצה בודקת לעומק כל פרויקט פוטנציאלי, מבצעת את התחשיב הכלכלי אבל לא רק. אנחנו מוודאים שהאנשים המעורבים בפרויקט הם אנשים נעימים וברי-שיח, וסומכים על האינטואיציה שלנו כדי להימנע מכניסה לפרויקטים שעלולים להסתבך בעקבות דינמיקה אנושית לא טובה.

איך זה לעבוד בסביבה מרובת שותפים?

כל מילה של אחד השותפים היא המילה של החברה כולה, ובמקרה שלנו האחריות היא מחומשת. עד לכניסה של מנורה-מבטחים כשותפה, עבדנו כשותפים שווים במשך שנים רבות, ללא הסכם שותפים ואני חושב שזה אומר הכל. בתשע שנים האחרונות היו, מטבע הדברים, עליות ומורדות, אבל יש לכל אחד מאיתנו את ההבנה והיכולת לדעת מתי לוותר ולתת לאחר להוביל.

 

אסף מוגרבי ואני משלימים זה את זה. אני יותר פּוּשֶׁר ודוחף קדימה ואסף יודע להיות יותר סבלני וקשוב. הוא אחראי על הייזום ואני על ההוצאה לפועל. ועוד דבר- לעבוד עם שותפים שהם בעלי וותק וניסיון כה משמעותיים זה יתרון גדול, ואנחנו, ה"צעירים", יודעים לפנות אליהם כשאנחנו צריכים עצה טובה. כמו כן, שמחנו לגלות במהלך השנה האחרונה, שהייתה שנה מאתגרת במיוחד בענף שלנו, שבחרנו את השותף המוסדי הנכון מבין החלופות שעמדו לפנינו. החברים במנורה הוכיחו שהם שותפים אמיתיים לדרך.

אני מרגיש בר מזל כי אחת הדמויות שאני הכי מעריך , הוא גם אחד השותפים שלי – יוסי מלמד, הבעלים והמנכ"ל של חברת "רם הנדסה". אני לומד ממנו איך להפוך את הארגון שלנו למשפחה אמיתית, איך להשקיע בעובדים, להיות אמפתי ואכפתי. ה-DNA שיוסי בנה לאורך השנים ב"רם-הנדסה" זה המודל אליו אני מכוון. יוסי הוא אדם מאוד ייחודי בנוף המחוספס של ענף הנדל"ן ויש לי זכות גדולה ללמוד ממנו.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתרם מוגרבי ארדיטיהפנים מאחורי ההתחדשות העירונית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...