מהנדס המועצה ג'דיידה מכר נרצח: "מדינת ישראל חייבת להגן על שומרי הסף בחברה הערבית"

האלימות הקטלנית בחברה הערבית ממשיכה להשתולל, והבוקר (ג') הגיעה גם אל הדרג המקצועי בעולם התכנון והבניה, עם הרצחו של אינג' אדהם חמוד, בן 38 במותו, ששימש גם כמנכ"ל המועצה. איגוד מהנדסי הערים: "בהלם מהאירוע הטרגי. אדהאם היה איש מקצוע צעיר ומבטיח שתרם רבות לתכנון הגליל המערבי"

שיתוף הכתבה
מהנדס המועצה אדהאם חמוד ז"ל (איגוד מהנדסי הערים)מהנדס המועצה אדהאם חמוד ז"ל (איגוד מהנדסי הערים)

זעזוע בעולם התכנון והבנייה מהירצחו הבוקר (ג') של מהנדס המועצה המקומית ג'דיידה מכר שבגליל המערבי, אדהם חמוד, בן 38 במותו. חמוד, שמלבד תפקידו כמהנדס שימש גם כמנכ"ל המועצה, היה נשוי ואב ל-3 ילדים. הבוקר נפצע באורח אנוש מירי לעבר מכוניתו. מותו נקבע לאחר שפונה לבית החולים בנהריה. המשטרה פתחה בחקירה והחלה בסריקות אחר חשודים ובאיסוף ממצאים בזירה על ידי חוקרי המחלקה לזיהוי פלילי.

חמוד שימש כמהנדס המועצה בחמש השנים האחרונות. לדברי גורמים ביישוב ששוחחו עם מרכז הנדל"ן , ייתכן כי אין קשר בין הרצח לתפקידיו של חמוד במגזר הציבורי כי אם לסכסוכי משפחות ביישוב. עם זאת חשוב להדגיש כי חמוד עצמו לא היה מעורב בהם. זהו לא המקרה הראשון של פגיעה באנשי המועצה. בספטמבר האחרון אלמונים ירו אל עבר ביתו של רו״ח חאג׳ אל עפיף המתמודד על ראשות המועצה. רצח זה מצטרף לרציחות נוספות שאירעו השנה ביישוב, שהרקע להם הוא סכסוכי עבריינים.

מאיגוד מהנדסי ואדריכלי הערים נמסר: "אנחנו בהלם מהאירוע הטרגי והקשה בו נרצח מהנדס מ.מ ג'דיידה מכר, אינג' אדהאם חמוד, ושולחים תנחומינו למשפחה. אדהאם היה איש מקצוע צעיר ומבטיח שתרם רבות לפיתוח והתכנון בגליל המערבי". עוד נמסר מהאיגוד כי "יש חשיבות גדולה על הגנה על שומרי הסף, לרבות נושאי התפקידים המקצועיים ברשויות המקומיות. מדינת ישראל חייבת לשים לה למטרה לטפל בנושא, ובפרט בחברה הערבית".

עביד עביד, סגן ומ״מ ראש המועצה, מסר למרכז הנדל"ן כי "אדהם חמוד היה מהנדס המועצה. גבר מכובד, אמין, מאמין, מוכשר והידיים שלו נקיות".

ממשטרת ישראל נמסר מוקדם יותר הבוקר כי "שוטרי תחנת הגליל המערבי של מרחב אשר פתחו הבוקר בחקירה עם קבלת דיווח במוקד 100 בדבר אירוע ירי לעבר אדם בכפר ג'דיידה מכר. עפ"י גורמי רפואה, מהמקום פונה תושב העיר בשנות ה-30 לחייו באורח אנוש אל המרכז הרפואי לגליל בנהריה תוך ביצוע פעולות החייאה שם נקבע מותו".

חמוד אינו הפקיד הבכיר הראשון בשלטון המקומי שמאבד את חייו כתוצאה ממגפת האלימות והפשיעה המשתוללת בשנים האחרונות בחברה הערבית. בחודש אוגוסט האחרון נרצח מנכ"ל עיריית טירה שבמשולש, עבד אלרחמן קשוע (60),באירוע שבו נפצע גם חבר מועצת העיר מחמוד נאסר.

שר הפנים משה ארבל קרא אתמול לשב"כ להידרש לחקירת הרצח, "שכן אם יוכח כי הרצח בוצע בשל מילוי תפקידו ברשות המקומית הרי שמדובר בפגיעה בסמלי שלטון, ובפרט לנוכח הקרבה לבחירות ברשויות המקומיות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הגלילהאלימות בחברה הערביתאדהאם חמודג'דיידה מכר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...