פינוי-בינוי ראשון בשכונת סלע בנתניה: תוכנית של גבאי ל-464 יח"ד תופקד השבוע

התוכנית כוללת הריסה של 8 בניינים עם 116 יח"ד ובניית 3 מגדלים של עד 35 קומות ושני בניינים של עד 10 קומות, 1,700 מ"ר למסחר ושטחי ציבור. זוהי הסנונית הראשונה של ההתחדשות הנרחבת המתוכננת בשכונה שבמרכז נתניה. בתום תקופת ההתנגדויות הוועדה המקומית תדון במתן תוקף לתוכנית, שצפויה להיות מקודמת במהלך 2024 להיתרי בנייה

שיתוף הכתבה
הדמיה של הפרויקט בשכונת סלע (גיורא גור אדריכלים)הדמיה של הפרויקט בשכונת סלע (גיורא גור אדריכלים)

תוכנית פינוי-בינוי ראשונה בשכונת סלע במרכז נתניה נחתמה אתמול (א') להפקדה להתנגדויות על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה נתניה, המשמשת כוועדה עצמאית, ותופקד ביום רביעי. התוכנית, של קבוצת גבאי , צפויה לכלול 464 יחידות דיור. לאחר תום תקופת ההתנגדויות צפויה התוכנית לידון בוועדה המקומית למתן תוקף ותקודם בשנת 2024 להיתרי בנייה. זאת לאחר שאושרה להפקדה בתנאים ביוני האחרון.

התוכנית כוללת הריסה ובנייה של שמונה בניינים עם 116 יחידות דיור, בין הרחובות פרייבורג, גליקסון, צייטלין ופרישמן ובמקמם יוקמו 464 דירות בשלושה מגדלי מגורים של עד 35 קומות לאורך כביש החוף, ובשני בניינים של 10 קומות לכיוון פנים השכונה. כמו כן יוקצו בתוכנית 1,700 מ"ר למסחר, שטח ציבורי פתוח לטובת פארק (0.8 דונם),ושטח של דונם לטובת מבני ציבור.

במסגרת התוכנית יקבל כל בעל דירה קיימת, דירה חדשה בבניין חדש עם מעלית ותשתיות חדשות, ממ"ד, מרפסת וחניה תת קרקעית. כמו כן, חייבה עיריית נתניה את היזם בהעמדת קרן תחזוקה לבעלי הדירות במתחם ל-10 שנים.  התוכנית הזו היא הסנונית הראשונה של ההתחדשות הנרחבת המתוכננת בשכונת סלע שבמרכז העיר. 

במהלך שלוש השנים האחרונות קידמה עיריית נתניה, בראשות מרים פיירברג איכר, מסמכי מדיניות המתווים את התחדשות השכונה כולה. במסגרת מסמכי המדיניות מתוכננים להתחדש כ-1,000 דירות קיימות, צפויים להיבנות מגדלי מגורים בעיקר לאורך כביש החוף, לצד בנייה נמוכה יותר של 10 קומות לפנים השכונה, מבני ציבור נרחבים, שטחי ציבור פתוחים בהיקפים של למעלה מ-100 דונם ושבילי הליכה ושבילי אופניים בתוך השכונה. 

במקביל להתחדשות השכונה מקדמת העיריה יחד עם משרד התחבורה את תוכנית "מהיר לעיר" הכוללת תשעה צירי העדפה לתחבורה ציבורית אפקטיבית. שני צירים צפויים לעבור בסמיכות לשכונה, אחד לאורך רחוב הרצל ואחד לאורך רחוב רזיאל. 

הראל פרץ, מנהל חטיבת התחדשות עירונית בקבוצת גבאי: "מדובר בפרויקט הפינוי בינוי הראשון בשכונה והינו נדבך חשוב ביותר בשינוי פניה. הפרויקט יכלול מעל ל-460 יחידות דיור חדשות, פרויקט משמעותי לקבוצת גבאי. 
המתחם החדש צפוי לשפר את חיי הקהילה , להוסיף שטחי מסחר ותשתיות ולפתח את האזור ואני צופה שיעודד הגירה של אוכלוסייה צעירה לשכונת סלע. החברה תמשיך לפעול במרץ על מנת לממש את הפרויקט ולהביאו לביצוע מהר ככל הניתן ואף לבחון הזדמנויות לפרויקטים נוספים בשכונה".. 

לדברי ראש עיריית נתניה מרים פיירברג איכר, "אנו מובילים חידוש מאסיבי ופיתוח של השכונות הוותיקות בהן ייבנו כ-30 אלף יחידות דיור חדשות במרכז וצפון העיר הוותיקים, כמו גם שכונות רמת ידין, נאות שקד, קריית נורדאו וחפציבה אשר יעברו התחדשות באמצעות פרויקטים של פינוי-בינוי. נעשה זאת בצורה נכונה אשר תשמור על האופי והצביון של השכונה והעיר".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבוצת גבאיעיריית נתניהפינוי בינוי נתניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...