תמורת יותר ממיליארד שקל: ג'י סיטי מימשה נכס מסחרי בפראג

חברת הנדל"ן המניב הודיעה כי חברת הבת שלה, ג'י סיטי אירופה, השלימה את העסקה למכירת קניון Arkady Pankrac בפראג תמורת כ-1.04 מיליארד שקל. בכך, מימשה החברה כבר 63% מתוכנית המימושים שלה

שיתוף הכתבה
קניון ארקדי פנקראק בצ'כיה (ג'י סיטי) קניון ארקדי פנקראק בצ'כיה (ג'י סיטי)

חברת הנדל"ן המניב ג'י סיטי הודיעה היום (ד') כי חברת הבת שלה שבבעלותה המלאה, ג'י סיטי אירופה, השלימה את העסקה למכירת הנכס Arkady Pankrac בפראג תמורת כ-259 מיליון אירו (כ-1.04 מיליארד שקל),בדומה לשוויו בספרים ליום 30 בספטמבר 2023. על הנכס רשומה משכנתה בסך של כ-112 מיליון אירו (כ-450 מיליון שקל) אשר הומחתה לקונה. התמורה התקבלה בידי ג'י סיטי אירופה. 

מדובר במרכז מסחרי מהגדולים בפראג בשטח 40 אלף מ"ר בן שלוש קומות, שכולל בעיקר חנויות אופנה, כולל מותגים כמו גאבור, קלווין קליין ואחרים.

המכירה הינה חלק מתוכנית המימושים עליה הודיעה ג'י סיטי בחודש אוקטובר 2022. עד כה, כולל העסקה הנ"ל, מימשה החברה נכסים בשווי 4 מיליארד שקל. מדובר בנכס שנפתח ב-2008 ורק באפריל האחרון השלימה ג'י סיטי את רכישת 25% הנותרים, לאחר שרכשה 75% ממנו ב-2015. בנוסף, החברה השלימה את תהליך ההנפקה (IPO) של מרבית פעילותה בברזיל בדרך של הצעת מכר. תמורת ההנפקה הסתכמה בכ-226  מיליון שקל.

חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל ג'י סיטי: "המימוש המוצלח של Arkady Pankrac, כמו גם הנפקת חברה הבת שלנו בברזיל בשבוע שעבר, מהווה צעד משמעותי נוסף ביישום התוכנית שלנו למיקוד עסקי, הקטנת המינוף והגדלת הנזילות. מימוש הנכסים שאינם נכסי ליבה מאפשר לנו, בין השאר, איחוד פעילויות והקטנת עלויות התפעול תוך שאנו משביחים את נכסי הליבה שלנו, מעלים את התפוסות וההכנסות מהנכסים הקיימים ומקדמים צעדים להגדלה ומימוש של זכויות הבניה בנכסי הליבה שלנו. 

"אנו ממשיכים בתכנית כפי שפרסמנו באוקטובר 2022 ונמכור עוד נכסים שאינם נכסי ליבה במהלך שנה זו ולתוך 2025 שאז, להערכתנו, נשלים את מכירת כל הנכסים נשוא תוכנית המיקוד העסקי והגדלת הנזילות בהיקף של כ-7 מיליארד שקל, שמתוכם כבר מכרנו למעלה מ-4 מיליארד שקל במחירי הספרים בקירוב, למעט רוסיה ממנה יצאנו לחלוטין". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:חיים כצמןג'י סיטיצ'כיה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...