סמוטריץ' חתם: התקופה בה ניתן לזכות בהחזר מס רכישה בגין הוצאה מהירה של היתר בניה תוארך ב-3 חודשים

על פי הוראת השעה לתקנות מיסוי מקרקעין עליה חתם אתמול שר האוצר בשל המלחמה, תוארך התקופה שבגינה זכאי רוכש קרקע לבניה לקבל בחזרה שישית ממס הרכישה ששילם על רכישת הקרקע

שיתוף הכתבה
צילום: שאטרסטוקצילום: שאטרסטוק

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', חתם אתמול (ב') על הוראת שעה לתקנות מיסוי מקרקעין , לפיה התקופה שבגינה זכאי רוכש קרקע לבניה לקבל בחזרה שישית ממס הרכישה ששילם על רכישת הקרקע, אם הוציא במהלכה היתר בנייה, תוארך ב-3 חודשים. זאת בשל המלחמה. טיוטת התקנה אושרה מוקדם יותר אתמול בוועדת הכספים של הכנסת.

מס רכישה  על קרקע עומד על שיעור של 6% מסכום הרכישה. על פי חוקי המס הנוכחיים, כאשר במקרקעין שנרכשו קיימת תוכנית המתירה בנייה על של דירה אחת לפחות המיועדת לשמש למגורים, זכאי רוכש הקרקע להחזר של 1% מסכום המכירה (ושישית ממס הרכישה ששולם) אם הוציא היתר הבנייה, לא יאוחר מתום 24 חודשים מיום המכירה.

כעת כאמור, על פי התקנה החדשה, תוארך התקופה הזו ב-3 חודשים, ובלבד שהתקופה כולה, או חלקה, חלה בתקופה שבין 7 באוקטובר 2023 ליום 7 בינואר 2024. היום האחרון לחישוב תום התקופה ותחילת ההארכה, יהיה ה-7 בינואר 2024 או היום האחרון של תקופת 24 החודשים כפי שהיה במקור.

חשוב לציין כי ההחזר אינו אוטומטי, ויש לבקש אותו בבקשה לתיקון שומה מול מיסוי מקרקעין, עם טופס 7085, יחד עם הסבר ואסמכתאות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מס רכישהמיסוי מקרקעיןבצלאל סמוטריץ'ועדת הכספיםחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...