במקום מפעל בית אריזה: אושרה הקמת שכונה חדשה בחדרה עם 720 דירות

התוכנית, ביוזמת בעלי הקרקע ועיריית חדרה, תקום על שטח מפעל "תנופורט" ותכלול מבני מגורים של 6-24 קומות ו-23 אלף מ"ר לתעסוקה ומסחר

שיתוף הכתבה
הדמיה של השכונה החדשה בחדרה (ערן מבל אדריכלים)הדמיה של השכונה החדשה בחדרה (ערן מבל אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה אישרה היום (ג') תוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה בסמוך לאזור התעסוקה "אגרובנק" בעיר חדרה, על שטח מפעל בית האריזה לפירות הדר " תנופורט ". התוכנית הוגשה ביוזמת בעלי הקרקע בשיתוף עם עיריית חדרה. 

התוכנית משתרעת על שטח של 78 דונם, בקצה רחוב דוד שמעוני, בגבול שכונות ויצמן ונווה חיים, בקרבת כביש החוף ובסמוך לתחנת הרכבת. היא כוללת את הקמתן של 724 יחידות דיור שייבנו במבני מגורים בני 6-24 קומות, 20,150 מ"ר שטחי תעסוקה ו-3,200 מ"ר שטחי מסחר, 8 דונם עבור מבני ציבור ו-5.5 דונם של פארק. 145 מתוך כלל יחידות הדיור יוקצו עבור דירות קטנות של עד 80 מ"ר. 

שטחי המסחר והתעסוקה ישולבו בקומות התחתונות של מבני המגורים, וכן במבנה ייעודי למסחר ותעסוקה בן 19 קומות שיוקם בסמוך לתחנת הרכבת של חדרה. כמו כן, מתכוננים 8 דונם עבור מבני ציבור, כאשר מתוכם יוקצו 6 דונם לטובת הקמת בית ספר יסודי חדש. התוכנית נערכה על ידי משרד ערן מבל אדריכלים.

הדמיה של השכונה החדשה בחדרה (ערן מבל אדריכלים)הדמיה של השכונה החדשה בחדרה (ערן מבל אדריכלים)

התוכנית כוללת גם את האפשרות לחיבור שכונת המגורים לתשתית הגז הטבעי, מאחר והיא מאפשרת הקמת קווי תשתית גז טבעי תת קרקעיים, מתקנים נלווים ומתקן הפחת לחץ הגז.

סגנית מתכנן מחוז חיפה, עפרה הראל, אמרה היום כי "מדובר בתוכנית חשובה להתפתחות העיר חדרה, הנמצאת במיקום אסטרטגי בסמיכות לתחנת הרכבת, צירי תחבורה ציבורית ומוקדי מסחר ותעסוקה קיימים ומתוכננים. התוכנית משפרת מאוד את המצב התכנוני המאושר במקום, ומיישמת עקרונות תכנוניים עדכניים יותר של עירוב שימושים , תמהיל דיור מגוון, תכנון קומפקטי וניצול מיטבי של הקרקע המבוסס על מתחם מגורים המופרד מתנועת כלי רכב וכולל פארק ציבורי במרכזו".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית חדרההוועדה המחוזית חיפהחדרה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...