התאחדות הקבלנים: עשרות רשויות מקומיות חייבות לקבלנים סך של 100 מיליון שקל

מנתונים שהוצגו בדיון בוועדת הכספים של הכנסת, עולה כי עשרות רשויות מקומיות לא משלמות את חובותיהן לקבלנים שביצעו עבורן עבודות. בין הרשויות: צפת, טייבה, גדרה, עומר ונתיבות. "העיריות גם לא משלמות בתנאים נורמליים וגם לא עומדות בתנאי התשלום שהן עצמן קבעו" 

שיתוף הכתבה
אילוסטרציה(שאטרסטוק) אילוסטרציה(שאטרסטוק)

עשרות רשויות מקומיות לא משלמות את חובותיהן לקבלנים אשר ביצעו עבורן עבודות. כך עולה מנתונים שהוצגו בדיון שהתקיים היום (ד') בוועדת הכספים של הכנסת, בראשות ח"כ ינון אזולאי, בנושא אי תשלום חובות רשויות מקומיות לקבלני ביצוע בפרויקטים ציבוריים. 

על פי נתונים של התאחדות הקבלנים בוני הארץ, מדובר בחובות שמגיעים לסכום של 100 מיליון שקל. ברשימת הערים והרשויות המקומיות נמצאות סה"כ 25 רשויות ובהן: צפת, טירת הכרמל, טייבה, חריש, אום אל פחם, גן יבנה, מועצה אזורית גלבוע, קריית ארבע, עומר, גדרה, קצרין, החברה לפיתוח בית שמש, החברה הכלכלית קריית גת, יפתח, נתיבות והחברה הכלכלית לפיתוח שדרות.

אין המדובר לרוב בפרויקטים הממומנים על ידי הממשלה, אלא פרויקטים להם אחראית הרשות המקומית, אשר קיבלה תקציב ייעודי מהמשרד הממשלתי הרלוונטי. כמו כן, מדובר לרוב בקבלנים קטנים ובינוניים, אשר נשכרו כדי לבנות בתי ספר, גני ילדים, מתנ"סים וכיכרות.

"משמעות קריסת הענף היא שכל תקציבי הפיתוח שיש לכל משרדי הממשלה הם לא רלוונטיים כי אין יכולות ביצוע". אמר בדיון סגן נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ניר ינושבסקי . "אפשר לתכנן כביש אבל לא יהיה מכרז, אפשר לתכנן מסילה אבל לא יהיה מי שיבנה, אפשר לתכנן בית ספר אבל אין פועלים. זה האירוע. אני לא יודע אם הרשויות המקומיות הפנימו שלא יהיו בתי ספר (חדשים) בספטמבר". 

ח"כ ינון אזולאי (נועם מושקוביץ דוברות הכנסת) ח"כ ינון אזולאי (נועם מושקוביץ דוברות הכנסת)

"בתוך כל האירוע הזה, עומדים עשרות קבלנים , שעשרות רשויות לא שילמו להם. אם היו משלמים שוטף 150 רצוף, אני מניח שאולי לא היינו פה עכשיו. אבל העיריות גם לא משלמות בתנאים נורמליים וגם לא עומדות בתנאי התשלום שהן עצמן קבעו". 

במכתב מקדים שהוגש לקראת הדיון כתבו מספר חברי כנסת, בהם גם חברי הכנסת ולדימיר בליאק וחנוך מילבצקי שהשתתפו בדיון, כי "לקבלנים יש מספר פרויקטים במקביל שעליהם מעמידים בטחונות ומשלמים תקורות. לוחות הזמנים ואבני הדרך נותרו בעינם ומזמיני העבודה דורשים עמידה בזמנים על פי תוכניות. קבלני הביצוע נאלצים להתמודד עם קושי תזרימי למימוש הפרויקט, זאת בנוסף על המצב הקשה בו פגשה המלחמה את ענף הבנייה והתשתיות - עליית הריבית החדה ועוד". 

"חוק 'מוסר תשלומים' אשר חוקק ב-2017 מופר כל יום בשבוע, והוא בבחינת אות מתה לרשויות אלו. הנחיות שהוציא החשב הכללי מיום 20/10/2023 לחשבי המשרדים להעביר לרשויות, בין היתר, תשלומים באופן מיידי, ללא כל ימי אשראי אינן נאכפות כלל", נכתב. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבלניםרשויות מקומיותניר ינושבסקיהתאחדות הקבלנים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...