חלק מתושבי נתיב ההעשרה יעברו ל-19 דירות במועצת גן יבנה

מנהלת תקומה אישרה כי בשיתוף משרד השיכון וחברת "מבנים ונתיבים", ייקלטו חלק מתושבי המושב שבצפון מערב הנגב, בבנייני החברה במועצה המקומית שממזרח לאשדוד. בימים אלה נבחנים פתרונות זמניים נוספים לשאר המשפחות

שיתוף הכתבה
ראש מנהלת תקומה משה אדרי (עמוס בן גרשום/לע״מ, שאטרסטוק)ראש מנהלת תקומה משה אדרי (עמוס בן גרשום/לע״מ, שאטרסטוק)

 

חלק מתושבי מושב נתיב העשרה יעברו למועצה המקומית גן יבנה, ממזרח לאשדוד. מנהלת תקומה דיווחה אתמול (ג') כי אישרה יחד עם קהילת נתיב העשרה שבצפון-מערב הנגב את מתווה מעברם למתחם מגורים ביישוב, ובשבוע האחרון נחתם הסכם המעבר הזמני.

בשיתוף משרד הבינוי והשיכון ובאמצעות חברת "מבנים ונתיבים", ייקלטו חלק מן התושבים ב-19 דירות בבנייני החברה. קבוצה נוספת מחברי קהילת נתיב העשרה עתידה לעבור לאשקלון ונמצאת במו"מ מול היזם. בימים אלה נבחנים פתרונות זמניים נוספים לשאר המשפחות בשיתוף ראש המועצה ונציגי היישוב.

במסגרת ההסכמים מנהלת תקומה תממן את תשלומי השכירות והכלכלה, כדוגמת ארנונה, ותוספות שונות בהתאם לצרכיהם הייחודיים. במסגרת מתווה הביניים, מנהלת תקומה תספק מענק הצטיידות לכל משק בית בסכום כולל של עד 80,000 ש"ח לדירה. נוסף על כך, כל תושב עתיד לקבל דמי מחייה וכלכלה חודשיים בסך 1,173 ש"ח לכל נפש. המנהלת גיבשה גם פתרון זמני לחברי הקהילות שבוחרים שלא להצטרף למגורים ביישובים הקולטים, ומלבד דמי כלכלה והצטיידות, ישולמו לכל משפחה דמי שכירות חודשיים.

עוד דיווחה מינהלת תקומה השבוע כי נחתם בשבוע שעבר הסכם המעבר הזמני של קהילת סופה למתחמי מגורים ברמת גן ובאופקים, בשיתוף משרד הבינוי והשיכון ובאמצעות חברת עמידר, וכי התושבים בתהליך המעבר ליישובים. 

יש לציין כי מעבר זה הוא פתרון זמני לטווח הביניים עבור הקיבוצים והמנהלת עובדת כדי להשלים את השיקום והשדרוג הדרושים כדי להחזיר את הקהילה בחזרה לקיבוצים בהקדם באפשרי. המנהלת ממשיכה בתכנון ובהיערכות יחד עם משרדי הממשלה למתן פתרונות נוספים לכלל יישובי חבל התקומה, ביניהם רכש נוסף של מבנים יבילים וממ"דים לצד רכש מבנים טרומיים, שכירת בנייניי מגורים ויצירת פתרונות במלונות לשהות נוספת עד שניתן לחזור לישובים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד השיכוןגן יבנהנתיב העשרהחרבות ברזלמנהלת תקומה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...