המגשרת: כך חילצה הרשות להתחדשות עירונית מיזם של 2,000 יח"ד בבית שמש

במשך עשור היה מתחם "ביאליק" בבית שמש תקוע לאחר ששני יזמים פעלו בו במקביל ולא הצליחו להגיע לרוב הנדרש. בתום מכרז יזמים והליך התמחרות שניהלה הרשות להתחדשות עירונית, הוחלט כי החברות ישראקפ גרנד וקבוצת נתיב הן היזמיות שימשיכו להוביל אותו

שיתוף הכתבה
אלעזר במברגר, ישראל אבוחצירא, שמחה גריידינגר (רז רוגובסקי, ישראקפ גרנד, קבוצת נתיב, afifon)אלעזר במברגר, ישראל אבוחצירא, שמחה גריידינגר (רז רוגובסקי, ישראקפ גרנד, קבוצת נתיב, afifon)

בתום מכרז יזמים והליך התמחרות שניהלה הרשות להתחדשות עירונית , הוחלט כי החברות ישראקפ גרנד וקבוצת נתיב הן היזמיות שימשיכו להוביל את פרויקט התחדשות רחב היקף במתחם "ביאליק" בבית שמש לבניית כ-2,000 יחידות דיור. מדובר בפרויקט שהיה תקוע מזה כעשור בשל פעילותם של שני יזמים מתחרים קבוצת נתיב ונמצא יזמות - שפעילותם באותו המתחם מנעה משניהם הגעה לרוב הנדרש של שני שליש מהדיירים לצורך המשך קידום הפרוייקט.

שני הצדדים שפעלו במתחם הם קבוצת נתיב בבעלות שמחה גריידינגר, וקבוצת נמצא יזמות בית שמש, שבשליטת היזם ומארגן הקבוצות מוטי פלד (70%) שהתפרסם בעבר בתחום ניהול קבוצות הרכישה, ובפרט בזכות פרויקט "יונייטד שרונה" שהסתבך וכעת מקודם על ידי חברת ב.ס.ר . עוד שותפים בחברה  היזמים איל צפניה וניר מאיר (30%), בעלי נמצא יזמות.

לאחר ששתי החברות לא הצליחו להחתים מספיק דיירים, הם פנו להליך גישור מול הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. במסגרת ההליך הוחלט כי יתקיים הליך התמחרות בין הצדדים, אשר בו אחד הצדדים "יקנה את הצד השני החוצה". ההליך נערך באוקטובר מול הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, ובמסגרתו נבחרה שותפות של קבוצת נתיב וישראקפ גרנד, והוחלט כי חברת נמצא תסב את זכויותיה וחובותיה לישראקאפ. את החברות הזוכות ייצג משרד עו"ד ERM על ידי עוה״ד אהרן שמעון ויואב זהבי.

הדמיה של השכונה החדשה בבית שמש (בר לוי אדריכלים)הדמיה של השכונה החדשה בבית שמש (בר לוי אדריכלים)

מתחם ביאליק ממוקם בחלק הוותיק של העיר בית שמש. התוכנית המוצעת משתרעת על פני הרחובות ביאליק, בני דן, המעפילים והעליה, וכוללת פינוי של כ-350 דירות לפינוי ב-45 מבנים. במקומם ייבנו 35 מבנים בגבהים של 9-30 קומות. 27 דונם יוקצו לשטחים ציבוריים פתוחים ומוסדות ציבור בהם , גני ילדים, מעונות, בתי ספר. נוסף על כך ייבנו 13,000 מסחר , תעסוקה ודיור מוגן. לפרויקט תב"ע מאושרת ומשרד האדריכלים "פרימוביץ' בס" נבחר להוביל את התכנון.

ישראל אבוחצירא, מנכ"ל ישראקפ גרנד: "שיתוף פעולה בינינו לקבוצת נתיב פיתוח, מהווה מכפיל כח ומוציא את הפרויקט לדרך חדשה. זכייתנו במתחם, מאפשרת את קידום הפרויקט על ידי חברה אחת משותפת אשר תוביל לקידום הפרויקט באופן מקצועי ומהיר, תוך מתן ראש שקט וביטחון לבעלי הדירות". 

שמחה גריידינגר, יו"ר קבוצת נתיב: "שיתוף הפעולה מאפשר לנו לקדם את הפרויקט בהתאם לסטנדרטים הגבוהים של הקבוצה וללא עיכובים מיותרים. אנו מברכים את העוסקים במלאכה אשר קידמו את המכרז באופן אינטנסיבי עד לסיום המוצלח, ומודים לדיירים במתחם על הבעת האמון לאורך כל הדרך". 

מהרשות להתחדשות עירונית נמסר: "לאחר הליך התמחרות בין הצדדים מול הרשות להתחדשות עירונית נבחרו קבוצת נתיב וישראגרנד, הוחלט כי חברת נמצא תסב את זכויותיה ווחובותיה לישראקאפ".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות להתחדשות עירוניתבית שמשהתחדשות עירוניתנתיב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...