משרד הבינוי והשיכון מרחיב את המאגר באדריכלים

משרד הבינוי והשיכון מעדכן את מאגר המתכננים הממשלתי באנשי מקצוע בעלי התמחויות חדשות בהתחדשות עירונית • צפו בפונקציות החדשות שיקבלו תו תקן

שיתוף הכתבה
יפעת שאשא ביטון יפעת שאשא ביטון

משרד הבינוי והשיכון מבין שעתיד שוק הנדל"ן הישראלי הוא בהתחדשות עירונית, ומעדכן את מאגר המתכננים הממשלתי באנשי מקצוע בעלי התמחויות חדשות בתחום ההתחדשות העירונית.

לפני שנפרט, נסביר כי מאגר המתכננים הממשלתי מסווג את אנשי המקצוע לפי התמחות ולפי רמת התמחות אשר נקבעות בהתאם לקריטריונים של הכשרה פורמלית וניסיון מעשי שהם נדרשים להם. 

המאגר מהווה מעין תו תקן לבעלי מקצוע איכותיים שמורשים לעבוד עם היחידות השונות של הממשלה במכרזים ממשלתיים, ובכך אולי לסמן את המתכננים המובילים יותר בישראל. המתכננים שבמאגר הם בעלי מקצועות לתכנון, לייעוץ, לתיאום, לניהול ולפיקוח על פרויקטים, למיפוי ומדידות, למורשי חפירות הצלה וכדומה בעבור משרדי הממשלה.

כך, למאגר התווספו הפונקציות הבאות: 

אדריכל מתאר התחדשות עירונית : הקריטריונים שבהם צריך לעמוד איש המקצוע הם ניסיון מוכח בהכנה של 3 תוכניות מתאר בהיקף ובתכולה גדולים אשר לפחות 2 מהן אושרו להפקדה בעשר השנים האחרונות. בנוסף, ניסיון מוכח בהכנה של 2 תוכניות מפורטות להתחדשות עירונית בהיקף שלא יפחת מ-350 יחידות דיור.

אדריכל מבנים עם התמחות בתמ"א 38: נדרש ניסיון מוכח בקבלת היתרים לתמ"א 38 - לפחות 4 בקשות להיתר ו-2 היתרים שהונפקו בפועל.

אדריכל שלד תב"ע בהתחדשות עירונית: נדרש ניסיון מוכח בהכנה של 4 תוכניות מפורטות שלפחות 2 מהן הופקדו בעשר השנים האחרונות, ולפחות אחת מהתוכניות כללה הכנת נספחי בינוי ופיתוח בקנ"מ 1:500.

אדריכלות נוףהתחדשות עירונית : נדרש ניסיון מוכח בהכנה וליווי של 2 תוכניות להתחדשות עירונית בהיקף ובתכולה הדומים להיקף המתואר בתת ההתמחות המקצועית אליה מבוקש להירשם ואשר לפחות אחת מהתוכניות אושרה להפקדה בעשר השנים האחרונות.

• יועץ כלכלי להתחדשות עירונית: נדרש ניסיון מוכח בהכנת ניתוח כלכלי לתוכניות התחדשות עירונית או למרכזי ערים ותיקות.

• שמאות פינוי בינוי : רישום במאגר השמאי הממשלתי והפנייה פרטנית ממנו. 

• שיתוף הציבור בתוכניות התחדשות עירונית : נדרש ניסיון מוכח בקיום הליך שיתוף ציבור ל-2 תוכניות התחדשות עירונית או ל-4 תוכניות גדולות.

עו"ד עמית נסים, שותף במשרד עו"ד מינצר-כרמון, נסים המייצג דיירים בפרויקטים של התחדשות עירונית , מסר למרכז הנדל"ן כי "הגדלת המאגרים והנגשתם לציבור הינה דרך נוספת לאפשר לעוסקים בתחום להיבחן ולהיבדק על ידי גורמים מקצועיים רלבנטיים ולאחר אישורם להיות חלק ממאגר מצומצם של יועצים. בכך, חשופים הפעילים בתחום לאנשי המקצוע שעברו מסננת קפדנית ביותר על ידי משרד השיכון, וציבור בעלי הדירות יכול בשלב יותר מאוחר, לבקש ולדרוש שאנשי המקצוע שיעבדו בפרויקט שלהם יהיו כאלו שמאושרים על ידי משרד השיכון, מקצועיים ואמינים בתחומם".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןהתחדשות עירוניתעו"ד דולפין מינצר-כרמוןתמ"א 38עו"ד עמית ניסים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...