ההצעות של האוצר לתמרוץ הענף: יותר עובדים זרים וביטול פטור ממס שבח לדירות שנרכשו עד 2014

משרד האוצר פרסם טיוטה עם הצעות לתוכנית הממשלתית לתמרוץ ענף הנדל"ן למגורים. בין היתר מוצע לעודד שכירות ארוכת טווח והתחדשות עירונית באמצעות הטבות מס. עם זאת המקור התקציבי טרם פורסם ולא ברור מהיכן יבוא הכסף

שיתוף הכתבה
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' (נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)שר האוצר בצלאל סמוטריץ' (נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

ביטול פטור ממס שבח לדירות שנרכשו עד 2014, העלאת מכסת העובדים הזרים, ועידוד שכירות ארוכת טווח. אלו חלק מהצעות משרד האוצר בטיוטה שפרסם היום (ד') לתוכנית ממשלתית לתמרוץ והאצה של ענף הנדל"ן והבנייה למגורים. זו עדיין נתונה את חוות דעת הייעוץ המשפטי, וכוללת סעיפים רבים. בטיוטה עדיין לא פורסם התקציב הדרוש לכלל ההצעות והוא יושלם בהמשך. 

אחד הסעיפים הוא הגדלת מכסת העובדים הזרים בענף ל-60 אלף והוא מוגבל בהחלטה על כניסת עובדים פלסטינים, כלומר אם ייכנסו 10,000 עובדים, המכסה תרד ל-50 אלף. כמו כן מוצע להוציא קול קורא להבאת חברות זרות שכל אחת תביא 1,600 עובדים עד מכסה של 15 אלף עובדים, וכן לפעול להארכת תוכנית המענקים לעידוד תעסוקת ישראלים בענף הבנייה למשך תקופה נוספת של 6 חודשים ולהוסיף תקציב לתוכנית ההכשרה.

בתחום השכירות ארוכת הטווח מוצע שיזמים בתחום יוכלו לבחור בין מסלול המע"מ הקיים לבין מסלול חדש שיקבע בהתאם לעקרונות הבאים: ניתן לקזז את מע"מ התשומות בשלב הבנייה; ההכנסות ממכירת דירות הנובעות מהפרויקט יהיו חייבות בשיעור המע"מ; תקופת דחיית תשלום המע"מ בפועל תוגבל למוקדם מבין מועד המכירה בפועל או תום תקופת השימוש בנכס למטרות שכירות לאחר תום התקופה הנדרשת.

 במס שבח, כדי לשכלל את שוק הדיור למגורים ולהגביר מכר דירות, מוצע לבטל בהדרגתיות את הפטור הלינארי הקיים ביחס לדירות שנרכשו לפני שנת 2014. המנגנון המוצע לצורך עניין זה הינו העלאה הדרגתית של 5% בכל שנה, החל משנת 2026 עד לשיעור המס החל על השבח הריאלי בשיעור של 25% או "בשיעור מס במכירת זכות במקרקעין שאינה דירת מגורים מזכה כהגדרתה בחוק מיסוי מקרקעין , לפי הנמוך ולפי העניין".

עוד מוצע לתקן את חוק מיסוי מקרקעין כהוראת קבע כך שהסדר המס לעניין מס רכישה החל כיום בהתייחס לדירה שאינה דירה יחידה, יחול כהוראת קבע. כמו כן מוצע להגדיל את ההטבה במס רכישה שלה זכאים יזמים אשר פועלים בתחום ההתחדשות העירונית בפרויקטים הנבנים בפריפרייה, כך ששיעור המס האפקטיבי אשר צפוי לחול עליהם יופחת בשיעור של 2% נוספים. בנוסף, מוצע להקים צוות בראשות הכלכלן הראשי במשרד האוצר, במטרה לעודד הפשרה של קרקעות פנויות לבנייה למגורים ולעודד בנייה למגורים בישראל, ולהקים צוות לגיבוש המלצות חקיקה בנושא מס רכוש על מקרקעין לא בנויים, פרט לקרקע חקלאית.

הצעות נוספות נוגעות להגדלת שעות הפעילות באתרי הבנייה, קיצור ההליכים במתן היתר בהתחדשות עירונית הן ברמה העירונית והן ברמה הארצית, עידוד פיצול דירות, הארכת תמרוץ רשויות מקומיות בהתחדשות עירונית, סבסוד שיווקים בפריפריה, ועידוד התחדשות עירונית בפריפריה במודל של אשקלון תוך הכנסת רשויות נוספות. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שכירות ארוכת טווחמשרד האוצרמס שבחעובדים זרים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...