מאות רוכשי הדירות בבני ברק: "נתבע את כולם. העירייה, הקבלן, משרד השיכון, משרד התחבורה. כל מי שמעורב"

מעקב "מרכז הנדל"ן": למעלה מחודש חלף מאז הכריז שר השיכון על "פריצת דרך" שתאפשר את בניית גשר הרלינג החיוני לאכלוס השכונה שמאות דירותיה כבר בנויות. בשטח דבר לא קרה ומאות הרוכשים צפויים להגיש תביעה בקרוב, גם נגד העירייה שכלל לא בנתה מוסדות ציבור חיוניים. משרד השיכון: "ההסכם ייחתם בקרוב והעבודות יחלו ב-1.3". עיריית ב"ב: "מאחר שלא נבנה גשר לא היתה בהילות בבניית המוסדות"

שיתוף הכתבה
שרת התחבורה רגב, רה"ע בני ברק אברהם רובינשטיין, מנהל רמ"י ינקי קוינט, שר השיכון גולדקנופף (רומן ינושבסקי, לע"מ, דוברות עיריית בני ברק, רועי טפר, אלעד זגמן, ענבה, לע"מ)שרת התחבורה רגב, רה"ע בני ברק אברהם רובינשטיין, מנהל רמ"י ינקי קוינט, שר השיכון גולדקנופף (רומן ינושבסקי, לע"מ, דוברות עיריית בני ברק, רועי טפר, אלעד זגמן, ענבה, לע"מ)

למעלה מחודש לאחר ששר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף הודיע על פריצת דרך שתאפשר להתחיל בעבודות לבניית גשר "הרלינג" בשכונת "איילת השחר" בצפון בני ברק, החיוני לאכלוס 839 הדירות שבנייתן הושלמה, בשטח עדיין לא נעשה דבר. בינתיים מאות הרוכשים מאבדים את הסבלנות ונערכים להגשת תביעת ענק נגד כלל הגורמים המעורבים במחדל. "נתבע את כולם. את העירייה, הקבלן , משרד השיכון, משרד התחבורה. כל מי שמעורב בפרויקט הזה", אומר אחד מהם.

במענה לפניית " מרכז הנדל"ן ", מסרו מטעמו של שר הבינוי והשיכון כי טקס חתימה על ההסכם להקמת הגשר יתקיים בשבוע-שבועיים הקרובים, וכי העבודות על הגשר יחלו בעוד כחודשיים. עם זאת, בחברה הכלכלית בני ברק, שהיא זו שאמורה לנהל את הקמת הגשר מול רכבת ישראל, טוענים כי אין עדיין תאריך להתחלת עבודה וגם כי אין הרשאה לתקציב הפרויקט ממשרד האוצר.

840 רוכשי הדירות החלו להתאגד להגשת תביעה

הדירות הראשונות המוכנות לאכלוס בשכונה החדשה נבנו בפרויקט "מתחם הסופרים" שבנתה חברת ארזי הנגב שבבעלות היזם עודד שריקי, והן היו אמורות להימסר לרוכשים כבר ב-30.11. אך מאחר והתנאי העיקרי למתן טופס 4 על ידי העירייה - הקמת גשר המאפשר יציאה וכניסה בטוחה ונוחה אל השכונה - לא התקיים, לא ניתן האישור לאכלס את הדירות.

בפגישה שהתקיימה לפני כחודש בהשתתפות השר גולדקנופף, מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ינקי קוינט, יו"ר רכבת ישראל משה שמעוני, מנכ"ל רכבת ישראל שיקו זאנה, סגן הממונה על התקציבים באוצר מתן יגל וסגן ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט, הוחלט כי רכבת ישראל תעביר לעיריית בני ברק בתוך שבוע - כלומר עד ה-11.12.23, הסכם המאשר את בניית הגשר בחלק השטח השייך לה, לאחר שבמשך חודשים סירבה לאפשר זאת, אך הסכם שכזה לא הועבר עדיין כאמור.

לפי ההסכם, ל" ארזי הנגב " מותר לחרוג בעד 60 יום ממועד האכלוס הרשמי של הדירות, ללא צורך במתן פיצוי. רוכש: "החל מה-30.1 נוכל לתבוע את היזם. העירייה נתנה לשריקי היתר בנייה  בשכונה, למרות שבתב"ע כתוב שאסור לה לתת היתר בנייה לפני שיש גשר. העירייה טוענת גם שהיא החתימה את שריקי על איזשהו נייר שהוא מתחייב לא לאכלס את השכונה (עד שיקום הגשר, ר"ל),אבל היא לא מוכנה להראות את הנייר הזה לאף אחד, והם לא נותנים טופס 4 ".


לפי ההסכם שחתמו הרוכשים עם " ארזי הנגב ", לחברה מותר לחרוג בעד 60 יום ממועד האכלוס הרשמי של הדירות, ללא צורך במתן פיצוי. "ב-30.1 נוכל לתבוע את 'ארזי הנגב', ואם הוא יחרוג באכלוס מעבר ל-30.1, אפשר יהיה לדרוש פיצוי רטרואקטיבי מהיום הראשון שהם חרגו", מסביר אחד הרוכשים בפרויקט. "העירייה נתנה לשריקי היתר בנייה לבנות שכונה, למרות שבתב"ע כתוב שאסור לה לתת היתר בנייה לפני שיש גשר. העירייה טוענת גם שהיא החתימה את שריקי על איזשהו נייר שהוא מתחייב לא לאכלס את השכונה (עד שיקום הגשר, ר"ל),אבל היא לא מוכנה להראות את הנייר הזה לאף אחד, והם לא נותנים טופס 4 ".

לדבריו, בימים אלה מתחילים רוכשי הדירות בפרויקט להתאגד, במטרה להגיש תביעה במידה והדירות לא יימסרו לידיהם בהקדם. "תובעים את כולם. את העירייה, הקבלן , משרד השיכון, משרד התחבורה. כל מי שמעורב בפרויקט הזה ולא בנה את הגשר ולא אכלס".

גם מוסדות הציבור לא נבנו

טענה נוספת שמעלים הרוכשים נגד העירייה, היא שלאורך כל זמן בניית דירות השכונה, לא רק בניית הגשר לא קודמה, אלא גם בניית מוסדות הציבור החיוניים למגורים בה, שאותם העירייה מחויבת להקים במקום. "כשהולכים בשכונה רואים בניינים מוכנים, ומסביב חולות. אין בתי כנסת, אין מקוואות, אין גני ילדים, אין בתי ספר, אין גינה. העירייה הייתה אמורה לבנות מלא תשתיות והיא לא בנתה. יש שם רק בריכה פעילה, שאנשים עוברים דרך אתר בנייה כדי להגיע אליה". בעיריית בני בני ברק אישרו שמבני הציבור עוד לא נבנו, וכי מאחר שלא נבנה הגשר "לא הייתה בהילות בבניית המוסדות".

"כשהולכים בשכונה רואים בניינים מוכנים, ומסביב חולות. אין בתי כנסת, אין מקוואות, אין גני ילדים, אין בתי ספר, אין גינה. העירייה הייתה אמורה לבנות מלא תשתיות והיא לא בנתה. יש שם רק בריכה פעילה, שאנשים עוברים דרך אתר בנייה כדי להגיע אליה". בעיריית בני בני ברק אישרו שמבני הציבור עוד לא נבנו, וכי מאחר שלא נבנה הגשר "לא הייתה בהילות בבניית המוסדות".

מדוברות שר הבינוי והשיכון נמסר בתגובה כי "בתאריך ה-1.3.24 יחלו העבודות על הקמת הגשר, כאשר בשבוע-שבועיים הקרובים יתקיים טקס חתימה במעמד כל הצדדים. לצורך כך העביר משרד האוצר 100 מיליון שקל ראשונים, כאשר עלות הבנייה כולה עומדת על כמה מאות מיליוני שקלים".

סגן ראש עיריית בני ברק, ומחזיק תיק ההנדסה בעיר, חנוך זייברט, אישר כי "הרכבת קיבלה החלטה על תאריך המאפשר תחילת עבודות ב-1 למרץ. כעת מחכים לאישור עבודה וחתימת הסכם בין הרכבת לחברה הכלכלית בני ברק. כמו כן אושר תקציב, אך אנחנו מחכים להרשאה להתחייב (ממשרד האוצר) בכדי שנוכל לחתום הסכם. כשזה יושלם, נוכל לאכלס רק את השורה העליונה בלבד של הבניינים (זו הרחוקה ביותר ממסילת הרכבת, ר"ל). שאר המתחמים מחכים לקירוי המסילות בשל העברת חומרים מסוכנים בהן. יש הסכמות, נקווה שיסתדרו עד סוף ינואר ונוכל להתקדם גם עם שאר המתחמים".

עם זאת, מנכ"ל החברה הכלכלית בני ברק, שלומי פולק, שהיא זו שאמורה לקדם את הפרויקט בפועל מול הרכבת, אומר כי אין עדיין תאריך לתחילת העבודות על הגשר, וכי הסכם עם הרכבת טרם נחתם וגם הרשאה להתחייב להעברת התקציב המלא עוד לא התקבלה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןרכבת ישראלבני ברקיצחק גולדקנופףחנוך זייברט
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...