"עיר הקברים": זה מה שמתכננת חברה קדישא בבית העלמין ירקון

חברה קדישא הכריזה על התוכנית הגרנדיוזית בעלות מיליארד שקל, שתוסיף 10 בנייני קבורה ו-100 אלף בבית העלמין ירקון • הצפיפות: 1,500 קברים לדונם

שיתוף הכתבה
הדמיית "עיר הקברים" בבית העלמין ירקון הדמיית "עיר הקברים" בבית העלמין ירקון

תוכנית ענק בבית העלמין ירקון עשויה לפתור את מצוקת חלקות הקבורה ולספק את צורכי הקבורה של גוש דן ל-12 השנים הבאות: חברה קדישא תל אביב הודיעה היום (א') כי החלה בבניית עשרה בנייני קבורה שיכילו יחד 100 אלף מקומות קבורה – פרויקט שעלותו כמיליארד שקל. בכך מתכוונת החברה קדישא להפוך את בית העלמין ל"עיר הקברים של ישראל", כהגדרתה.

בהודעת החברה נמסר כי בקבורת שדה מסורתית יש 270-250 קברים בדונם; בקבורה משפחתית (קברי שדה בקבורת מכפלה) ישנם 700 קברים בדונם, לפני יישום הבנייה לגובה; הבניינים החדשים ייבנו בצפיפות של 1,500 קברים לדונם, המבטאת תוספת של יותר מ-1,000 קברים לדונם בהשוואה למצב הקיים - דבר שיוכל לחסוך עתודות קרקע יקרות.

על פי התוכנית, עד סוף שנת 2020 יושלמו שלושת המבנים הראשונים. מרבית המבנים יהיו בני ארבע קומות, ויכילו 10,000 קברים כל אחד. "המבנים ייבנו בעיצוב מפואר, אשר יעניק לנפטרים את הכבוד הראוי", אומרים בחברה קדישא. "הם יהיו נגישים באופן מלא לנכים ויכללו מעליות, ובמרחבים השונים בכל בניין ישולבו אלמנטים כמו צמחייה ארץ ישראלית עשירה, תאורה טבעית, ריצוף משולב ועוד".

בימים אלו נבנים ארבעה מבני הקבורה הראשונים, שיכילו יחד כ-45 אלף קברים. עלות הבנייה שלהם תגיע ל-450 מיליון שקלים - 66 מיליון מתוכם יגיעו מתקציב המדינה. הבניינים החדשים יצטרפו לשלושת מבני הקבורה הקיימים: תמר, רימון וגפן, המכילים 35 אלף קברים ורובם הגדול כבר "מאוכלסים".

המבנים יציעו לבני משפחות הנפטרים שלוש שיטות קבורה: שדה, משפחתית רמה וסנהדרין. קבורה משפחתית רמה הינה קבורה על משטח בטון שנתמכת על ידי עמודים (כמו מרפסת) ומאפשרת יצירת משטחים מדורגים וקבורה בכמה קומות; קבורת סנהדרין מתבצעת בתוך אולמות קבורה שנבנו, כמובן, על פי כל כללי ההלכה היהודית. הנפטר מוכנס על גבי מיטה מיוחדת לתוך פתח כדוגמת קברי הסנהדרין שנחשפו בירושלים ובמקומות נוספים ברחבי הארץ. את המצבה (לוח השיש) מקימים על פתח הכוך.

אברהם מנלה, מנכ"ל חברה קדישא תל אביב: "הרחבת בתי העלמין באזור תל אביב היא כורח המציאות, בהינתן מצוקת הקרקע בגוש דן. עם זאת, אנו קוראים לממשלת ישראל למצוא פתרונות לאלו שאינם רוצים להיקבר בקבורה רוויה. כל אדם צריך לבחור את צורת הקבורה הרצויה לו, ויש להיקבר בחינם בקבורת שדה במרחק של נסיעה סביר".

צפו בסרטון ההדמיה שפירסמה חברה קדישא

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן

אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עתודות קרקע יקרותשיטת קבורהחברת קדישאאברהם מנלה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...