הבשורה החדשה בעולמות המשכנתא: ליווי בנקאי מלא- מהבית

בבנק לאומי מפתחים בשנים האחרונות פתרונות שיגשרו בין העולם הדיגיטלי לצורך של הלקוחות בליווי אישי ומקצועי. את התוצאות אפשר לראות כבר היום – גם בזום

שיתוף הכתבה
משה פלדמר. צילום: דוברות לאומימשה פלדמר. צילום: דוברות לאומי

תהליך לקיחת הלוואה עבר בשנים האחרונות שינוי מעמיק, והפך ממסע מייגע ומסורבל עם ניירת אינסופית, להליך מהיר המתבצע בקליק, בזמן ובמקום הנוחים ללקוח. בעולם המודרני, שבו זמן שווה כסף, ובוודאי לנוכח המצב הביטחוני הנוכחי, מדובר במגמה מבורכת, אשר מקלה על כל הצדדים לעסקה.

אולם בכל הנוגע ללקיחת משכנתא , הדברים מעט יותר מורכבים. מדובר בעסקה הכלכלית הגדולה והמשמעותית ביותר בחייהם של רוב משקי הבית, ומשכך לווים רבים מבקשים ליווי אנושי ואישי של בנקאי המתמחה בתחום המשכנתאות, מה שלרוב עומד בסתירה עם מגמות הדיגיטציה של עולם ההלוואות והפיננסים.

בבנק לאומי עובדים כבר כמה שנים על יצירת פתרונות שיגשרו על הפער הזה, וישלבו נוחות ודיגיטציה מלאים, לצד ליווי מקצועי קרוב ואישי של בנקאי משכנתאות – במהלך בקשת ההלוואה ואף לאחריה.

"במקביל להרחבת הפריסה של נציגויות לאומי למשכנתאות  ברחבי הארץ, בנק לאומי השקיע בשנים האחרונות משאבים רבים  על מנת לפתח ולהטמיע את הכלים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר עבור לקוחותיו, ולהפוך לבנק היעיל והמתקדם ביותר בישראל בהיבט הדיגיטלי", אומר משה פלדמר, ראש אגף פיתוח עסקי בחטיבת המשכנתאות בבנק לאומי.

לדבריו, "כבר משלב הגשת הבקשה למשכנתא, אנחנו מאפשרים ללווים את האפשרות להגיש את הבקשה בערוצי הדיגיטל, ולאחר קבלת האישור העקרוני, הליך העברת המסמכים ופתיחת התיק נעשה כולו בדיגיטל, לרבות חתימה מרחוק על מסמכי ההלוואה הסופיים".

בנק לאומי למשכנתאות. צילום: לאומי

בנוסף, לאומי מציע באופן בלעדי ותקדימי את שירות "תעודת זכאות דיגיטלית", המאפשר להגיש בקשה בדיגיטל לתעודת זכאות לסיוע בדיור של משרד הבינוי והשיכון – ללא צורך בהגעה לסניף. שירות ייחודי זה של לאומי הוא בלעדי כיום במערכת הבנקאית, ומהווה פתרון נוסף המשלב נוחות ודיגיטציה ללקוחות הבנק שהינם זכאי משרד הבינוי והשיכון

"מודל השירות שלנו מאפשר לנו ללוות את נוטלי המשכנתאות במערכת רב-ערוצית מגוונת ובהתאם לבחירתם, בין אם במפגש פיזי בסניף, שיחה טלפונית ואפילו פגישה בזום – אבל תמיד באופן אישי ועם בנקאי משכנתאות בשר ודם", מסביר פלדמר. "בכך אנחנו מצליחים להטמיע קידמה טכנולוגית בעסקה פיננסית מורכבת  כמו משכנתא , ועדיין להיות שם עבור הלקוחות שלנו בכל ערוץ שיבחרו".

שירות זה קודם כל נוחות

לאומי הוא הבנק היחיד בישראל המציע לנוטלי המשכנתאות שירות של בנקאי משכנתאות אישי ומלא גם בזום, באופן שמאפשר, בין השאר, חתימה מרחוק על כל מסמכי ההלוואה, ללא צורך להגיע פיזית אל סניף הבנק.

"כניסת הזום לתהליך נטילת המשכנתא חוסכת ללקוחות שלנו זמן רב ומקלה עליהם משמעותית במסע  לרכישת הנכס, ועם זאת מאפשרת להם לקבל שירות אישי ומקצועי 'אחד על אחד' עם בנקאי", אומר פלדמר.

הוא מוסיף כי ערוצי הדיגיטל של לאומי הוכחו כיעילים גם עבור יועצי המשכנתאות: "היועצים המלווים את לקוחותינו מהווים כיום גורם משמעותי בשוק המשכנתאות ונהנים מתפיסה ייחודית שנבנתה עבורם. מלבד דסק ייעודי במרכז המשכנתאות שלנו, המאפשר ליועצים להגיש בקשה למשכנתא בצורה הנוחה ביותר, יש בנקאי המלווה אותם בכל תיקי המשכנתאות שלהם בבנק.

"הפלטפורמה החדשנית הזו מאפשרת להם לקבל שירות מלא ונוח מרחוק, ובעת ביצוע המשכנתא חוסך גם להם את הצורך להגיע לסניף הבנק. למעשה, היועצים  ביחד עם הלקוחות והבנקאי נפגשים כולם בזום ומבצעים את תהליך נטילת המשכנתא בדיגיטל, מבלי צורך לצאת מהבית".

במה עוד מתבטא ההבדל בין שירות המשכנתאות בעבר לזה הניתן בלאומי כיום?

"ההבדלים ניכרים כבר בשלב הראשוני של אישור המשכנתא: 'בעולם הישן', הגשת הבקשה למשכנתא נעשתה לרוב לאחר בחירת הנכס הרצוי, כשהלווה נדרש להציג הסכם רכישה. מדובר בתהליך שלקח זמן רב. כיום, בין השאר בזכות הכלים הדיגיטליים המתקדמים שלנו, הלווה יכול  לקבל אישור עקרוני למשכנתא מהבנק עוד בטרם שקיבל החלטה על רכישת נכס כזה או אחר.

"על סמך האישור העקרוני הזה, שאינו מחייב את הלקוח וניתן לו ללא עלות, הלקוח יכול לחפש את הנכס המתאים לו, כשהוא נהנה משקט נפשי ופיננסי ויודע שהבנק נכון להעניק לו מימון לעסקה שיבחר. לאחר השלמת הרכישה, הלקוח מעביר לבנק את המסמכים הנדרשים, והם מצורפים לתיק הדיגיטלי שפתחנו עבורו בתחילת הדרך".

צעד קטן לבנק – צעד גדול לרוכשים

ייחודו של בנק לאומי בעולם המשכנתאות הישראלי אינו בא לידי ביטוי בפן הטכנולוגי בלבד. באחרונה השיק הבנק את "צעד ראשון לדירה" – שירות חדש ובלעדי בתחום המשכנתאות: באמצעות מענה על שמונה שאלות בלבד באתר יכול כל לקוח לקבל אינדיקציה לגובה המשכנתא שהוא יוכל לקבל.

בנוסף ללקוחות הקצה, שירות זה מוענק גם למשווקי נדל"ן ולמתווכים, ולמעשה לכל מי שעומד בצדה השני של העסקה ומבקש לוודא כי הרוכש מסוגל להשלים את העסקה הרלוונטית.

לאחר תחילת מלחמת "חרבות ברזל", לאומי יצא במתווה הקלות נרחב עבור לקוחותיו המתגוררים ביישובי העוטף ואשר פונו מביתם, כמו גם לקוחות שגויסו למילואים, כולל פטור מלא מתשלומי משכנתא למשך שלושה חודשים.

בנוסף, הבנק הציע לכלל לקוחותיו אפשרות להקפאה של ההחזרים החודשיים ושל חלק מתשלומי הריבית, ובמידת הצורך אף מיחזור של המשכנתא הקיימת לצורך מציאת תמהיל חדש העונה על צורכי הלקוחות בתקופה מורכבת זו.

 

לפרטים נוספים >>


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משכנאותליווי בנקאידיגיטזציהלאומי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...