צחי אבו רוכש מנניקשווילי ובן זקן חצי משטח התחנה המרכזית באילת תמורת 75 מיליון שקל

ארי נדל"ן שבשליטת אבו, חתמה על מזכר עקרונות מחייב לרכישת 50.2% של הון המניות של בר גיל פרויקטים ונדל"ן, שהנכס המרכזי בו היא מחזיקה הוא המגרש עליו ניצבת כיום התחנה המרכזית באילת, המיועדת להריסה לטובת הקמת מיזם מסחר, מגורים ומסוף תחבורה, בהיקף בנייה של עשרות אלפי מ"ר. בחברה שותף גם כדורגלן העבר חיים רביבו המחזיק ב-5%

שיתוף הכתבה
בעל השליטה בארי נדל"ן, היזם צחי אבו ואיש העסקים ג'קי בן זקן (יובל אליאס, גדי קבלו, ידיעות אחרונות, https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Jacky_Ben-Zaken.jpg)בעל השליטה בארי נדל"ן, היזם צחי אבו ואיש העסקים ג'קי בן זקן (יובל אליאס, גדי קבלו, ידיעות אחרונות, https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Jacky_Ben-Zaken.jpg)

חברת ארי נדל"ן (ארנה) השקעות בשליטת היזם צחי אבו, חתמה בסוף השבוע על מזכר עקרונות מחייב לרכישת 50.2% מהון המניות של בר גיל פרויקטים ונדל"ן, אשר הנכס המרכזי שבו היא מחזיקה הוא המגרש עליו ניצבת כיום התחנה המרכזית העירונית, המיועדת להריסה לטובת הקמת מיזם מסחר, מגורים ומסוף תחבורה מודרני. את המניות צפוי אבו לרכוש מידי אנשי העסקים אברהם נניקשווילי וג'קי בן-זקן תמורת 75 מיליון שקל. כך עולה מהודעת ארי נדל"ן היום לבורסה.

בר גיל פרויקטים היא בעלת מלוא זכויות החכירה במקרקעין בשטח של כ-19.54 דונם שבהם ניצבת כיום התחנה המרכזית אילת. בהם מאושרת תוכנית בשטח כולל של כ-30,000 מ״ר שיכלול מסחר, דיור להשכרה, חניונים וכן מסוף תחבורה וכל ייעוד אחר שיאושר במקרקעין. על המחזיקים בבר גיל נמנה גם כוכב הכדורגל בעבר חיים רביבו, המחזיק ב-5% ממניות החברה, שיעור שלא צפוי להשתנות בעקבות העסקה.

לפי הדווח של ארי נדל"ן, מלבד הזכויות המאושרות כיום בקרקע, המליצה הוועדה המקומית לתכנון ולבניה אילת לאשר תוספת של כ-8,000 מ״ר של שטחי מסחר ותעסוקה, וכן בניית 300 יח״ד נוספות במקרקעין. החברה מעריכה את עלות ההקמה של הפרויקט, כולל עלות הקרקע, בכ-900 מיליון ש״ח ואת ה-NOI (הכנסה תפעולית נטו) הצפוי מהפרויקט בכ-70-80 מיליון שקל בשנה בהנחת תפוסה מלאה.

לפרויקט כבר יצאו היתרי הריסה, חפירה ודיפון. היתר הבנייה הסופי צפוי להתקבל בתוך כ-90 ימים. על פי הדוח, עבודות ההריסה על המקרקעין כבר החלו, ומשך הקמת הפרויקט כולו מוערך בכ-3 שנים.

הלוואת בעלים של 50 מיליון שקל

כאמור, סך התמורה במסגרת העסקה עומדת על 75 מיליון שקל. מתוכם, 52.5 מיליון שקל יועברו למוכרים, ו-22.5 מיליון שקל נוספים ישולמו באמצעות העברת מניות של ארי נדל"ן לבן-זקן בסך כולל של 8.72 מיליון מניות של החברה, לפי שווי של 258 אג׳ למניה נכון לסוף ספטמבר.

כמו כן, ארי תעמיד לבר גיל פרויקטים הלוואת בעלים בסך כולל של 49.68 מיליון שקל. עוד הוסכם בין הצדדים כי ארי תהיה אחראית להשגת מלוא המימון הנדרש לבר גיל פרויקטים לצורך הקמת הפרויקט על המקרקעין, וכי למוכרים תהא אופציית מכר לחייב את ארי לרכוש את מניות בר גיל פרויקטים הנותרות בידי המוכרים, במחיר ובתנאים שיוסכמו בהסכם המפורט. נכון למועד הדוח, בכוונת ארי לממן את הרכישה ממקורותיה העצמיים.

צחי אבו מסר: ״מדובר במהלך נוסף שהחברה מבצעת בדרך להגשמת חזונה להחזיק מרכזים מסחריים בפריסה ארצית. המתחם מצטרף לסטאר סנטר באשדוד, לקניון ארנה נהריה (ששמו ישונה בהמשך לסטאר נהריה) ולמתחם סטאר בתל השומר שנמצא בשלבי תכנון".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:צחי אבוג'קי בן זקןאילתארי נדל"ןאברהם נניקשווילי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...