אפקט חרבות ברזל: שתי חברות בנייה הגישו בקשה להקפאת הליכים בשל חובות של 20 מלש"ח

נזקי המלחמה מתחילים להשפיע על חברות הקבלן: שתי חברות ביצוע בינוניות הגישו השבוע בקשה להקפאת הליכים לבית המשפט המחוזי בחיפה. בבקשה מציינות החברות את הפסקת הפעילות בעקבות המלחמה כגורם מרכזי לקשיים. "הנסיבות הובילו למצב בו תזרים המזומנים של החברות נפגע עד כדי חוסר יכולתן לעמוד בהתחייבויותיהן השוטפות"

שיתוף הכתבה
פועלי בניין בתל אביב, צילום ארכיון (שאטרסטוק)פועלי בניין בתל אביב, צילום ארכיון (שאטרסטוק)

שתי חברות בנייה הגישו שלשום (א') לבית המשפט המחוזי בחיפה בקשה למתן צו להקפאת הליכים, להפעלת החברות בניין עדי-עד ו-ח. ליד ובניו לצורך שיקומן, וכן למינוי נאמן זמני עבורן. שתי החברות הן מכפר קרע שבמערב ואדי ערה, ועוסקות בתחום קבלנות הבניין, ביצוע עבודות בנייה ופיתוח, לרבות עבודות תשתית, וביצוע עבודות כבישים ואספלט.

בין נושי החברות: הבנקים מזרחי-טפחות, לאומי, דיסקונט והפועלים, כלמוביל ואמפא, בנוסף לספקים ורשויות. סך ההתחייבויות שאין ביכולת החברות לפרוע נאמד בסך כולל של בכ-19.7 מיליון שקל, מהם 10.56 מיליון של עדי-עד וכ-9 מיליון של ח. ליד ובניו. עוד עולה מהבקשה כי החברות מנהלות כיום 12 פרויקטים פעילים ברחבי הארץ, חלקם עבור מוסדות ציבוריים, מועצות מקומיות וחברת המשק והכלכלה של השלטון המקומי.

בבקשתן, מבקשות החברות מבית המשפט צו הקפאת הליכים ל- 90 ימים, או עד למתן החלטה אחרת של בית המשפט, כולל מימוש ערבויות וביטחונות, מניעת חילוט ערבויות בנקאיות ומינוי נאמן מיידית לצורך שיקום החברות וסילוק יד החברות מ-12 הפרויקטים ומניעת סעד עצמי מהנושים ומהספקים.

"הפעילות העסקית נקלעה לסחרור"

על פי הבקשה, שהגיש עו"ד תחסין עוואד, "הפעילות העסקית נקלעה לסחרור תזרימי, זאת בעיקר כתוצאה מעיכובים בגביית הכספים מהלקוחות הציבוריים… נטילת מימון גישורי ביניים תוך נשיאה בנטל כבד של עלויות מימון ואשראי גבוה בפרט עם נסיקת שיעורי הריבית במשק". עוד נכתב כי "מבדיקה מעמיקה עולה, כי הבסיס למצוקת האשראי אליה נקלעו החברות מקורו בעלייה משמעותית של תשומות הבנייה". 

עו''ד תחסין עוואד (חאתם רמאל) עו''ד תחסין עוואד (חאתם רמאל)

עוד הם מוסיפים את הפגיעה בעקבות תקופת החגים והמלחמה שפרצה בסופה: "לכך מתווספות העדר פעילות ביצוע משמעותית במהלך חודש 09/2023 – 10/2023 בעקבות חגי תשרי בצירוף האסון שפקד את מדינת ישראל ביום 07.10.2023 ובעקבותיו פרצה מלחמת 'חרבות ברזל' שהשלכותיה על ענף הבנייה משמעותיות.

"נסיבות אלו הובילו למצב בו תזרים המזומנים של החברות נפגע עד כדי חוסר יכולתן לעמוד בהתחייבויותיהן השוטפות כלפי ספקיהן ונותני השירותים שלהן. ניתן בהחלט לציין כי נציגי המערכת הבנקאית והפיננסית פעלו להגמשת מסגרות האשראי של החברות, אולם לא יכלו לתמוך בפערי התזרים שנוצרו לאור מכלול הנסיבות שתואר לעיל".

עוד מצוין בבקשה כי "גורמים שונים החלו לפרוץ לאתרי הפעילות של החברות וליטול משם ציוד", באופן "שיסתום את הגולל באופן מוחלט על כל אפשרות לשיקום החברות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:חברות בנייההקפאת הליכיםחרבות ברזלכפר קרע
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...