דירוג הערים היקרות בעולם לשנת 2019: תל אביב "רק" עשירית

על פי הדירוג השנתי של האקונומיסט ירדה העיר הלבנה מהמקום התשיעי לעשירי, שאותו היא חולקת עם לוס אנג'לס • היא עודנה הנציגה היחידה מהמזרח התיכון בעשירייה

שיתוף הכתבה
גוש דןגוש דן

דירוג הערים היקרות בעולם לשנת 2019 קובע: תל אביב היא עדיין אחת מעשר הערים היקרות ביותר בעולם. הדירוג, אשר מתבצע על ידי יחידת המידע של האקונומיסט הבריטי, ה-EIU (Economist Intelligence Unit), דירג את תל אביב במקום העשירי בעולם, ירידה של מקום אחד לעומת השנה שעברה.

הדירוג מתבצע בהתאם לעלויות של מוצרי צריכה שונים בערים ברחבי העולם, ומתייחס ליוקר המחיה הן עבור תושביה והן עבור המבקרים בעיר. הדירוג כולל 133 ערים בסך הכול, מכל רחבי העולם. 

העיר המשמשת כאינדיקציה למדד היא ניו יורק, אשר זוכה לניקוד 100 (וניצבת השנה במקום השביעי בעשירייה). תל אביב זכתה ל-99 נקודות, ממש כמו לוס אנג'לס, שעלתה ארבעה מקומות בדירוג לעומת השנה שעברה. את שלושת המקומות הראשונים בעשירייה חולקות פריז, סינגפור והונג קונג, עם 107 נקודות.

בסקירה של האקונומיסט לשנת 2019 מצוין נתון אשר ממחיש בצורה ברורה את העלייה המדהימה ביוקר המחיה בתל אביב: לפי הסקירה שפרסם השבועון הבריטי, תל אביב דורגה רק לפני חמש שנים במקום ה-28 ברשימה, וביצעה זינוק מרשים שמציב אותה בעשירייה הראשונה – ולא בפעם הראשונה.

שני נתונים מדהימים נוספים מספקים תמונה מדויקת עוד יותר בנוגע ליוקר המחיה בעיר הלבנה: נתון אחד מדבר על ראשית, עלויות התחבורה בעיר (רכישת רכב, החזקת רכב וביטוח רכב), אשר גבוהות, כך על פי האקונומיסט, ב-64% מאלו הרווחות בניו יורק; נתון שני מספק השוואה בין מחירי חליפות עסקים לגבר בעיר, ומראה כי עשור לאחור עלתה חליפה כזו 1,124.33 דולר, והיום – 1,940.58. מדובר בעלייה של כ-72% בתוך עשור בלבד.

כאמור, תל אביב היא הנציגה היחידה של המזרח התיכון בעשירייה הפותחת של דירוג האקונומיסט. ריאד, בירת סעודיה, רשמה זינוק מרשים של 12 מקומות השנה, אל המקום ה-105. דמשק, בירת סוריה, מדורגת במקום ה-132 והלפני אחרון.

בסיכום הסקירה לשנת 2019 חוזים מבצעי המחקר כי מגמת ההאטה בצמיחה העולמית, שאפיינה את העולם ב-2018, תימשך גם השנה ותגיע לשיאה ב-2020, בין היתר בשל "מלחמת המסחר" בין ארה"ב לסין, שגורמת לתופעות לוואי רבות בעולם כולו מבחינה כלכלית.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית תל אביבדירוג הערים היקרות בעולםמחירי הדיור
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...