המועצה הארצית תדון היום בתקנות פטור למרחבים מוגנים במוסדות חינוך

בדברי ההסבר לתקנות מפורטים התנאים לקבלת הפטור מהיתר, כולל מרחב מוגן אחד לכיתה או לשתי כיתות ורק אם אין סטייה מהוראות התוכנית במגרש. הבקשה לפטור תוגש באופן מקוון והרשות המוסמכת תבדוק אותה בתוך שבועיים

שיתוף הכתבה
(וילד מדיה, באדיבות חברת אורטק מערכות מיגון בע״מ)(וילד מדיה, באדיבות חברת אורטק מערכות מיגון בע״מ)

המועצה ארצית לתכנון ובנייה תדון היום (ה') בתקנות פטור מהיתר במרחבים מוגנים לגני ילדים ולבתי ספר, ותעביר את ההמלצה לשר הפנים. על פי דברי ההסבר לתקנות, מוצע לקבוע רשימת תנאים לפטור המוצע, כולל אישור הרשות המוסמכת לעבודות והוספת מרחב מוגן אחד לכיתה או לשתי כיתות. הפטור מהיתר יתאפשר רק אם אין סטייה אחרת מהוראות התוכנית החלה במגרש. 

בדברי ההסבר נכתב כי "ביום 7 באוקטובר 2023 נפתחה המערכה 'חרבות הברזל' והוכרז מצב מיוחד בעורף בכל הארץ. לאור הצורך לפעול לצמצום מרבי של פערי המיגון לעת הזאת, מוצע לקבוע בהוראת שעה פטור מהגשת בקשה להיתר בנייה, עבור הקמת מרחב מוגן במוסד חינוך, והכל בהתאם לתנאים המפורטים בטיוטת התקנות (מפורטים להלן- דנ"ק).

"בהתאם לכך מוצע לערוך תיקון בתקנות התכנון והבנייה… להוסיף את סימן ו'2 שכותרתו תהיה 'מרחב מוגן במוסד חינוך'. מוצע לקבוע רשימת תנאים לפטור המוצע…לרבות אישור הרשות המוסמכת לביצוע העבודות טרם ביצוען. יובהר, כי הקמת המרחב המוגן במוסד חינוך בהתאם להוראת השעה המוצעת, תתאפשר אף אם לא נותרו במגרש שטחי בניייה… עם זאת, הפטור מהיתר יתאפשר רק אם אין סטייה אחרת מהוראות התוכנית החלה במגרש ובכלל זה לעניין קווי בנין, או מהנחיות מרחביות"

התנאים לפטור כוללים,על פי הטיוטה, הוספת מרחב מוגן אחד לכל כיתה או אחד לכל שתי כיתות, בתנאים הבאים, בין היתר: ניתן היתר כדין למוסד החינוך; המרחב המוגן יוקם בשתי קומות לכל היותר בבנייה רצופה ממפלס הקרקע כלפי מעלה; בהקמת מרחב מוגן אחד לכל כיתה, תתאפשר בנייה רצופה של עד שני מרחבים מוגנים בלבד; בהקמת מרחב מוגן אחד לשתי כיתות, לא תתאפשר בנייה רצופה של מרחב מוגן נוסף.

בנוסף, תתאפשר בנייה של עד שישה מרחבים מוגנים במגרש; התקבל אישור אגף החינוך ברשות המקומית לעניין מיקום המרחב המוגן; וניתן אישור עורך הבקשה. הבקשה תוגש לאחר קבלת אישור מינהל החינוך ברשות המקומית. הבקשה תוגש באופן מקוון באמצעות עורך הבקשה לבחינת הרשות המוסמכת כפי שפורסם באתר האינטרנט של הרשות המוסמכת. הרשות המוסמכת תבדוק את הבקשה בתוך 14 ימים מיום קבלתה, ותודיע למבקש על אישורה או דחייתה.

מיד בסיום ביצוע העבודה יפנה עורך הבקשה לרשות המוסמכת בבקשה לקבלת אישור לתקינות המרחב המוגן. בתוך 7 ימים מאישור הרשות המוסמכת על תקינות המרחב המוגן, ימסור עורך הבקשה לרשות הרישוי הודעה על ביצוע עבודה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:המועצה הארצית לתכנון ובנייהמיגון מבניםממ"דהיתר בנייהחרבות ברזלמרחבים מוגנים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...