פתאל שוכרת 4 מלונות בלונדון; השכירות: 55 מיליון ליש"ט בשנה

ארבעת המלונות, בדירוג של 5-4 כוכבים, כוללים יותר מ-1,300 חדרי אירוח ויפעלו תחת המותג "לאונרדו רויאל" • מספר מלונות הרשת כעת בבריטניה ובאירלנד: 53

שיתוף הכתבה
פתאל שוכרת 4 מלונות בלונדון; השכירות: 55 מיליון ליש"ט בשנהפתאל שוכרת 4 מלונות בלונדון; השכירות: 55 מיליון ליש"ט בשנה

דריסת רגל משמעותית לחברת פתאל החזקות בלונדון, בריטניה: החברה, המפעילה את רשת בתי המלון הגדולה בישראל, הודיעה היום (א') כי סיכמה על שכירת ארבעה בתי מלון בעיר באמצעות חברה נכדה, בתמורה לדמי שכירות שנתיים בסך של כ-55 מיליון ליש"ט לשנה. 

מדובר בבתי מלון ברמת אירוח של 5-4 כוכבים, הכוללים יחד יותר מ-1,300 חדרי אירוח. שלושה מתוך ארבעת בתי המלון יעבדו תחת המותג "לאונרדו רויאל", והמלון הרביעי יעבוד תחת המותג NYX. הסכמי השכירות הם לתקופה של 25 שנים, עם אופציה להארכת החוזה בחמש שנים נוספות. 

במסגרת ההסכם התחייב בעל המלונות להעמיד 34.5 מיליון ליש"ט לטובת שיפוץ כולל של בתי המלון, וכן להפקיד דמי השלמה לשכירות שלא יפחתו מ-34.5 מיליון ליש"ט בחמש שנים הראשונות. מחברת פתאל נמסר כי למעשה, הודות להסכם הבטיחה החברה שלא תזדקק לממן ממקורותיה את דמי השכירות בזמן זה. 

עם השלמת העסקה תחזיק החברה ב-53 בתי מלון בבריטניה ובאירלנד, שבכולם יחד יותר מ-11,300 חדרים. שבעה מבתי המלון הללו נמצאים באזור לונדון, ובהם כ-2,000 חדרים. נציין שבחודש אוקטובר 2018 פרסמה החברה כי רכשה עם שותפתה האסטרטגית, החברה השבדית "פנדוקס", את מלון מידלנד מנצ'סטר היוקרתי בתמורה לכ-115 מיליון ליש"ט.

רשת מלונות פתאל הוקמה על ידי דוד פתאל במרץ 1999, והיא מתמחה בהחזקה, בתפעול, בשכירות ובניהול מלונות בישראל ובאירופה, וכן ברכישה ובהקמה של מלונות חדשים. הרשת מונה כיום כ-40,500 חדרים ב-205 בתי מלון ב-18 מדינות. 
הרשת בישראל, המנוהלת על ידי אביה מזרחי מגן, מונה 40 בתי מלון, מתוכם 26 בבעלות מלאה או חלקית, 10 בשכירות ו-4 בניהול. באירופה מנוהלת הרשת על ידי דני רוג'ר, והיא כוללת 165 בתי מלון, מתוכם 58 בבעלות מלאה או חלקית, 101 בשכירות ו-6 בניהול. ריכוז המלונות הגדול ביותר של הרשת נמצא בגרמניה, שבה מחזיקה הרשת 65 בתי מלון; בבריטניה (כולל אירלנד) נמצא ריכוז המלונות השני בגודלו של הרשת באירופה.

דוד פתאל, יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל פתאל החזקות: "העסקה הנוכחית תציב את פתאל כשחקנית מרכזית בלונדון, הנחשבת לאחת מערי התיירות המובילות בעולם. אחד הפרמטרים החשובים בניהול בית מלון הוא ללא ספק המקום שלו, והיום אנחנו שוכרים ארבעה בתי מלון ברמה גבוהה, שיושבים במקומות אסטרטגיים בעיר. לאחר שנסיים עם השיפוץ וניישם את אסטרטגיית הניהול שלנו, הם עשויים להפוך למובילים בלונדון. 
מדובר בעסקה יוצאת מן הכלל, שבה פתאל מתחייבת לדמי שכירות שנתיים בלבד. בעלי המלון התחייבו לשלם על השיפוץ, והם ערבים להכנסות בתקופת ההבשלה של בתי המלון".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נדל"ן בחו"לדוד פתאלחברת פתאלאביה מזרחי מגן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...