הביקוש לדירות חוזר? "כמות הלידים היא 70% לעומת רמתם לפני המלחמה"

בעוד שלפני המלחמה קלטה המערכת של חברת השיווק "במבי" 8,000 עד 9,000 לידים ביום, ומיד לאחר פתיחת המלחמה אלה צנחו לפחות מ-2,000, בשבוע שעבר כבר עלתה הרמה ל-6,000 עד 7,000 לידים ליום. "ההערכה היא שבתוך שבועיים-שלושה עד שנחזור לרמות הביקוש הרגילות". שיעורם של תושבי החוץ מתוך כלל המתעניינים זינק מ-6% ל-15%

שיתוף הכתבה
 מארק זאבי (אבי תל) מארק זאבי (אבי תל)

כחודש לאחר "השבת השחורה" ופתיחת מלחמת חרבות ברזל שבה בעקבותיה, הביקושים לדירות מתחילים לחזור. כך עולה מנתוני המערכת של חברת במבי (bmby),המרכזת את ה"לידים" (לקוחות פוטנציאלים שהביעו עניין בדירה) של רוב הפרוייקטים החדשים בישראל. אלה הגיעו לרמה של כ-6,000 עד 7,000 לידים ליום חול בשבוע שעבר (5-11 בנובמבר),לעומת 8,000 עד 9,000 ליום חול בימים שלפני המלחמה. לדברי בעלי החברה מארק זאבי, "אנחנו נמצאים היום על רמה של 70% מהלידים לעומת מה שהיה לפני ה-7 באוקטובר".

זאבי מזכיר כי גם בתקופה שקדמה למלחמה היתה כמות הלידים נמוכה מהממוצע. "הממוצע של השנים האחרונות הוא עשרת אלפים ליום. אם בתקופה המשוגעת של היציאה מהקורונה היינו על 15 אלף לידים ליום, בימים שלפני המלחמה היינו סביב 8-9 אלף לידים. אז הבעיה לא היתה רק ברמת ההתעניינות, שבסך הכל היתה קרובה לממוצע, אלא בעיקר ביכולת לתרגם את הלידים לעסקאות".

מקור: חברת במבימקור: חברת במבי

כפי שניתן לראות בגרף הלידים של החברה, עם פרוץ המלחמה חלה צניחה אל אזור ה-2,000 לידים ביום, ומאז חזר הגרף לעלייה הדרגתית, עד שבשבוע שעבר כבר התקרב לטווח הנורמה.

"כיום אנחנו נעים סביב ה-7,000 לידים ליום ואני מניח שאם לא יהיו ארועים דרמטיים נוספים כמו פתיחת חזית מצפון - זה עניין של שבועיים-שלושה עד שנחזור לרמות הביקוש הרגילות", אומר זאבי. עוד להערכתו, יחס ההמרה לפגישות ועסקאות בחודשים שלאחר המלחמה יהיה גבוה יותר לעומת החודשים שקדמו לה. "אלו הן חלק מההשפעות הטבעיות של המלחמה, היא גורמת לאנשים להבין שלא חיים לעד. כמו שאנשים מולידים ילדים אחרי מלחמות, הם גם רוכשים דירות.

זאבי: "חלה עלייה חדה בהתעניינות במדינות המקור העיקריות של תושבי החוץ – ארצות הברית, צרפת ואנגליה, שבכולן היהודים חווים לאחרונה עלייה באנטישמיות. החריגה היא רוסיה, שגם היא מדינה מרכזית שאחראית לחמישית מרכישות תושבי החוץ. בה לא חל שינוי במספר המתעניינים"

לגבי תושבי החוץ אמר זאבי כי "מה שאנחנו רואים זה שמתוך כלל הלידים, יותר מפי 2 הם תושבי חוץ. אם בעבר 6% מהלידים היו של תושבי חוץ, היום אנחנו מדברים על למעלה מ-15%".

על אילו מדינות אנחנו מדברים?
"על מדינות המקור העיקריות של תושבי החוץ – ארצות הברית, צרפת ואנגליה, שבכולן היהודים חווים לאחרונה עלייה באנטישמיות. החריגה היא רוסיה, שגם היא מדינה מרכזית שאחראית לחמישית מרכישות תושבי החוץ. בה לא חל שינוי במספר המתעניינים, ולכן באופן יחסי שיעורם ירד".

תושבי החוץ מתעניינים בדירות גדולות יותר

את העליה בהתעניינות תושבי החוץ חשים כיום גם היזמים. לדברי דוד אזולאי, מנכ"ל ובעלי קבוצת דוד אזולאי אשר לה מספר פרויקטים בנתניה, "אנחנו רואים היום עליה חדה בביקושים מצד יהודים צרפתים שיש להם זיקה לישראל. בכל שבוע אני משקיע באותם היקפי פרסום בחו"ל, והיום אותם הפרסומים מביאים לפי ארבעה לידים לעומת התקופה שלפני המלחמה". עוד לדברי אזולאי, אלו כבר הבשילו לחמישה משאים ומתנים מתקדמים מול שלושה עם רוכשים צרפתים, אחד מקנדה ואחד מדרום אפריקה. "את חודש נובמבר נסיים ככל הנראה כש-80% מכלל המכירות של החברה הם לתושבי חוץ".

דוד אזולאי (קבוצת דוד אזולאי)דוד אזולאי (קבוצת דוד אזולאי)

מאפיין מעניין נוסף לדברי אזולאי הוא ש"אם בעבר תושבי החוץ קונים דירות 2-3 חדרים, לצורך השקעה או כדירת נופש כשמגיעים לחופשה, היום עיקר ההתעניינות היא בדירות 5 חדרים, מה שמלמד על כוונות להשתמש בדירות לצורך מגורים. זו מגמה שהולכת ומתעצמת ואני מעריך שהיא תלווה אותנו עמוק אל תוך 2024".

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:במבימארק זאבידוד אזולאיתושבי חוץחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...