כ-50 אלף מ"ר לתעסוקה ומסחר: הוועדה המחוזית תדון מחר בתוכנית לאזור התעסוקה באופקים

מדובר באזור במשולש שכונת נוח, אזור התעשייה הצפוני ומתחם תחנת הרכבת. התוכנית שמשתרעת על 42 דונם תכלול גם בניית 9 קומות משרדים לאורך רחוב בצלאל ומסחר בקומת הקרקע

שיתוף הכתבה
צילום: יצחק קריספל ומרכז להבה אופקים, ויקימדיה צילום: יצחק קריספל ומרכז להבה אופקים, ויקימדיה

הוועדה המחוזית דרום תדון מחר (ב') בהפקדת התוכנית של עיריית אופקים לאזור התעסוקה בצפון העיר, במשולש שכונת נוח, אזור התעשייה והתעסוקה הצפוני ומתחם תחנת הרכבת.

תוכנית זו משתרעת על שטח מישורי של כ-42 דונם, ויוצרת קישוריות עירונית ותחבורתית ומהווה את נקודת החיבור בין אזור התעשייה הצפוני הישן של אופקים לבין שכונת חורשת נוח, שתוכננה על חלק משטח אזור התעשיה הצפוני, ולבין תוכנית מתחם תחנת הרכבת שנמצאת בהכנה.

תוכנית המתאר הכוללנית הגדירה את האזור הזה כמוקד תעסוקתי מסחרי, כמו כן, הגדירה מעבר הדרגתי בין אזור המגורים של שכונת נח לאזור התעשייה הישן על ידי יצירה של דופן של מגורים ומסחר מצידו המזרחי של רחוב בצלאל, דופן של מסחר ותעסוקה מצידו המערבי של רחוב בצלאל והמשכו של אזור התעשייה הצפוני.

תוכנית זו מסדירה את הצד המערבי של רחוב בצלאל על ידי יצירה של חזית עירונית לשכונת חורשת נוח במקום חזית תעשייתית, ומוקד תעסוקה ומסחר על ציר עירוני ראשי הקרוב למערכות הסעת המונים - הרכבת ומסוף קצה לתחבורה ציבורית. הסמיכות למרכז התחבורה מאפשרת בנייה של 9 קומות של משרדים לאורך רחוב בצלאל ומסחר מלווה רחוב בקומת הקרקע  - סה"כ 10 קומות. כמו כן מגדירה מגרש לייעוד מעורב של תעסוקה, מסחר ומבני ציבור.

התוכנית מהווה שינוי לתוכנית שכונת נוח ומפצלת מגרש המיועד לתעשייה לשני מגרשים בייעוד מסחר ותעסוקה. התוכנית  מציעה 19 דונם לתעסוקה, 9.5 דונם למסחר ותעסוקה, 5.5 דונם למסחר תעסוקה ומוסדות ציבור. השטחים הבנויים העיקריים המוצעים כוללים  5,590 מ"ר למסחר, 43,120 מ"ר לתעסוקה, 2,794 מ"ר למוסדות ציבור. עורך התוכנית הוא יעקב פישר מפישר אלחנני אדריכלים


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרדיםאופקיםהוועדה המחוזית דרוםאזור תעשייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...