דחיית תשלומים ב-3 חודשים ללא עלות: מתווה הסיוע במשכנתאות הורחב גם לצפון

בנק ישראל הודיע כי ירחיב את מתווה הסיוע עליו הודיע עם פרוץ המלחמה, כך שיחול גם על האוכלוסייה או בעלי עסק באזורים שפונו, עד 5 ק"מ מהגבול כולל קריית שמונה ומטולה

שיתוף הכתבה
פרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל (מארק ניימן)פרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל (מארק ניימן)

בנק ישראל מרחיב את מתווה הסיוע שלו במשכתאות ובאשראי גם לתושבי הצפון. עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל, הודיע בנק ישראל על מתווה מקיף אשר אומץ על ידי הבנקים, ומתווה נוסף שאומץ על ידי חברות כרטיסי האשראי, שעיקרם דחיית תשלומים בשלושה חדושים ללא עלות כדי לסייע ללקוחות בהתמודדות עם השלכות המלחמה.

מתווים אלו כוללים, בין היתר, את האוכלוסייה שמתגוררת או בעלת עסק שנמצא בטווח של עד 30 ק"מ מרצועת עזה; אוכלוסייה שפונתה מביתה על ידי גורם מדינתי רשמי נכון למועד ערב פרסום המתווה (מפונים מיישובי הדרום); אוכלוסיית משרתי המילואים ומגויסי צו 8; ואוכלוסייה שהיא בעלת קרבה ראשונה להרוגי המלחמה או לחטופים או לנעדרים.

היום (ד') מודיע הפיקוח על הבנקים על הרחבת לקוחות המעגל הראשון במתווים אלו, על ידי הכללת האוכלוסייה המתגוררת ביישובי צפון הארץ או בעלי עסק שנמצא ביישובי הצפון, אשר פונו ידי גורם מדינתי רשמי נכון לתאריך 7 בנובבמר והמתגוררים באחד מהישובים המופיעים ברשימות המפורסמות באתר בנק ישראל, עד 5 ק"מ מהגבול הכוללים גם את מטולה וקריית שמונה.

המתווים שגובשו מאפשרים לאוכלוסיות שנפגעו באופן ישיר מנזקי המלחמה לדחות, ללא ריבית וללא עמלות, את תשלומי ההלוואות והמשכנתאות, לקבל פטור ממרבית העמלות ופטור מריבית על יתרת החובה עד לסכום של 10,000 שקל, וזאת למשך שלושה חודשים מרגע הצטרפותם. כמו כן, ליתר הלקוחות ברחבי הארץ ניתנה במתווים שפורסמו האפשרות לדחות, ללא עמלות, את תשלומי ההלוואות והמשכנתאות למשך שלושה חודשים, כאשר התשלומים הנדחים יישאו ריבית שלא תעלה על שיעור הריבית בחוזה ההלוואה והתשלומים יתווספו ככלל בסוף תקופת ההלוואה.

הרחבה נוספת של המתווה, שנעשתה בתיאום עם החשב הכללי במשרד האוצר, היא הכללת ההלוואות שהועמדו באמצעות הקרן לעסקים קטנים ובינוניים בערבות מדינה כחלק מההלוואות שניתן לדחות במסגרת מתווה הסיוע שאומץ על ידי הבנקים וחברות כרטיסי האשראי.

לדברי נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, "הרחבת המתווה שפורסם היום היא נדבך נוסף בסט הכלים הכלכליים שאנו בבנק ישראל מקדמים כדי להקל על תזרימי המזומנים של אוכלוסיית היעד, להגביר את הוודאות הפיננסית ולסייע לציבור לצלוח את התקופה המאתגרת הזו, תוך מתן דגש על משקי הבית והעסקים הקטנים. נמשיך לפעול במקביל בכל ההיבטים הכלכליים שבאחריותנו. אני רוצה להודות לפיקוח על הבנקים על הרחבת המתווה ולבנקים ולחברות כרטיסי האשראי על הצטרפותם". 

המפקח על הבנקים, דניאל חחיאשוילי: "הרחבת מתווי הסיוע והכללת תושבי הצפון שפונו מביתם בקבוצת הזכאים לסיוע המקיף שניתן במסגרת המתווים, מהווה המשך לצעדים הרבים שנקטנו מאז פרוץ המלחמה כדי לסייע ולהקל על הלקוחות. בכל המהלכים שאנו מקדמים, אנו בוחנים מהו הסיוע המיטבי והאפקטיבי ביותר שניתן לתת ללקוחות ולאור זה אנו פועלים. אני מודה לבנקים ולחברות כרטיסי האשראי על הירתמותם להרחבת המתווים, ועל פעולות נוספות שהם נוקטים ביוזמתם כדי  לסייע ללקוחות בתקופה זו".  


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משכנתהבנק ישראלאמיר ירוןאשראיהבנקיםחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...