שר השיכון לשר העבודה: אשר שעות נוספות לעובדי בנייה במהלך המלחמה

גולדקנופף ביקש אישור העסקה של עובדים בענף הבנייה בשעות נוספות, עד 14 שעות ביום ועד 84 שעות בשבוע, כל עוד מוכרז מצב חירום בעורף, "נוכח מצוקת כוח האדם החריפה והייחודית בענף ועל מנת לצמצם את הפגיעה האדירה במשק"

שיתוף הכתבה
שר השיכון, יצחק גולדקנופף (משרד הבינוי והשיכון)שר השיכון, יצחק גולדקנופף (משרד הבינוי והשיכון)

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, פנה היום (ה') לשר העבודה, יואב בן צור, בבקשה כי יאשר העסקה של עובדים בענף הבנייה בשעות נוספות, עד 14 שעות ביום ועד 84 שעות בשבוע, במהלך תוקפה של ההכרזה על מצב מיוחד בעורף. כיום, קבלן מחויב להעסיק פועלים זרים לפחות 11 שעות ביום, אבל שעות נוספות לעובדים ישראלים מותרות על פי החוק, והן בהיקף נמוך יותר ממה שמבקש עכשיו שר הבינוי והשיכון.

"נוכח מצוקת כוח האדם החריפה והייחודית בענף הבנייה ועל מנת לצמצם, ככל הניתן, את הפגיעה האדירה במשק כתוצאה מההאטה בבנייה, אבקשך להשתמש בסמכותך ולהתיר, במהלך תוקפה של ההכרזה על מצב מיוחד בעורף, ולאחר התייעצות בארגוני העובדים והמעסיקים הנוגעים בדבר, העסקה של עובדים בענף הבנייה עד 14 שעות ביום ועד 84 שעות בשבוע, בדומה לענף התחבורה", כתב השר גולדקנופף.

"בימים אלה קיימים בישראל כ-11,600 אתרי בנייה וכ-168,000 יחידות דיור נמצאות בבנייה, לצד פרויקטי בנייה ותשתיות רבים אחרים. כנמסר לנו מהתאחדות הקבלנים בוני הארץ, היקף ההשקעות בענף הבנייה בישראל אשתקד עמד על 232.2 מיליארד שקל, המהווים כ-13.6% מכל התמ"ג", מפרט גולדקנופף. "לצד גיוס המילואים הנרחב, נגרעו מהענף באחת למעלה מ-80,000 פועלים פלסטינים נוכח הסגר שהוטל על אזור יהודה ושומרון. חרף האמור, בהיתרים הכלליים השונים להעסקת עובדים בשעות נוספות שניתנו כהוראות שעה לתקופה זו, לא נכלל ענף הבנייה".

השר גולקנופף מפרט למשל כי כבר ביום הראשון למלחמה, ניתן היתר להעסיק עובדי שמירה עד 14 שעות ביום, ובלבד שלא יעסקו יותר מ-37 שעות נוספות בשבוע. כמו כן ניתן היתר למעסיקים שונים במשק, העומדים בתנאים מסוימים הנוגעים בין היתר להיקף כוח האדם שברשותם, להעסיק עובדים עד 14 שעות ביום, ובלבד שלא יועסקו מעל 67 שעות בשבוע או מעל 90 שעות בחודש. "מהיתר זה הוחרגו במפורש ענפי ההובלה ההיסעים והבנייה". בענף התחבורה התאפשר להעסיק עובדים "עד 14 שעות ביום, בהסכמתם, ובלבד שלא יעסקו מעל 84 שעות בשבוע".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אתרי בנייהשר השיכוןפועליםיצחק גולדקנופף
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...