קחו את הזמן: הכנסת אישרה הארכת מועדים אוטומטית של שלושה חודשים בהליכי התכנון והרישוי

מדובר בהארכה לאישורים רגולטורים שונים ובהם היתרי בנייה, הליכים תכנוניים ורישיונות עסק. החוק יחול על כל עסק שיש בידו רישיון או היתר שתוקפם פג או עתיד לפוג בין 7.10.2023 ועד ל-7.1.2024

שיתוף הכתבה
אילוסטרציה (שאטרסטוק)אילוסטרציה (שאטרסטוק)

הכנסת אישרה ביום ד' האחרון את "חוק הארכת תקופות" הקובע הארכה אוטומטית בת שלושה חודשים לאישורים רגולטורים שונים, ובהם היתרי בנייה, הליכים תכנוניים ורשיונות עסק. החוק נחקק עקב המצב הביטחוני המיוחד שהוכרז בעורף, גיוס המילואים הנרחב של בעלי עסקים ובעלי תפקידים והעובדה שמפונים רבים אינם נמצאים בביתם.

חוק ההארכה יחול על כל עסק שיש בידו רישיון או היתר שתוקפם פג או עתיד לפוג בין התאריך 07.10.2023 – יום פרוץ המלחמה, ועד לתאריך 07.01.2024. תוקפם של כל אלה יוארך אוטומטית בשלושה חודשים נוספים מהיום שקדם למועד הפקיעה המקורי. כך, היתר בנייה שתוקפו פג ביום 15.10.23, יוארך אוטומטית עד ליום 14.1.24. הדברים אמורים גם לגבי מערכת רישוי זמין או כל הגשת מסמכים הנדרשת על ידי מוסדות התכנון השונים.

על פי דברי ההסבר לחוק באתר משרד הפנים, "הארכת התוקף הינה אוטומטית, אין צורך להנפיק רישיון או היתר חדש ובעל העסק אינו נדרש להגיש בקשה או לשלם אגרה". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הליכי רישוי ותכנוןהיתר בנייהחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...