שר הפנים לראש עיריית גבעתיים שהתבטא נגד פועלים ערבים: "משחק לידי אויבינו"

הבוקר הסביר קוניק את סגירת אתרי הבניה בעיר בכך שנוכחות ערבים בעיר היא "בעייתית". במכתב ששלח לו השר ארבל דרש שישמור על זכויות כלל אזרחי המדינה: "פוגע לא רק בפרנסתם של אותם עובדים אלא בעיקר בכבודם ובזכותם החוקתית לשוויון"

שיתוף הכתבה
שר הפנים משה ארבל (גדעון שרון, לע"מ)שר הפנים משה ארבל (גדעון שרון, לע"מ)

שר הפנים, משה ארבל, פנה היום (ה') במכתב חריף לראש עיריית גבעתיים, רן קוניק. זאת לאור סירובו לאפשר את המשך פעילות אתרי הבנייה בעיר מאז תחילת המלחמה, והתבטאותו בעיתון "כלכליסט" לפיה "נוכחות ערבים בעיר היא כרגע בעייתית". במכתבו ביקש ממנו ארבל "לשמור על זכויות כלל אזרחי המדינה", מאחר ומדובר ב״החלטות המרסקות את מרקם החיים המשותפים במדינה. החלטה המשחקת לידי אויבינו״. יש לציין כי גם רמת גן, ראשון לציון, בת ים ורחובות סגרו את אתרי הבנייה שבתחומן.

במכתב, שכותרתו "חובת הרשויות לנהוג בכבוד ובשוויון כלפי אזרחי כלל ישראל, יהודים וערבים כאחד", מציין שר הפנים כי הובאה בפניו האמירה של קוניק לפיה "כרגע, נוכחות של עובדים ערבים היא בעייתית" שמסבירה את החלטתו להשבית אתרי בנייה, לצמצם נוכחות ערבים בפרויקטי תשתית ובניקיון הרחובות. "החלטות מסוג אלו פוגעות לא רק בפרנסתם של אותם עובדים אלא בעיקר בכבודם ובזכותם החוקתית לשוויון. בכך, ההחלטה משחקת לידי אויבנו שמבקשים לזרוע פירוד ואיבה בין אזרחי ישראל", כתב השר.

ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק (רונן אקרמן)ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק (רונן אקרמן)

"חובה עלינו לומר ולשוב ולציין גם את המובן מאליו - לגבי איסור חמור לפגוע בפרנסתו של אדם על רקע מוצא, לאום או דת. הדברים נכונים לגבי עובדי הבניין כפי שהם נכונים לעובדים במקצועות אחרים. דווקא בתקופה קשה זו בתולדות עמנו חשוב לשמור על זכויות כלל אזרחי המדינה, להרגיע ולתמוך בציבור ולא לשלהב ולהסית. בין קורבנות מתקפת הטרור הרצחנית ביום שבת השביעי באוקטובר ושיגורי הרקטות היו ערבים ישראלים לא מעטים, בין המצילים הגיבורים, הרופאים והאחיות שפעלו להצלת נפשות היו ערבים רבים".

"אבקש שתיקח דברים אלו לתשומת ליבך. הוראה גורפת שלא להתיר לעובדים להגיע למקום עבודתם או לסגור אתרים, על בסיס דתי או אתני, הינה פעולה שלא בסמכות הרשות המקומית אשר פוגעת בעקרונות השוויון ובזכויות היסוד ובעקרונות מוסר בסיסיים". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רן קוניקפועלי בנייןאתרי בנייהמשרד הפניםמשה ארבלפועליםחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...