ביג הודיעה לשוכרים כי תוותר על שכ"ד של חודשיים - בתנאי שיפתחו את העסקים

מנכ"ל הרשת הודיע במכתב לרוב השוכרים כי יוענקו הטבות לעסקים שיישארו פתוחים בהם ביטול שכ"ד בסיסי לחודשיים ודחיית תשלום שכ"ד מבוסס פדיון. רשתות פארם, מרכולים, משרדים, בנקים וקופות חולים ישלמו כרגיל

שיתוף הכתבה
מנכ"ל ביג, חי גאליס (ביג מרכזי קניות)מנכ"ל ביג, חי גאליס (ביג מרכזי קניות)

במכתב ששלח היום (ג') חי גאליס, מנכ"ל רשת מרכזי הקניות ביג, הוא הבהיר לשוכרים את מדיניות הרשת בעקבות פריצת מלחמת חרבות ברזל. זו כוללת ביטול שכר דירה בסיסי לחודשים אוקטובר-נובמבר, לא כולל שכר הדירה המבוסס על פדיון שיישאר בעינו, זאת בתנאי שהשוכרים יפתחו את בתי העסק.

בפתח המכתב כותב גאליס כי "מטרתנו העיקרית לעזור ולתמוך, כך שכשוכר שלנו תוכל לעבור את התקופה הקרובה בצורה רגועה יותר. אנו מבינים שלחלקכם נוצרה בעיה תזרימית עם הירידה במכירות ואנו מתכוונים לסייע גם בכך. 

"בהתאם לאמור לעיל החלטנו על מתווה הקלות כדלקמן: הקלה תזרימית - בתחילת חודש נובמבר ישולמו אך ורק דמי ניהול. לא ישולם שכר דירה מראש; שכר הדירה הבסיסי בחודשים אוקטובר ונובמבר 23 יבוטל, והשוכרים ישלמו שכר דירה על פי האחוז מהפדיון החוזי של החנות; שכר דירה בסיסי של אוקטובר 23 אשר שולם יזוכה ויקוזז מהחיובים העתידיים בהתאם למכתב זה". 

עם זאת בביג מסייגים ומציינים כי התנאים האלו יחולו רק על מי שיפתח את החנויות, אלא אם כן היו הנחיות אחרות מפיקוד העורף. "יחד עם נכונותנו לקחת חלק בנזקים אנו רואים בהתנהלות המשותפת שלנו גורם משמעותי בהחזרת המשק לחיים ככל הניתן. שוכר אשר נמצא במרכז שאין מניעה בהתאם להוראות פיקוד העורף לפתוח את החנויות בו, והשוכר בוחר שלא לפתוח, מכתב זה לא יחול עליו והוא יידרש לשלם שכר דירה  ודמי ניהול כרגיל. מבחינתנו אי פתיחת העסק הינה פגיעה בחוסן הלאומי של מדינת ישראל וחוסר רצון להקטין את הנזקים ההדדיים". 

מרכולים, משרדים, בנקים וקופות חולים - ישלמו כרגיל 

התניות נוספות שמוזכרות במכתב, הן כי רשתות המרכולים, פארמים, וכן משרדים, בנקים וקופות חולים ישלמו כרגיל, ותשלומי חשמל ומים יימשכו כסדרם. "כפי שמסתמן המדינה תפצה בעלי עסקים שהינם עסק קטן או בינוני, בעיקר על מנת לממן הוצאות קבועות. אי לכך ובהתאם לתוכנית הסופית כפי שתועבר בחקיקה בהמשך, אנו נדרוש מכל בעל עסק בביג לשתף עמנו דוח חתום על ידי רואה חשבון עם פירוט המענק שקיבל העסק. אם אכן המענק יהיה משמעותי עבור החזר הוצאות קבועות שבעיקרן כאמור שכר דירה  ודמי ניהול, אנו שומרים לעצמנו את הזכות לדרוש את הפער כהשלמה  לשכר הדירה הבסיסי החוזי".  

עוד נכתב כי "עם סיום המלחמה, כשמצב הדברים יהיה בוודאות גבוהה יותר להמשך, נגבש מנגנון בדיקת עומסים מצטברת, כך שנבצע בחינת עומסים בתקופה האמורה, ביחס לתקופת עבר. אנו שומרים לעצמנו את האפשרות לגבות השלמת שכר דירה במידה והעומסים בתקופה של המלחמה והחודשים שלאחריה יהיו נמוכים ביחס לעומסים בתקופה של שגרה טרום המלחמה". 

לסיכום הם מציינים כי ההקלות כאמור לעיל יחולו על רוב רובם של שוכרי מרכזי ביג, אבל שומרים לעצמם "את הזכות לטפל נקודתית בשוכרים שנפגעו יותר או נפגעו פחות, במתווה שונה מהאמור לעיל". לשאלת מרכז הנדל"ן מה לגבי שוכרים שנמצאים במילואים השיבו בביג כשכל מקרה ייבחן לגופו. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ביג מרכזי קניותחי גאליסחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...