אושרה סופית הדחייה בתשלומי משכנתה, שכ"ד ותשלומים לרשויות לחיילים ותושבים שפונו

הכנסת אישרה את חוק "דחיית מועדים", שתקף על תשלומים שבין 7.10.2023 ל-7.11.2023, ויחול על כוחות הביטחון בסדיר ובמילואים ותושבי העוטף והיישובים שפונו בצפון ובני זוגם

שיתוף הכתבה
פגיעת רקטה במהלך המלחמה (דוברות מד"א)פגיעת רקטה במהלך המלחמה (דוברות מד"א)

מליאת הכנסת אישרה אתמול (ד') סופית את חוק "דחיית מועדים" לפיו מי שמוגדר כזכאי יוכל לדחות תשלומים כמו משכנתה, שכר דירה ותשלומים לרשויות השונות ב-30 יום, בשלב הזה. זאת בשל המלחמה והצפי כי תימשך לאורך זמן.

החוק יחול על תשלומים שבין התאריכים 7.10.2023 לבין 7.11.2023 - והוא חל על חיילים בשירות סדיר ומילואים, שוטרים, סוהרים בתנאים מסוימים, כבאים, וכן על מי שהיה שבוי, חטוף או נעדר במהלך התקופה הקובעת כולה או חלקה, תושבים המתגוררים בישובים שהתפנו לאור המצב הבטחוני, מי שאושפז בבית חולים לתקופה של 7 ימים לפחות בשל פציעה שנגרמה לו בתקופה הקובעת כתוצאה מפגיעת איבה, עובד או מתנדב בהיקף פעילות המקביל למשרה מלאה בגוף הצלה - ועל בן או בת זוגו של "כל אחד מהגורמים המפורטים לעיל, ככל שהוא אחראי לחיוב יחד עמם, וכן על עזבון של אדם שנפטר והוא חייל בשירות סדיר, במילואים, שבוי, חטוף או נעדר".

התשלומים שניתן לדחות הם חיובים שנקבעו בחוזה - כמו משכנתאות ושכר דירה, וכן כל תשלום לרשויות - לרבות מס, היטל, אגרה או תשלום חובה אחר וכן קנסות. "אם נקבע בחוזה התחייבות כי אדם יבצע פעולה מסוימת בתקופה של שלושים יום מתאריך מסוים שנקבע בחוזה, מועד הסיום של תקופה זו, יוארך בשלושים יום", נכתב. עם זאת, נקבע כי "ההסדר המוצע לא יחול על תשלומי מזונות לפי חוזה או שנקבעו בפסק דין או בהחלטה אחרת, וזאת לאור החשש מההשפעה של ההסדר החוקי על רווחתם של קטינים. מוצע להחריג גם מועד לתשלום שכר עבודה במסגרת של יחסי עובד-מעסיק".

היישובים הזכאים על פי החוק הם אלו שפונו ערב תחילתה של התקופה הקובעת ביישוב שהתפנה. מדובר ב-84 ישובים בדרום ובצפון בהם אשקלון, מטולה, כל יישובי העוטף, ראש הנקרה ועוד. שר הבטחון יהיה רשאי לשנות את ברשימה על מנת לאפשר גמישות ברשימת הישובים בהתאם לצורך ולמצב הבטחוני באותו מועד.

בהצעת החוק נכתב כי "נוכח האירועים האמורים, בשל המצב החריג והקיצוני שבו אנו מצויים, ומכיוון שניהול מערכה זו השפיע משמעותית על מספר קבוצות אוכלוסייה והביא לכך שהם אינם מנהלים שגרת חיים רגילה ואינם יכולים לקיים את התחייבויותיהם המשפטיות במועד, יש צורך בקידום תיקון חקיקה זמני, בהוראת שעה להארכת מועדים. התיקון המוצע יעניק פתרון משפטי מוסדר לדחיית מועדים בחוזה, בפסק דין או לתשלום לרשות ציבורית לגורמים אלו".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שכר דירההכנסתמשכנתהחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...