פורסם מכרז להקצאת 110 מלש"ח לפינוי בינוי באשקלון; ראש העיר זעם: "7 שנים אני צועק"

המכרז שפרסמה הרשות הממשלתית להתחדשות נועד לפרויקטים נעדרי כדאיות כלכלית בעיר. בעיר כעשרת אלפים יח"ד ללא מיגון. הבוקר (ב') תקף ראש העירייה גלאם את שר האוצר סמוטריץ' בכנסת: "אם לא מיגנתם את מי שביקשנו במשך עשרות שנים, אז תפנו אותם"

שיתוף הכתבה
נזקי פגיעת רקטה בבית באשקלון במהלך הלחימה (פיקוד העורף)נזקי פגיעת רקטה בבית באשקלון במהלך הלחימה (פיקוד העורף)

הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית הודיעה היום (ב') כי פרסמה מכרז ליזמים במסגרתו אמורים להינתן מענקים בתקציב כולל של 110 מיליון שקל למתחמי פינוי-בינוי באשקלון. זאת כחלק מיישום תוכנית המענקים שהתקבלה בהחלטת ממשלה ביולי 2023 בתקציב כולל של 600 מיליון שקל, שאמור להיות מועבר עד שנת 2031.

מטרת ההחלטה היא עידוד תהליכי התחדשות עירונית בשכונות הוותיקות של העיר, ומתן מענה למחסור במרחבים מוגנים דירתיים בבניינים רבים בעיר. באמצעות פרסום המכרזים ליזמים המקדמים פינוי-בינוי באשקלון, יוקצו מענקים ממשלתיים לסבסוד פרויקטים שאינם כלכליים מספיק. עוד פורסם כי בימים הקרובים יפורסמו מכרזים דומים גם בעיר לוד, ובשכונת קריית משה ברחובות, בתקציב של 140 מיליון שקל.

צפו בקטע מהדיון:



עם זאת, במהלך דיון שהתקיים הבוקר בוועדת הכספים של הכנסת, בהשתתפות שר האוצר בצלאל סמוטריץ', התפרץ ראש עיריית אשקלון תומר גלאם, ואמר לשר כי "הוציאו הודעה שאשקלון קיבלה 100 מיליון שקל, עוד לא קיבלה. 7 שנים אני צועק וכל פעם מקוששים עוד החלטת ממשלה. אם לא מיגנתם את מי שביקשנו במשך עשרות שנים, אז תפנו אותם. למי צריך לחכות? איזה תשובות יש לך לאותם אנשים שחוץ מלהתפלל שלא יפגעו אין להם כלום? תכניסו את אשקלון לעוטף, היא חלק מהעוטף לצערי. העסקים סגורים, עיר רפאים, הפסדים של מאות מיליוני שקלים".

עשרת אלפים דירות ללא מיגון

לפי נתוני פיקוד העורף, בעיר אשקלון קיימים כ-2,000 מבנים שבהם כ-10,000 יח"ד אשר אינם ממוגנים. התקציב שהופנה ביולי לתוכנית המענקים באשקלון אינו חדש, אלא מורכב מאיגום משאבים של תוכניות התחדשות ומיגון שתוקצבו אך לא יצאו לפועל. כ-350 מיליון שקלים מוקצים ליוזמה במקומן של קרקעות משלימות שכבר הוקצו לאשקלון בהתאם להתחייבויות רשות מקרקעי ישראל (רמ"י),אך לא שווקו, ואילו 250 מיליון שקלים נוספים הופנו ליוזמה בעקבות החלטה 1278 - החלטה במסגרתה נקבע בעבר מודל הלוואות ומענקים לסיוע במימון ממ"דים. אלא שמאז קבלתה לפני מספר שנים לא נבנה מכוחה של ההחלטה אפילו ממ"ד אחד.

במבצע "מגן וחץ" בחודש מאי האחרון, הייתה אשקלון העיר המטווחת ביותר, דבר שקידם את ההחלטה להשקיע כסף במיגון בתי התושבים בה. בדברי ההסבר להחלטה נכתב אז כי "מטרת הסעיף היא לקדם התחדשות עירונית משמעותית ברחבי העיר אשקלון, שתביא לחידוש המרקם הוותיק של העיר תוך חיזוק המבנים ומיגונם מפני התקפות טילים. נוכח האיומים המשמעותיים על העיר, בדגש על היותה יעד מרכזי לירי של ארגוני הטרור מעזה, יש צורך במיגון המבנים בעיר".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתבצלאל סמוטריץ'תומר גלאםועדת הכספים של הכנסתאשקלון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...