לא נבחרה במכרז להפעלת מחצבת הענק למרות שהציעה הכי הרבה, עתרה נגד רמ"י - ונדחתה

בית המשפט המחוזי דחה את עתירת מחצבות כפר גלעדי שדרשה לבחור בה כזוכה במכרז הפעלת מחצבת אשרת דרום - מהגדולות והמשמעותיות בצפון, וקיבלה את המלצת רשות התחרות לפיה להכנסת שחקן חדש לאזור משמעותי זה ישנה חשיבות רבה במיוחד

שיתוף הכתבה
מנהל רשות מקרקעי ישראל, ינקי קוינט (יוסי אלטרמן וגיל מגלד)מנהל רשות מקרקעי ישראל, ינקי קוינט (יוסי אלטרמן וגיל מגלד)

בית המשפט המחוזי בחיפה קיבל בחודש האחרון את עמדת הפרקליטות ודחה את העתירה שהגישה חברת מחצבות כפר גלעדי נגד החלטת ועדת המכרזים ברמ"י, שלא לבחור בה כזוכה במכרז להפעלת מחצבת אשרת דרום. השופט מנחם רניאל קיבל את עמדת רמ"י לפיה המלצת רשות התחרות ביחס למכרז קבעה מניעה של מחצבות כפר גלעדי לזכות במכרז בכדי להביא לתוצאה התחרותית הטובה ביותר בין מפעילי המחצבות באזור.

 באוגוסט האחרון הגיע לסיומו הליך מכרזי לבחירת מפעיל לאחת המחצבות הגדולות והמשמעותיות בצפון הארץ – מחצבת אשרת דרום. ועדת המכרזים של רמ"י החליטה לפסול את הצעת מחצבות כפר גלעדי חרף היותה ההצעה הגבוהה ביותר במכרז בסך 922 מיליון שקל שקל ולהכריז על ההצעה השניה בגובהה כזוכה במכרז, הצעת שותפות הנסון מוצרי מחצבה בע"מ ומחצבי אבן בע"מ בסך 908 מיליון שקל שקל.

למעשה, ועדת המכרזים אימצה בהחלטתה את המלצת רשות התחרות בנדון, לפיה, הדבר יביא לתוצאה התחרותית הטובה ביותר וכי להכנסת שחקן חדש לאזור משמעותי זה ישנה חשיבות רבה במיוחד.

פרקליטות מחוז חיפה ייצגה את רמ"י בעתירה והדגישה כי קיומם של מפעילי מחצבות רבים יותר בשוק וקיומה של תחרות מיטבית בין המפעילים בכל אזור, חיוניים לפעילות תקינה של ענף תחרותי. כן הובהר כי רשות מקרקעי ישראל פועלת לקידום אמצעים לפתרון משבר הבנייה והדיור בישראל, ובכללם, עידוד התחרות וצמצום הריכוזיות בענף הפעלת המחצבות במקרקעי המדינה. בחירת מפעילי המחצבות ע"י רמ"י נעשית במכרז למתן זכויות כריה וחציבה לפי הסכמי הרשאה. חומרי הגלם שמופקים בפעילות המחצבה, מהווים משאב ציבורי יקר, שנמכר בשוק החופשי למפעלי הבטון אשר מייצרים את חומרי הבניה המשמשים את שוק הבינוי.

מחצבות כפר גלעדי חויבו בכ-25 אלף שקל הוצאות משפט  

בית המשפט קבע כי מחצבות כפר גלעדי ידעו  שזו ההמלצה שוועדת המכרזים תידרש לה במקרה שהצעתה תהיה הגבוהה ביותר. ואף הוסיף, כי רמ"י נהגה כדין כאשר נדרשה להמלצת רשות התחרות בבואה לקבוע את הזוכה במכרז. בית המשפט דחה את טענת מחצבות כפר גלעדי כי הזוכה במכרז הוא בהכרח נותן ההצעה הגבוהה ביותר, וקיבל את טענת רמ"י כי על פי תנאי המכרז היא אינה חייבת לקבל את ההצעה הגבוהה ביותר.

בית המשפט דחה את הטענה כי נפל פגם בשימוע שנערך למחצבות כפר גלעדי בטרם קבלת החלטת ועדת המכרזים. נקבע כי מחצבות כפר גלעדי הבינה היטב שהיא מוזמנת לשימוע בעניין פסילת הצעתה, וכי רמ"י היתה רשאית להיוועץ ברשות התחרות ולקבל את התייחסותה לטענות שהועלו בשימוע.

בסופו של דבר התקבלה עמדת הפרקליטות כי לא נפל פגם בהליך המכרזי ובהחלטת ועדת המכרזים, שניתנה בסמכות, על בסיס שיקולים עניינים ומקצועיים, והיא סבירה, מידתית ומנומקת כדין. בית המשפט חייב את מחצבות כפר גלעדי בהוצאות של רמ"י בסך 12,000 ₪ ובהוצאות המשיבות האחרות יחדיו בסך של 12,000 ₪. התיק טופל על ידי עו"ד הראל אורן מפרקליטות מחוז חיפה. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחצבותרמ"יועדת מכרזיםרשות התחרות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...