תמורת 86 מיליון שקל: אקרו ובית וגג יקימו 1,300 דירות בשכונת גילה, 180 מתוכן לדיור הציבורי

שתי החברות נבחרו במכרז של משרד השיכון ועמידר לפרויקט ההתחדשות "מרכז הקליטה גילה" בי-ם, בבניינים עד 35 קומות, עם 6,000 מ"ר תעסוקה, במקום 288 דירות כיום. מדובר בפרויקט ההתחדשות המקיף ביותר לדיור הציבורי, ובמסגרתו 180 משפחות זכאות דיור ציבורי יקבלו דירות חדשות לצד חידוש התשתיות במתחם

שיתוף הכתבה
מנכ"ל אקרו זיו יעקובי (רועי טפר)מנכ"ל אקרו זיו יעקובי (רועי טפר)

חברת עמידר ומשרד הבינוי והשיכון הודיעו ביום חמישי האחרון על השלמת תהליך מכרז פומבי ובחירת החברות אקרו נדל"ן ובית וגג כחברות שיובילו את הקמת פרויקט ההתחדשות העירונית "מרכז הקליטה גילה" בירושלים הכולל למעלה מ-1,300 יחידות דיור בשכונת גילה, מתוכן 180 דירות לדיור הציבורי.  

בתמורה לרכישת זכויות עמידר בפרויקט, ישלמו המציעים לעמידר סך של כ-86 מיליון ש''ח, הכולל את סכום הזכייה (80 מיליון ש"ח) וכן החזר הוצאות של עמידר בסך של כ-5.8 מיליון ש''ח. הפרויקט הוא גם עבור כ-180 משפחות זכאיות דיור ציבורי הגרות במתחם, שיקבלו דירות חדשות, לצד חידוש התשתיות במתחם. רווחי הפרויקט ינותבו לטובת דיירי הדיור הציבורי בירושלים.

הפרויקט כולל 1,324 יחידות דיור שייבנו ב-15 מבנים חדשים בני 12-35 קומות, הכוללים בחלקם קומות עבור שטחי מסחר ותעסוקה ושטחי ציבור. סה"כ מציעה התוכנית כ-6,000 מ"ר לטובת שטחי מסחר ותעסוקה, כ-6,500 מ"ר לטובת מבנים ומוסדות ציבור וכ-16 דונם של שטחים פתוחים. זאת, לצד תוספת זכויות משמעותית למבנים ומוסדות ציבור במתחם. בנוסף, במרכז המתחם מתוכנן הקמת פארק שיהווה חיבור בין פנים המתחם לרחובות הסובבים והשכונה. 

כיום מצויים במתחם 288 יחידות דיור ב-11 מבנים במצב תחזוקתי ירוד שיפונו לטובת הפרויקט החדש. חברת עמידר תלווה את הדיירים לכל אורך שלבי הפרויקט ותדאג שזכויותיהם ימוצו במלואן. בחירתן של החברות במכרז לוותה על ידי משרד עו"ד ארנון, תדמור- לוי.  מדובר בשלב מפתח בקידום הפרויקט ונדבך מרכזי בפעילות משרד הבינוי והשיכון  וחברת עמידר בשיפור התשתיות ותנאי המגורים של דיירי הדיור הציבורי והגדלת היצע הדירות בעיר.

יעקב שחר, מבעלי השליטה בבית וגג (מארק ניימן, ויקימדיה) יעקב שחר, מבעלי השליטה בבית וגג (מארק ניימן, ויקימדיה)

הפרויקט הוא חלק ממדיניות אגף נכסים וחברות במשרד הבינוי והשיכון וחברת עמידר לקידום ושיפור רווחת דיירי הדיור הציבורי, באמצעות פרויקטי התחדשות עירונית המקודמים בכל רחבי הארץ. פרויקטים אלו מאפשרים איכות חיים ברמה גבוהה לדיירים - בדירות חדשות, תשתיות מתקדמות ובמתחמים מודרניים. הפרויקט המקודם על ידי משרד הבינוי והשיכון , חברת עמידר, הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ועיריית ירושלים, הוא על שטח כולל של כ-80 דונם, והוא ממוקם בחלקה הצפון מזרחי של שכונת גילה בסמיכות לתוואי המאושר של הקו הירוק והקו הכחול של הרכבת הקלה. 

הפרויקט הינו חלק ממימוש ההסכם בין משרד הבינוי והשיכון לחברת עמידר, לפיו הזכויות שיש למדינה מזכויות הבניה הקיימות יועברו לחברות שנבחרו. 

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: "המיזם הזה מוכיח שוב כי דיירי הדיור הציבורי נמצאים אצלנו בראש רשימת סדר העדיפויות וכי איננו מזניחים אותם לרגע. מדובר בעוד בשורה עבור דיירי הדיור הציבורי ותושבי האזור כולו כאשר מפרויקט זה ירוויחו כולם; ייבנו מוסדות ציבור ופארק מרכז מסחרי לטובת תושבי האזור. עם תום ביצוע השדרוג, יזכו הדיירים לשוב לדירות חדשות, איכותיות ובטוחות. חשוב לציין כי הרווחים הצפויים מהפרויקט, יושקעו ברכישת דירות למלאי הדיור הציבורי בירושלים והן יתנו מענה לתור הממתינים לקבלת דירה בעיר". 

יו"ר עמידר, יאיר זילברשטיין: "חברת עמידר ומשרד הבינוי והשיכון, השלימו את השלב האחרון בהעברת הזכויות ליזמים שיקדמו את פרויקט ההתחדשות גילה בירושלים ובכך הפרויקט יוצא לדרך. עמידר רואה בהתחדשות העירונית בשורה ומנוע לשיפור חייהם של דיירי הדיור הציבורי. כחברה ששמה לנגד עיניה לפעול ככל יכולתה למען דיירי הדיור הציבורי, אנו גאים בקידום הפרויקט שיאפשר שיפור איכות החיים והדירות של דיירנו במתחם, לצד תוספת של מעל 1,000 דירות נדרשות בעיר ירושלים ויצירת מקורות כספיים חדשים שיעמדו לרשותנו לטובת הדיור הציבורי בישראל".

עבור קבוצת אקרו מדובר בפרויקט ראשון בעיר ירושלים. זיו יעקובי, מנכ"ל הקבוצה, מסר: "אין לי ספק כי השותפות עם בית וגג , חברה עם מוניטין מוצק וניסיון רב שנים בתחום ההתחדשות העירונית, תביא להקמתו של פרויקט דיור, מסחר ותעסוקה איכותי ומתקדם בשכונת גילה, כזה שישפיע באופן נרחב וחיובי על הסביבה הקרובה והשכונה כולה". זהו המכרז השני של עמידר בו זוכה בית וגג, המכרז הקודם היה למכירת זכויות עמידר בפרויקט פינוי בינוי ברעננה וזהו הפרויקט הראשון של בית וגג בירושלים.  

רונן עקביה, מנכ"ל בית וגג יזמות ונדל"ן: "אנו שמחים מאוד להרחיב את השותפות עם קבוצת אקרו . פרויקט נוסף משותף לשתי החברות, ברחוב אחימאיר ברמת אביב ג' בתל אביב, יוצא בימים אלה לשיווק ובקרוב תחל הבניה, כך ששיתוף הפעולה בין החברות כבר הוכיח את עצמו, כראוי לשילוב כוחות של שתי חברות נדל"ן מהמובילות בישראל". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בית וגגדיור ציבורימשרד השיכוןאקרו נדל"ןגילה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...