אלקטרה נדל"ן מכרה מקבצי דיור בטקסס תמורת כ-58 מיליון דולר

הנכס מומש באמצעות קרן מקבצי הדיור השנייה שבניהול אלקטרה נדל"ן ובשותפות שותף מקומי. הוא מכיל 256 יח"ד ונרכש ב-2019 תמורת כ-39.5 מיליון דולר, ותזרים המזומנים החופשי המצטבר שהוא יניב לקרן יסתכם בכ-34 מיליון דולר, המשקף שיעור תשואה שנתית גבוה של כ-21.8%

שיתוף הכתבה
אמיר יניב, מנכ"ל אלקטרה נדל"ן החדש (אלדד רפאלי)אמיר יניב, מנכ"ל אלקטרה נדל"ן החדש (אלדד רפאלי)

חברת אלקטרה נדל"ן , מקבוצת אלקו ובניהולו של אמיר יניב, חתמה בסוף השבוע על מימוש נכס באיירווינג טקסס ב-58 מיליון דולר. הנכס מומש באמצעות קרן מקבצי הדיור השנייה שבניהול החברה ובשותפות שותף מקומי. כך עולה מהודעת החברה היום (ב') לבורסה.

הנכס הנמכר מכיל 256 יחידות דיור, והוא מנוהל על ידי החברה כשותף כללי. הנכס נרכש על ידי הקרן באפריל 2019, לפני כארבע וחצי שנים, תמורת כ-39.5 מיליון דולר. מרכיב ההון העצמי שהושקע בנכס בעת רכישתו עמד על כ-15.4 מיליון דולר, ותזרים המזומנים החופשי המצטבר שהוא יניב לקרן יסתכם בכ-34 מיליון דולר (כולל כ-4.8 מיליון דולר שחילק הנכס במהלך שנות אחזקתו).

בסך הכל משקף התזרים האמור שיעור תשואה שנתית גבוה של כ-21.8% ברמת הנכס, ומכפיל של כ-2.21 על ההון שהושקע בעסקה. נתונים אלה, בדומה לעסקאות נוספות של מימוש נכסים שביצעו הקרנות שבניהול החברה בשנים האחרונות, משקפים את הצלחת המודל העסקי של החברה ואת איכות ההשקעות שביצעה במהלך השנים בשוק מקבצי הדיור בארה"ב.

חלקה של החברה עצמה בהון שהושקע בנכס, כשותף מוגבל בקרן, עמד על כ-400 אלף דולר, והתזרים החופשי שינבע לה, מעבר לחלוקות שכבר בוצעו במהלך התקופה, מסתכם בכ-1.7 מיליון דולר – כלומר מכפיל של למעלה מ-4 על ההון שהושקע בעיסקה על ידה.

קרן מקבצי הדיור השנייה של אלקטרה נדל"ן גייסה את הונה ממשקיעים במהלך השנים 2018-2019. כיום פועלת אלקטרה נדל"ן לגיוס הון עבור הקרן הרביעית שהיא מנהלת בתחום של מקבצי הדיור, ובחודש שעבר היא דיווחה על גיוס של כ-120 מיליון דולר נוספים לקרן זו, מגופי השקעות ופנסיה בינלאומיים, כך שלאחר גיוס זה מגיע היקף הגיוס הכולל של הקרן לכ-1.02 מיליארד דולר, ובכך היא חצתה את היעד של מיליארד דולר שהוצב לקרן זו, שהינה הגדולה ביותר שמנהלת החברה עד כה.

אמיר יניב, מנכ"ל אלקטרה נדל"ן , אמר כי "העסקה הנוכחית הינה דוגמה נוספת להצלחת מודל ניהול הקרנות, המהווה את לב ליבה של פעילותנו העסקית. התשואה בעסקה זו מלמדת על חוסנו של שוק מקבצי הדיור בארה"ב ועל תשואות היתר שהוא מייצר לגופי ההשקעה המקצועיים הפועלים בו.

"מנגנון דמי ההצלחה, המוטמע כחלק מהמודל העסקי שלנו, מאפשר לאלקטרה נדל"ן להנות הן מהשקעתה הישירה בקרן והן מחלקה בתשואת היתר בעת מימוש הנכסים, כך שבמקרה הנוכחי רשמה החברה במהלך שנות ההחזקה בנכס, מכפיל הון של פי 4 ויותר על השקעתה. אנו ממשיכים לפעול לאיתור הזדמנויות השקעה הנוצרות בתקופה הנוכחית עבור קרנות ההשקעה שלנו". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אלקטרהאלקואמיר יניבאלקטרה נדל"ן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...