עשרות התנגדויות לתוכנית הפיתוח בשטחים הפתוחים של ראשל"צ ונס ציונה

לא פחות מ-43 התנגדויות הוגשו לתוכנית שהופקדה בתחילת השנה באישור ממ"י, לאזור נופש מטרופוליני גבעת האירוס על שטח של 5,400 דונם. בין היתר החברה להגנת הטבע טוענת כי התוכנית תפגע בצמחייה נדירה ובבעלי חיים, והתנגדו גם קק"ל, קצא"א ומשרדי האוצר והבריאות

שיתוף הכתבה
נס ציונה (שאטרסטוק) נס ציונה (שאטרסטוק)

לא פחות מ-43 התנגדויות הוגשו לתוכנית הפיתוח בשטחים הפתוחים של ראשל"צ ונס ציונה ליד המטרו. ביום ראשון ייערך שימוע על ההתנגדויות בפני החוקרת אילנה רודשבסקי לתוכנית לאזור נופש מטרופוליני גבעת האירוס, בשטחי הרשויות נס ציונה וראשון לציון, על שטח של 5,400 דונם משני צידי הכבישים 431 ו-4. השימוע נערך בהתאם להחלטת הוולנת"ע (ועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים) מינואר השנה. 

התוכנית, של הוועדה המחוזית מרכז שהופקדה בתחילת השנה באישור מועצת מקרקעי ישראל,  קובעת כי מרבית השטחים בשטח התוכנת יישארו פתוחים אבל יהיה ניתן להקצות 15% לפיתוח עירוני צמוד דופן. שטח התוכנית כיום כולל  שטחי חקלאות, צמחייה, ובצפון מערב התוכנית שטחי חולות שהתוכנית מבקשת לשמר.

אלא שבשטח התוכנית אושרה גם תוכנית עבור תחת מטרו, קווי מטרו ודיפו. מצפון לדרך 431 התוכנית מציעה המשך פיתוחה של העיר ראשון לציון וחיזוק שכונותיה הדרומיות וכן פארק רובעי/עירוני, המוצע במסגרת האנ"מ (אזור נופש מטרופוליני),כמו גם חיבור למערכות להסעת המונים - בראשם תחנת הראשונים של רכבת ישראל וכן המטרו המתוכנן להתממשק איתה.

התוכנית גם מציעה רצועה לפיתוח בצפון מזרח העיר נס ציונה, אשר בחלקה המזרחי תהווה הרחבה והשלמה לשכונות צפון מזרח העיר ובחלקה המערבי יושם דגש בפיתוח המוטה לתעסוקה ועירוב שימושים באזור עם נגישות גבוהה יחסית לתחנת רכבת הראשונים, המטרו המתוכנן ורחוב ויצמן.

לתוכנית כאמור הוגשו 43 התנגדויות, בהן של החברה להגנת הטבע, שלפיה בין השטחים המיועדים לפיתוח עירוני נמצאת גבעת התור בצפון מערב נס ציונה, שבה צמחייה נדירה בסכנת הכחדה ובעלי חיים. על פי ההתנגדות שהוגשה על ידי החברה להגנת הטבע, השטח לפיתוח ממערב לגבעת התור קוטע את הרצף האקולוגי בין שמורות הטבע, השטחים לשימור והשטחים הפתוחים ויביא לנתק בין השטחים.

בעקבות דיון קודם קיבלה החוקרת את עמדת חברת הגנת הטבע והציעה אזור חלופי במזרח התוכנית, אך הוולנת"ע  בהחלטה ממאי 22 לא קיבלה את עמדתה, אם כי ציינה כי בתוכנית כוללנית ייבחן מחדש אזור הפיתוח באופן שלא יפגע ברצף בין הגן הלאומי ושטחים פתוחים וכדומה. החברה וחלק מהתושבים מתנגדים לתוכנית ממערב לגבעת התור ומציעים במקום להקצות שטח לפיתוח בצפון מזרח נס ציונה.

התנגדות נוספת היא של קק"ל המבקשת לשתף אותה בכל תוכנית מפורטת. גם קצא"א מתנגדים בשל צינור נפט העובר בשטח התוכנית, ומבקשים התייחסות לכך בתשריט. משרד הבריאות, משרד האוצר ועיריית ראשון לציון מתנגדים בין השאר בשל מחיקת בית החולים הגריאטרי בראשון לציון משטח התוכנית. עיריית נס ציונה מתנגדת ודורשת ששטחים המוקצים היום בין היתר למגורים בשטח התוכנית יוקצו לתעסוקה. כמו כן עשרות תושבים הגישו התנגדותם משום שרואים את עצמם נפגעים מהתוכנית. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ראשון לציוןולנת"ענס ציונההוועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז מרכז
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...