תוך פחות מיממה: שני הרוגים בתאונות בנייה

פועל כבן 45 נהרג לאחר שנפל מגובה של כ-3 קומות בעראבה שבגליל התחתון. אתמול נהרג פועל כבן 40 באתר בנייה בקריית אונו, בפרויקט חיזוק של בוני התיכון בביצוע חברת נירים. עו"ד שמייצג את החברות: "אחת ההערכות - המרחק בין הפיגום למבנה היה מעבר למה שנדרש בחוק"

שיתוף הכתבה
אתר בנייה. אילוסטרציה (שאטרסטוק)אתר בנייה. אילוסטרציה (שאטרסטוק)

שני בני אדם נהרגו בתאונות בנייה בתוך יממה: היום (ב') בשעה 10:51 התקבל דיווח במוקד מד"א על פועל כבן 45 שנפל מגובה של כ-3 קומות במהלך עבודתו באתר בנייה בעראבה שבגליל התחתון. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי וביצעו פעולות החייאה שבסופן נקבע מותו. 

אתמול בשעה 11:35 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון על פועל כבן 40 שנפל מגובה באתר בנייה בדרך לוי אשכול בקרית אונו. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבי"ח בלינסון במצב קשה עם חבלה רב מערכתית, מורדם ומונשם. לאחר מכן נקבע מותו. מחקירת המשטרה עולה כי מדובר על פועל מיהודה ושומרון שנפל מקומה 4. מדובר בפרויקט חיזוק של חברת בוני התיכון בביצוע של חברת נירים. 

על פי עו"ד רונן ורדי שמייצג את חברת בוני התיכון ואת הקבלן המבצע - חברת נירים, העובד שנהרג בקריית אונו היה עובד קבלן משנה של חברת נירים. "היזמים הם העירייה שהזמינה את העבודה ובוני התיכון החברה היזמית. אבל מי שאחראי על הבנייה הוא הקבלן הראשי שמבצע את העבודות, הוא מודיע למשרד העבודה, ממנה את צוותי הבטיחות ואחראי לכל מה שקורה באתר. זה פרויקט של חיזוק, תוספת ממד, מרפסות ולפעמים לדיירים יש נגיעה בתוך המתחם".

לדבריו, מדובר על מבנה בן 7 קומות שהייתה לו מערכת פיגומים. "הפיגום נבנה בתקן אירופאי ותקן ישראלי על פי התקנה החדשה. הוא נבנה על ידי בונה פיגומים מקצועי. באתר יש מערך שלם של בטיחות, מנהל עבודה ועוזר בטיחות. כל הדרישות בנושא של הדרכת עובדים נעשו לפי כל הנהלים".

ורדי אמר כי נסיבות התאונה עדיין לא ברורות: "מצאו אותו מוטל על רצפה בסמוך לפיגום על הקרקע. ההערכה היא שירד לארוחת צהריים דרך הפיגום. אחת הבעיות שנחקרות, היא שהיה מרחק בין הפיגום למבנה, מעבר למה שנדרש בחוק, כתוצאה ממגבלות המבנה שלא מאפשרת להתקין פיגום בכל מקום. זו רק הערכה וזה תחת חקירה. יחסית לחברות קטנות שאני מלווה, מצב הבטיחות בנירים הוא טוב. בשבוע שעבר היה ביקור של מפקח הבטיחות, שנתן הערות ולא הפסיק את העבודות ולא סגר את האתר על ליקויי בטיחות. בהקשר של הפיגומים המפקח דרש להשלים גידורים והם עשו את זה". 

על פי פרסום של הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה, בניהול ד"ר הדר תגרי, שני ההרוגים מצטרפים לפועל בן 55 שנפצע באורח אנוש בשבוע שעבר, לאחר שנפל מגובה של כ-6 מטרים במהלך עבודות שיפוצים בבית ברחוב האפרסק בלוד, ונפטר בסוף השבוע מפציעתו האנושה בבית החולים. זהותו טרם ידועה.

מהנתונים עולה עוד כי מניין הרוגים באתרי בנייה מגיע ל-31 מתחילת השנה. עוד נכתב בפרסום כי "מספר צווי הבטיחות שהוטלו באתרי בנייה צנח ביותר מ-40% בפרק זמן זה (מתחילת השנה ועד אוגוסט) לעומת פרק הזמן המקביל לפני שנתיים". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:פועלי בנייןתאונות עבודהבוני התיכון התחדשות עירונית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...