גם חקלאות, גם אנרגיה: אושרה תוכנית המתאר הארצית לפיתוח מתקנים אגרו-וולטאיים

על פי ההחלטה יוקצו שטחים להקמת מתקנים אגרו-וולטאיים - המאפשרים הפקת אנרגיה מהשמש יחד עם המשך הפעילות החקלאית על הקרקע - למטרות מחקר ופיתוח וייבחן השילוב בינם לבין הפעילות החקלאית. שר הפנים: "יציב את ישראל בחזית המדינות הפועלות בתחום"

שיתוף הכתבה
שדה סולארי (שאטרסטוק)שדה סולארי (שאטרסטוק)

ועדת השרים לענייני פנים, שירותים, תכנון ושלטון מקומי, בראשות שר הפנים משה ארבל, אישרה אתמול (ב') את תוכנית המתאר הארצית למתקני מחקר ופיתוח אגרו-וולטאיים, עליה המליצה המועצה הארצית לתכנון ולבנייה לפני כחודשיים. בעקבות אישור התוכנית, היא צפויה להיכנס לתוקף בתוך כשבועיים מהיום. התוכנית אושרה כחלק מיישום החלטת הממשלה מאוקטובר 2020 שקבעה יעד של ייצור חשמל באנרגיה מתחדשת בהיקף של 30% מכלל תפוקת החשמל.

מתקנים אגרו-וולטאיים הם מתקנים פוטו-וולטאיים המאפשרים הפקת אנרגיה מאור השמש, אולם בניגוד ל"פאנלים" המוכרים אשר תופסים שטח רב שבו לא ניתן לבצע שימוש נוסף, מתקנים אגרו-וולטאיים מאפשרים דו שימוש בקרקע, ואת המשך הפעילות החקלאית הקיימת. מוועדת השרים נמסר כי "ההחלטה תסייע בעידוד אנרגיה מתחדשת בשטחים חקלאיים, כחלק מהחלטת הממשלה לעניין ייצור אנרגיה מתחדשת במשק החשמל".

מתקן אגרו-וולטאי. צילום: חברת e.d.fמתקן אגרו-וולטאי. צילום: חברת e.d.f


על פי התוכנית שאושרה אתמול יוקצו שטחים להקמת מתקנים אגרו-וולטאיים למטרות מחקר ופיתוח וייבחן השילוב בינם לבין הפעילות החקלאית, תוך התבססות על טכנולוגיות שונות, מגוון גידולים ואזורים גיאוגרפים שונים, בעלי מאפיינים חקלאיים ואקלימיים שונים. זאת, על מנת להביא לייעול השימוש בקרקע תוך מיקסום הערך החקלאי, הסביבתי והאנרגטי.

התוכנית עלתה לאישור ועדת השרים לאחר עבודת מטה מקיפה של ועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים (הוולנת"ע) והמועצה הארצית לתכנון ובנייה. התוכנית כוללת כ-125 אתרים בפריסה ארצית ובמגוון טכנולוגיות וגידולים חקלאיים וכן 14 אתרי מו"פ של משרד החקלאות שבהם ניתן להקים מתקנים אגרו-וולטאים

שר הפנים משה ארבל: "אישור התוכנית לקידום אנרגיה סולארית בשטחים חקלאיים תציב את ישראל בחזית המדינות הפועלות בתחום ותאפשר עמידה ביעדי ייצור החשמל מהשמש שהציבה הממשלה. ניצול של הקרקע לשימושים נוספים יסייע בשמירה על הנוף והסביבה תוך שימור הגידול החקלאי"


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שר הפניםמשה ארבלתוכנית מתאר ארציתמתקנים אגרו-וולטאיים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...