חדשות הנדל"ן: כלי בינה מלאכותית בשוק השכירות וחשמול הרכבת בחיפה יוצא לדרך

בהשקעה של למעלה מ-40 מיליון שקלים יוקם מבנה קבע לבית הספר הדמוקרטי בהרצליה, חברת הפינטק WeCheck השיקה מאגר בחינם שיאפשר לקבל מידע מדויק על נתוני השכירות בישראל ברמת הבניין, אחרי מחלוקת רבת שנים - מנהל התכנון החליט לאשר את ביצוע עבודות החשמול בחיפה

שיתוף הכתבה
הדמיה של בית הספר הדמוקרטי בהרצליה (רגבים + אדריכלים) הדמיה של בית הספר הדמוקרטי בהרצליה (רגבים + אדריכלים)

ב-40 מיליון שקל: יוקם מבנה לבית הספר הדמוקרטי בהרצליה 

ועדת המשנה לתכנון ולבנייה אישרה בשבוע שעבר את הבקשה להיתר למבנה הנטוש של קופת חולים כללית, בצומת הרחובות דון יוסף הנשיא ובן סרוק מנחם בהרצליה. לאור כך, עיריית הרצליה, באמצעות החברה לפיתוח הרצליה, תתחיל בקרוב בעבודות שיפוץ מאסיביות והוספת קומה במבנה קופת החולים, שעמד נטוש בשנים האחרונות, ובסיומן יהווה משכן קבע של בית הספר הדמוקרטי בעיר, שבשנתיים האחרונות פועל בפארק הרצליה. 

המבנה, ששטחו כ-4,500 מ"ר ועלות הקמתו נאמדת בלמעלה מ-40 מיליון שקלים, עתיד להיות מוקד פעילות משמעותי כחלק משינוי כללי של מתחם "שיכון ויצמן". בית הספר יהיה "על אזורי", והוא יכיל 18 כיתות לימוד, מכיתה א' ועד י"ב, כולל כיתת גן.

בנוסף, מתוכננים בבית הספר חללי עבודה רחבים, אזורי התכנסות ולמידה מחוץ לכיתות האם ומרפסות משחק בקומות העליונות. תכנון המבנה מושתת על עקרונות פדגוגיה מתקדמים, והוא יעמוד בסטנדרטים גבוהים של איכות בנייה ותו תקן מחמיר של בנייה ירוקה. בית הספר תוכנן על ידי משרד " רגבים + אדריכלים". 

כלי הבינה המלאכותית הראשון בשוק השכירות בישראל

חברת הפינטק WeCheck המתמחה בשוק הנדל"ן, השכירות והמשכנתאות, השיקה השבוע שירות חדש וחינמי לכלל השוכרים, בעלי הדירות והמתווכים – RentAI. מדובר במאגר מידע זמין, המתעדכן באופן שוטף, ומציג מידע עדכני על מחירי השכירות והיצע הדירות במגוון ערים בארץ. המאגר יאפשר לקבל מידע מדויק על נתוני השכירות בישראל ברזולוציות גבוהות של שכונות ואפילו רחובות ספציפיים. המאגר יאפשר להשוות את המחירים הקיימים למחירים בעבר עד לטווח של שנה שלמה אחורה, להשוות מחירים בין דירות עם מספר חדרים ספציפי, ואף לראות את הדירות מבחוץ באמצעות חיבור לשירות הstreet view של גוגל. 

מנכ''ל WeCheck רמי רונן ( WeCheck)מנכ''ל WeCheck רמי רונן ( WeCheck)

בנוסף, RentAI יכיל בתוכו צ'אטבוט מבוסס על כלי הבינה המלאכותית של Open AI, דרכו יהיה ניתן לגשת למאגרי מידע הבלעדיים של WeCheck על שוק השכירות הישראלי. הבוט יוכל לנהל שיחות עם שוכרים ובעלי דירות ואף לענות על שאלות רלוונטיות בתחום השכירות. באמצעות RentAI, שוכרים ובעלי דירות יוכלו לקבל תמונת מצב מהימנה על מצב השכירות באזורם, להשוות מחירים בקלות ובנוחות ולהתנהל על סמך מצב השוק האמיתי ומידע מספרי ומדויק, ולא על סמך תחושות בטן. RentAI מבוסס בין השאר על המידע הייחודי שנמצא אצל WeCheck לגבי מחירי שכירות בפועל וזאת על בסיס הפעילות הרחבה של החברה בתחום ההשכרה.

מנכ"ל WeCheck רמי רונן: "שוק השכירות בישראל היה, עד היום, שוק מאוד לא משוכלל: פיקוח נמוך, מידע מפוזר ולא מדויק אודות ההיצע והמחירים ומדידות שגויות שמתבצעת בחסות המדינה. המוצר שאנחנו משיקים היום מסמן את סופו של המצב הזה. RentAI יגרום לשוק השכירות להיות שקוף וברור לכולם - לשוכרים ולמשכירים. שוכרים לא יצטרכו להסתכל בעשרות קבוצות בניסיון להבין אם המחיר שנגבה מהם הוא גבוה או נמוך ביחס לשוק, בעלי דירות יוכלו להסתמך על מידע אמיתי על מחירי שכירות באיזורם ולא רק על עצות וטיפים מגורמים לא מקצועיים". 

חשמול הרכבת בחיפה יוצא לדרך

רשות הרישוי הארצית במינהל התכנון, החליטה לאשר את ביצוע עבודות החשמול בחיפה (תת"ל 18) - החלטה ששמה סוף למחלוקות ארוכות שנים בין עיריית חיפה ורכבת ישראל לשלביות הביצוע של המסילות ופיתוח שטחי המסילה הסמוכים לחוף.

רכבת ישאל (רפאל בן ארי)רכבת ישאל (רפאל בן ארי)

הוועדה דנה בתכנון לביצוע ובנספח הנופי סביבתי לאחר שהוצג בפניה מסמך מפורט, וכן את חוות דעתה החיובית של הוועדה לשמירה על הסביבה החופית לשיפורים הסיבתיים נופיים המתוכננים. 

הוועדה סברה כי ביצוע התוכנית הנופית יתרום לשיפור הנגישות והחיבוריות בסביבה החופית, זאת לאור הטיפול המוצע במעברים העיליים והתת קרקעיים, ויאפשר את ביצוע חשמול המסילות בעל התועלות הרבות בשירות לכל תושבי המטרופולין הצפוני. עלותה של התוכנית הנופית מוערכת בכ-120 מיליון ₪. 

יו"ר רשות הרישוי הארצית, שירה ברנד, אמרה כי "אישור ביצוע החשמול ומתן פתרונות לשיפור חזות הסביבה החופית לאחר שנים של עיכובים, מהווה הסרת חסם משמעותי שיאפשר מתן שירות רכבתי מיטבי שישפר את תדירות הרכבות, זמני המתנה קצרים יותר, הסבת צי הרכבות לחשמלי וכן שיפור ערכי איכות האוויר לתושבי המטרופולין". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןרכבת ישראלחדשות הנדל"ןבינה מלאכותית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...