הוועדה המקומית ת"א תדון בתוכנית של רמ"י ל-600 דירות ברמת החייל

במסגרת התוכנית במתחם הארד בשכונה הצפון תל אביבית, ישונה ייעוד הקרקע שבבעלות המדינה וייבנו מגדלים של 25-30 קומות וכן בנייה מרקמית של 9-10 קומות. 15% מיחידות הדיור יוקצו לדיור בר השגה ו-5% לשכירות ארוכת טווח

שיתוף הכתבה
בנייה ברמת החייל (שאטרסטוק) בנייה ברמת החייל (שאטרסטוק)

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב-יפו תדון השבוע (ד') בהפקדת תוכנית לבניית 598 יחידות דיור במתחם הארד בשכונת רמת החייל המבוקשת בצפון תל אביב. היזם בתוכנית היא רשות מקרקעי ישראל והקרקע היא בבעלות המדינה. 

במסגרת התוכנית, ישונה יעוד הקרקע הקיים מ"אזור תעשייה מיוחד" לייעוד של מגורים מסחר ותעסוקה. 15% מהיח"ד שייבנו במתחם יוקצו לדיור בר השגה ו-5% לשכירות ארוכת טווח. 30% מהיח"ד יהיו קטנות בשטח של 40-65 מ"ר, 25% מהיח"ד 66-85 מ"ר, והשאר 86 מ"ר ומעלה. היח"ד בהישג יד והיח"ד הקטנות מ-70 מ"ר  - לא יקבלו חניה בפרויקט. עם זאת, התוכנית מספקת תשתית חניה ל-3,800 אופניים ו-1,000 אופנועים, באמצעות הקצאת שטחים במרתפי החניה. בכל מבנה ביעוד מגורים מסחר ותעסוקה ומסחר ותעסוקה יוקמו מלתחות לרוכבי אופניים לטובת ציבור המועסקים במתחם. 

הגובה המקסימלי לבינוי לתעסוקה יעמוד על עד 40 קומות, ומבני המגורים יורכבו ממגדלים של 25-30 קומות, ובנייה מרקמית של 9-10 קומות. התוכנית סמוכה לקו הירוק של הרכבת הקלה שעובר ברחוב ולנברג, וכן לתחנת המטרו העתידית הצפויה לקום ברחוב הארד. במתחם פועלת תחנת "עתידים" של חברת חשמל, אך מרבית השטח כולל מגרשים פנויים, חלקם משמשים כחניה בתשלום, וכן מבנה שמשמש כיום כמשכן זמני לבתי ספר ומיועד לפינוי. 

בשל מיקומה של תחנת המיתוג (תחמ"ג) "עתידים" של חברת החשמל ממזרח למתחם, ובקרבתו, מובהר בתוכנית כי נדרש מרחק פיזי מהמתקנים, ומוצעים בתא השטח הסמוך אליהם רק שימושים שאינם למגורים, אלא רק מבנים לשימושי תעסוקה, מסחר ופנאי. תחנת "עתידים" נפתחה בשנת 2022 ונועדה לתת מענה לעומס חשמלי גבוה בשל הגידול המהיר בביקוש לחשמל באזור גוש דן, וכן להזנת תחנות רמת אביב והאוניברסיטה לאחר סגירת תחנת רידינג.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלהוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב-יפורמ"יצפון תל אביברמת החייל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...