עיריית הרצליה עצרה עבודות בנייה של אלביט במתחם תע"ש: "נזק בלתי הפיך, פצצה מתקתקת"

לטענת העירייה, העבודות במתחם תע"ש ברמת השרון התקיימו ללא אישורים וללא סקר סיכונים בשטח, בו נמצאים חומרים מסוכנים. לפני כשבועיים התרחש פיצוץ באתר סמוך בנוף ים. גם המשרד להגנת הסביבה דרש מאלביט להפסיק את עבודות חישוף הקרקע, שלטענתו לא תואמו עמו ועלולות להחמיר את זיהום הקרקע

שיתוף הכתבה
מתחם תע"ש רמת השרון, הבוקר (דוברות עיריית הרצליה) מתחם תע"ש רמת השרון, הבוקר (דוברות עיריית הרצליה)

עיריית הרצליה עצרה היום (ב') עבודות בנייה של חברת אלביט במתחם תע"ש רמת השרון, שלטענת העירייה התקיימו ללא אישורים, ללא תיאום עם המשרד להגנת הסביבה והעירייה, ומבלי שנעשה סקר סיכונים בשטח, בו טמונים חומרים מסוכנים. לפני כחודשיים התרחש פיצוץ באתר סמוך, במתחם תע"ש בנוף ים, ולפני כשבועיים התרחש שם פיצוץ נוסף.  

הטרקטורים שפעלו מטעם חברת אלביט נועדו לחשיפת הקרקע לצורך מסירתה לרמ"י לצורך דיגום ותחילת עבודות בנייה. לטענת העירייה הטרקטורים השמידו עשרות דונמים של עצים לשימור, פגעו בקרקע, ובנוסף חשפו עשרות חביות שהוטמנו במקום על ידי תע"ש. פקחים מטעם עיריית הרצליה הגיעו למקום ומנעו את המשך העבודות, ובכוונת העירייה אף להוציא צווי מניעה בשל החשש לסכנה ופגיעה בתושבים והסביבה.

גם המשרד להגנת הסביבה דרש מאלביט להפסיק את עבודות חישוף הקרקע במתחם שממוקם מזרחית להרצליה, אשר לטענת המשרד לא תואמו עמו ועם הגורמים הרלוונטיים, פוגעות בעבודות שיקום הקרקע המתוכננות במתחם ועלולות להחמיר את הזיהום בקרקע. 

מתחם תע''ש רמת השרון הבוקר (דוברות עיריית הרצליה) מתחם תע''ש רמת השרון הבוקר (דוברות עיריית הרצליה)

לטענת המשרד, על פי נוהל שיקום קרקעות מזוהמות, יש להשלים סקר היסטורי ולבדוק את הצורך ב"זיכוי בטיחותי" של השטח על ידי גורמים מוסמכים כדי למנוע סכנה בטיחותית, לבצע סקרי קרקע וגז במקומות שניתן, ורק לאחר מכן לבצע חישוף צמחייה מבוקר תוך מניעת מטרדים סביבתיים בדגש על מניעת זיהום אוויר. עבודות חישוף באמצעות כלים כבדים גורמות להפרה משמעותית של פני הקרקע, הרחבת השטח המזוהם, איבוד מידע חיוני והגדלה משמעותית של מספר קידוחי הקרקע שיהיה צורך לבצע".

"הרס ללא הבחנה של משאבי הטבע, נזק בלתי הפיך" 

לאור אלו, דורש המשרד להגנת הסביבה את הפסקת עבודות חישוף הקרקע לאלתר, ותיאום מלא של המשך העבודות במתחם. במקביל לדרישה מחברת אלביט, המשרד פנה לגורמים הרלוונטיים, בהם ועדת התכנון המשותפת לתוכנית מזרח השרון, רשות מקרקעי ישראל , עיריית הרצליה ופקיד היערות במשרד החקלאות, לבירור הנושא במטרה להביא להפסקת העבודות באתר באופן מידי.

מעיריית הרצליה נמסר כי היא לא תאפשר לקדם תוכניות בינוי על קרקעות מזוהמות ומסוכנות. "חברת אלביט בחרה לפעול ברשלנות, באופן חסר אחריות וללא כל תיאום עם הרשות המקומית והחברה לשירותי איכות הסביבה – ובכך להעצים את הפצצה המתקתקת. לנוכח הפיצוצים האחרונים במתחם נוף ים, המינימום המתבקש מחברת אלביט היה לתאם מראש כל צעד באתר המקביל, קל וחומר לפני עליית כלים כבדים לשטח שאיש אינו יכול לדעת את היקף חומר הנפץ הפעיל הטמון בו. בנוסף, בחרה אלביט לשלוח את הטרקטורים לביצוע הרס ללא הבחנה של משאבי הטבע, לרבות עצי פיקוס ואקליפטוס, תוך גרימת נזק בלתי הפיך ותוך סטייה חמורה מההיתר שטרם הוברר אם וכיצד ניתן לה". 

לדברי השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "עבודות חישוף הקרקע במתחם נעשות ללא תיאום עם המשרד ועם הגופים הרלוונטיים, פוגעות בהליך שיקום הקרקע ועלולות לסכן את הציבור. אנחנו דורשים להפסיק את הפעילות באתר עד לתיאום מלא איתנו, ונעמוד על כך שכל פעילות על קרקעות מזוהמות המיועדות לשיקום יעשו בהתאם להנחיות גורמי המקצוע במטרה לשמור על הסביבה והציבור". 

מרמ"י נמסר בתגובה: "אלביט פועלת בהתאם להסכם משותף עם החברה לשירותי איכות הסביבה ורמ"י, במטרה לפנות ולטהר את השטח. החברה ביצעה חישוף של השטח על פי היתר מפקיד היערות והסרת מינים פולשים מסוג שיטה מכחילה. לאחר חישוף השטח, ניתן יהיה לוודא שהשטח מזוכה מבחינה בטיחותית. הפעולות נעצרו על מנת לוודא תיאום עם המשרד להגנת הסביבה ועיריית הרצליה". 

מחברת אלביט טרם נמסרה תגובה, והיא תתפרסם לכשתגיע. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית הרצליההמשרד להגנת הסביבההרצליהאלביטרמת השרוןרמ"יתע"שעידית סילמן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...