אחרי שנה של הדממת מנועים: היזמים חוזרים לפעילות – וכך גם גופי המימון

אף שלא מדובר בהיקפי הפעילות שנראו פה עד לפני כשנתיים, ובעוד היקף נטילת המשכנתאות על ידי ציבור הרוכשים נותר בשפל, כבר עתה ברור כי הכוחות היזמיים בשוק כבר מסתכלים על השלב הבא – זה שאחרי הההאטה הנוכחית

שיתוף הכתבה
ויקטור וייסמן, מנכ"ל טופ קפיטל (צילום" יח"צ טופ קפיטל)ויקטור וייסמן, מנכ"ל טופ קפיטל (צילום" יח"צ טופ קפיטל)

על רקע הדיווחים על הקיפאון בשוק הנדל"ן, ובמידה רבה בניגוד להם, שיחות עם גורמים בשוק המימון החוץ-בנקאי מלמדות על מגמה חדשה ההולכת ומתחזקת בשוק המקומי, במסגרתה יזמי הנדל"ן חוזרים בהדרגה לפעילות, אחרי כשנה בה נמנעו מרכישת קרקעות ומקידום פרויקטים חדשים.

אף שלא מדובר עדיין בהיקפי הפעילות שקדמו למלחמה באוקראינה, להעלאות הריבית בארה"ב ולמשבר בשווקים, ובעוד היקפי נטילת המשכנתאות על ידי ציבור הרוכשים עודם בשפל – כבר עתה ברור כי הכוחות היזמיים בשוק כבר מסתכלים על השלב הבא, זה שאחרי הההאטה הנוכחית.

בחברת טופ קפיטל , מגופי המימון החוץ-בנקאי המוכרים בישראל, יכולים להעיד על אותם סימנים ראשוניים למציאות החדשה; אחרי "טפטוף" של בקשות למימון פרויקטים שהתקבלו אצלם בשנה האחרונה, בחודשיים האחרונים ישנה עלייה חדה בכמות הפניות המונחות על שולחנה.

מנכ"ל החברה, ויקטור וייסמן, אומר כי הדבר מעיד בעיניו על תופעה רחבה בהרבה: "יש גידול בפעילות של היזמים בשוק כי הם יודעים שדווקא עכשיו, אחרי תקופה של האטה משמעותית, ההזדמנויות והמציאות מתחילות לצוץ מעל לפני השטח. נכון שהיזמים זהירים בהשוואה למה שהיה כאן לפני שנתיים, אבל אם משווים את היקפי הפעילות שלהם  למה שהיה כאן לפני חצי שנה-שנה – התמונה ברורה".

איך אתה מסביר את זה? הרי הציבור הישראלי עצר את הרכישות כמעט לגמרי.

"נכון שהיקף העסקאות עדיין לא חזר לימים הגדולים, אבל אחרי כשנה של האטה שבה לא נרשמו ירידות מחירים של ממש, ברור לכולם שמחירי הדירות לא באמת יירדו כמו שחשבו בהתחלה. הנתונים של שוק הדיור בישראל גם לא מאפשרים את זה, עם הביקוש הגובר למגורים, המחסור בהיצע דירות והיעדר הקרקעות הזמינות לבנייה.

"צריך גם לומר כי לאור נתוני האינפלציה, המומחים הכלכליים סבורים שלא צפויות הורדות ריבית בתקופה הקרובה, ואולי אף תהיה העלאה נוספת. היזמים מבינים שהם לא יכולים לבנות על זה שהריבית תרד, ושכדאי להם לנצל הזדמנויות הקיימות עכשיו, כדי לא לאבד אותן בהמשך".

ומה לדעתך יהיה עם שאר השחקנים בשוק?

"אין לי ספק כי גם הם יחזרו לפעילות, גם אם זה יהיה כמה חודשים אחרי היזמים. בכל שנה נוספים לשוק עשרות אלפי משקי בית חדשים, וכולם צריכים קורת גג. מחודש מאי אנחנו מזהים עלייה מתונה בהיקף מכירת הדירות, וחזרה של הקונים לשוק. כשזה יגבר, מי שירוויח הם אותם יזמים שכבר עכשיו "מחממים מנועים' ופועלים בשטח, פשוט כי יהיו להם פרויקטים בשלבים מתקדמים ומלאי גדול של דירות שיענה על הביקוש".

טופ קפיטל , מחברות מימון  הנדל"ן הוותיקות בישראל, הוקמה בשנת 2009 ונשלטת במשותף על ידי אנשי העסקים פולי טטרו וגיא רוזן וכן על ידי לידר שוקי הון, הפניקס חברה לביטוח ומור קופות גמל. הגב הכלכלי המוצק שמספקים גופי השליטה המוסדיים מאפשר לחברה וללקוחותיה אורך נשימה גם בימים של האטה בפעילות הכלכלית, כמו זה שחווה השוק בימים אלה. החברה מתמחה בליווי סגור של פרויקטי התחדשות עירוניתתמ"א 38 לסוגיה לצד מיזמי פינוי-בינוי גדולים – וכן במימון קבוצות רכישה.

 

לפרטים נוספים >


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:טופ קפיטלמימון נדל"ןיזמיםויטור וייסמןהעלאת ריבית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...