650 דירות במקום 150: דיון בתוכנית פינוי בינוי בשכונת בראשית בגבעתיים

התוכנית ביוזמת הרשות הממשלתית להתחדשות והוועדה המקומית גבעתיים, ממוקמת במזרח העיר וממערב לרחוב בן גוריון, ותכלול שילוב של בנייה מרקמית של עד 9 קומות לצד מגדלים עד 30 קומות, כולל קומות מסחר ותעסוקה

שיתוף הכתבה
גבעתיים (שאטרסטוק) גבעתיים (שאטרסטוק)

הוועדה המחוזית תל אביב - ועדת המשנה להתחדשות עירונית - תדון בתוכנית להפקדה לפינוי בינוי בשכונת בראשית, במזרח גבעתיים, לפינוי 186 יחידות דיור ובניית 650 דירות במקומן. התוכנית מדרום לרחוב עמל, מצפון לרחוב גולומב, ממזרח לרחוב בראשית וממערב לרחוב בן גוריון - על גבול רמת גן. שטח התוכנית הינו כ-31 דונם והיא ביוזמת הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית והוועדה המקומית לתכנון ובנייה גבעתיים.

במתחם קיימים כיום בעיקר מבני רביעיות ושישיות משנות ה-60 וה-70 ובהם כ-115 יח"ד. בנוסף באזור הצפוני של המתחם מבנים משנות ה-90 בהם כ-70 יח"ד קיימות. התוכנית מציעה את פינויין והריסתן של 186 היחידות קיימות, ובנייתם של 650 יחידות דיור חדשות באמצעות מתווה של פינוי בינוי . נוסף על כך מציעה הקמתו של בית ספר יסודי חדש, בשטח של כ-7 דונם במערב התוכנית.

לתוכנית ארבעה מתחמים שלהם תוכנית איחוד וחלוקה. כל מתחם מייעד שטחים לבית ספר המוצע, למגורים, למסחר מקומי ולתעסוקה בהתאמה. התוכנית כוללת שילוב של בנייה מרקמית של עד 9 קומות מעל קומה מסחרית או קומת כניסה, לצד מגדלים בגובה של עד 30 קומות, הכוללות קומות מסחר ותעסוקה.

התוכנית כוללת גם שטח ציבורי פתוח במרכז השכונה וכן חזיתות מסחריות לאורך רחוב בן גוריון , מבנים מעורבי שימושים ושילוב של שטחי ציבור מבונים בחלק ממבני המגורים.

התכנית כוללת איחוד וחלוקה ומוסיפה 6,716 מ"ר למבנים ומוסדות ציבור, מגדילה את השטחים הציבוריים הפתוחים מ-525 מ"ר כיום ל-4,159 מ"ר, 6,716 מ"ר למבנים ומוסדות ציבור, 9,111 מ"ר לבנייה רוויה, ו-2,329 למבנים המשלבים מגורים, מסחר ותעסוקה. לאורך רחוב בן גוריון תותר בניינים בבנייה מרקמית של עד 6 קומות ומעליהם מגדלים של עד 24 קומות. עורך התוכנית הוא עדן בר מבר לוי אדריכלים. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתגבעתייםפינוי בינוי הווועדה המחוזית תל אביב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...