פינוי בינוי ראשון בשכונת רמות: אושרה תוכנית קבוצת נתיב לבניית 210 יח"ד

מדובר בפרויקט הראשון בשכונה הירושלמית, שרוב אוכלוסייתה חרדית, שמקודם במסלול יזמי. במקום ייבנו 3 בניינים בני 8 קומות במקום בניין עם 52 דירות

שיתוף הכתבה
פרויקט סולם יעקב של קבוצת נתיב בשכונת רמות בירושלים (סנאפשוט) פרויקט סולם יעקב של קבוצת נתיב בשכונת רמות בירושלים (סנאפשוט)

קבוצת נתיב קיבלה לאחרונה אישור עקרוני מהוועדה המחוזית ירושלים לפרויקט פינוי בינוי בשכונת רמות בבירה. מדובר בפרויקט הפינוי בינוי הראשון בשכונה שמקודם במסלול יזמי. המתחם נמצא ברחוב סולם יעקב, ובמסגרת התוכנית ייבנו 3 בניינים חדשים בני 8 קומות ובהם כ-210 דירות חדשות, במקום בניין אחד ישן עם 3 כניסות ו-52 דירות.

לדברי החברה, הוועדה המקומית ירושלים תומכת בפרויקט ונציגיה השתתפו בדיון בוועדה המחוזית עם קבוצת נתיב. שכונת רמות ממוקמת בצפון-מערב ירושלים והיא אחת השכונות הגדולות בארץ עם כ-56 אלף תושבים, רובם מהמגזר החרדי. השכונה ממוקמת על הציר התעבורתי המרכזי של צפון העיר לתל אביב. היא מחברת בין העיר הגדולה ירושלים לבין היישובים הקהילתיים היושבים על ציר זה או בסביבתו. לאחרונה נודע כי הוועדה המקומית אישרה את תוכנית קרדן ל-1,700 יחידות דיור בשכונה,  דווקא  במתחמים משולבים, מה שהעלה חשש להתחרדות האזור. תוכנית זו נוספת לתוכנית חריגה למגזר, בת 20 קומות, שנידונה בשבוע שעבר בוועדה המחוזית. 

לדברי שמחה גרידינגר, יו"ר ובעלים של קבוצת נתיב, הפרויקט לווה באתגרים תכנוניים וחברתיים. "האתגר התכנוני היה בטופוגרפיה המיוחדת בשכונה, שבנויה על צלע הר בגובה כ-885 מטר מעל גובה פני הים, והאוכלוסייה בה ברובה היא מהמגזר החרדי שלא נעזרת במעלית, ולכן נדרשה יצירתיות תכנונית כדי לבנות בניינים המתאימים לקהל היעד. האתגר החברתי היה לגשר על פערי התרבות בין הסוגים השונים של הדיירים, מזרמים שונים של האוכלוסייה החרדית, אופי התכנון התואם והתמורות שהם יקבלו".

לדבריו, שלב החתימות בפרויקטים במגזר הכללי עשוי להימשך תקופה ארוכה בשל פערים בין הדיירים והתנגדויות. "במקרה הזה, בזכות ההירתמות של רב השכונה שתמך בפרויקט ונתן את ברכתו לצאת לדרך, ביום החתימות הראשון חתמו כמעט 50% אחוז מהדיירים. מהר מאוד הגענו לרוב הדרוש וכיום הפרויקט עומד על מעל 80% חתימות".

גרידינגר הוסיף כי "אנחנו מקווים שתוך חצי שנה התוכנית תעלה לוועדה המקומית ותקבל את המלצת הוועדה להצטרפות העירייה לתכנית ולהגשת המסמכים לוועדה המחוזית. אנו מאמינים שכאשר הפרויקט יצא לדרך הוא יפרוץ את הדרך להתחדשות השכונה כולה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ירושליםפינוי בינוי רמותחרדיםנתיב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...