מנהל התכנון למשרד להגנת הסביבה: שנו המדיניות האוסרת בנייה חדשה באזורים עם רעש מטוסים

מנכ"ל מנהל התכנון רפי אלמליח שלח מכתב לשרה להגנת הסביבה עידית סילמן: "השלכות חמורות למדיניות הקיימת, לא ניתן לבנות דירות חדשות במקום אלו שנוטות ליפול, סוגיה קריטית הנוגעת לחיי אדם". המשרד להגנת הסביבה: "שמירה על בריאות הציבור קודמת, יש לבדוק כל מקרה לגופו"

שיתוף הכתבה
מנכ"ל מינהל התכנון רפי אלמליח בכנס איגוד המתכננים (רונן חורש, איגוד המתכננים)מנכ"ל מינהל התכנון רפי אלמליח בכנס איגוד המתכננים (רונן חורש, איגוד המתכננים)

מנכ"ל מינהל התכנון רפי אלמליח, שלח לאחרונה לשרה להגנת הסביבה עידית סילמן מכתב שבו הוא קורא לה לשנות את המדיניות האוסרת לבנות דירות חדשות באזורים מיושבים בתחומי רעש מטוסים.  

במתכב שכותרתו "קידום תכניות להתחדשות עירונית בתחומי רעש", נכתב כי "מדיניות המשרד להגנת הסביבה הינה כי באזורים מיושבים הנמצאים בתחומי רעש מטוסים, אין לאשר בניית יחידות דיור חדשות, למדיניות זאת השלכות חמורות אשר אינן מאפשרות בניה של יחידות דיור חדשות במקום אלו המטים לנפול, וקל וחומר שלא לאשר תוכניות מקיפות להתחדשות עירונית אשר יאפשרו ישימות כלכלית בערים ובישובים החלים בתחומי רעש מטוסים".

לדבריו, "לאחרונה נתקלנו בקושי כזה בתוכניות באזורים שונים בארץ, לדוגמה באור יהודה, יוקנעם, קרית עקרון ועוד. שם ישנם מבנים רבים אשר נבנו שלא בהתאם לתקן רעידות אדמה, ומדיניות זאת מונעת את ההיתכנות לחדשם. יתרה מכך, קידום תכניות התחדשות עירונית באותם אזורים, מטיבה עם המצב הקיים בהיותה מספקת בנייה חדשה בעלת מיגון אקוסטי עבור אותם תושבים שמתגוררים בהם ותשפר את איכות חייהם. אודה על עדכון מדיניות זאת באופן אשר יאפשר את התחדשות המבנים, מדובר בסוגיה קריטית הנוגעת באופן ישיר לחיי אדם".

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן (אסף אפרתי, לע"מ)השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן (אסף אפרתי, לע"מ)

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי המשרד "פועל רבות על מנת לעודד תהליכים של התחדשות עירונית וסבור כי יש להעדיף התחדשות ועיבוי של מרקמים ותיקים, על פני פיתוח של שטחים פתוחים. ואולם, המטרה הציבורית החשובה של חידוש של מרקמים ותיקים, המתאפשרת באמצעות הריסה של מבנים אשר אינם ממוגנים מפני רעידות אדמה ואינם ממוגנים מפני מלחמה, לא יכולה לבוא על חשבון מטרה ציבורית אחרת: שמירה על בריאות הציבור מפני חשיפה לרעש חריג ממטוסים. ועל כן יש לבדוק כל מקרה לגופו". 

"בכל הנוגע להליכי התחדשות עירונית בשטחים שבהם קיימים זיהומים אשר עלולים לסכן את האוכלוסייה, יש לאפשר תהליכים אלו רק בכפוף להבטחת מניעת חשיפה לזיהומים, ובמקרה הזה בזיהום מרעש חריג של מטוסים. המשרד ימשיך לסייע בכל דרך אפשרית אשר תוביל להבטחת מגורים נאותים לאוכלוסייה גם בהיבט של המבנים עצמם וגם בהיבט של מניעת חשיפת אוכלוסייה לרעש חריג העלול לגרום לפגיעות בריאותיות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רעש מטוסיםרפי אלמליחעידית סילמןמנהל התכנוןהתחדשות עירונית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...