מחאה בזמן נאום גולדקנופף בכנס לשמירה על השטחים הפתוחים של רמ"י

הקרן לשמירה על שטחים פתוחים השייכת לרשות מקרקעי ישראל ערכה כנס בנתיבות, בו הוצגה החשיבות האקולוגית בשמירה על שטחים פתוחים וניתנו דגשים וכלים להגשת בקשות לתקצוב פיתוח שלהם. בכנס נאמו גם מנהל רמ"י ושר השיכון, שבמהלך דבריו התפרצו לאולם מפגינים מתנגדי הרפורמה המשפטית

שיתוף הכתבה
המחאה בזמן נאומו של גולדקנופף בכנס (רונן חורש) המחאה בזמן נאומו של גולדקנופף בכנס (רונן חורש)

הבוקר (ה') נערך בנתיבות כנס של הקרן לשמירה על שטחים פתוחים של רשות מקרקעי ישראל , שמטרתו לעודד רשויות מקומיות וגופים נוספים לפתח שטחים פתוחים בשטחם, בשל החשיבות האקולוגית בשמירה על שטחים פתוחים. הכנס התקיים תחת הכותרת "רואים רחוק - מפתחים ירוק", והשתתפו בו שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, מנהל רמ"י יעקב קוינט, וכן נציגי גופים הרשאים להגיש בקשות לתקצוב הקרן בהם רשויות מקומיות, תאגידי מים, גופים סביבתיים, אדריכלים ומתכנני ערים.

הקרן מממנת פעולות שמטרתן סיוע לשמירה ולפיתוח הסביבתי ולטיפוח השטחים הפתוחים שמחוץ לשטחים העירוניים הבנויים, וכן פארקים ואזורי נופש ופנאי. בראש הקרן יושב מנהל רמ"י, וחברים בה נציג משרד הבינוי והשיכון , נציג המשרד להגנת הסביבה, נציג משרד האוצר, מנהל התכנון , השלטון המקומי, רשות הטבע והגנים ונציג הגופים הציבוריים.

על פי רמ"י, בעשור האחרון הושקעו באמצעות הקרן מיליארד שקלים בפיתוחם של 750 אתרים ברחבי הארץ, ובהם, פרויקט ארצי לפיתוח שביל ישראל לאופניים, נחל ציפורי בגליל התחתון, פארק האירוס בנוף הגליל, פארק תבור בנצרת עילית, נחל הקיבוצים בעמק המעיינות ועוד.

יצחק גולדקנופף בכנס (רונן חורש) יצחק גולדקנופף בכנס (רונן חורש)

שר הבינוי והשיכון, ויו"ר מועצת רמ"י, יצחק גולדקנופף אמר בכנס כי "השמירה על השטחים הפתוחים חשובה לשמירה על המגוון הביולוגי והמערכות האקולוגיות בישראל. אני רוצה לחזק את עובדי רמ''י הנתונים תחת מתקפות במהלך השבועות האחרונים. כמי שעובד איתכם כבר תקופה ממושכת, אני עומד כאן כמגן ונושא באחריות. המשיכו לבצע את עבודתכם נאמנה".

מנהל רשות מקרקעי ישראל , ויו"ר הקרן, יעקב קוינט אמר בכנס כי "הקרן נוסדה במטרה לשמור על הסביבה, מדינת ישראל ועתידנו. המטרה שלנו הייתה ועודנה לשמור על השטחים הפתוחים בתוך המרקם העירוני ובמקומות בהם יש פיתוח עירוני מואץ".

במהלך דברים שנשא השר גולדקנופף, התפרצו לאולם מפגינים מתנגדי הרפורמה המשפטית, שמחו גם על דבריו של חברו לסיעה, ח"כ יצחק פינדרוס, שהתבטא השבוע במילים קשות נגד הקהילה הגאה. בריאיון לתוכנית "אנשים", אמר פינדרוס בין היתר כי "הדבר הכי מסוכן למדינת ישראל יותר מדאע''ש, יותר מחיזבאללה, יותר מחמאס זה הפריצות בעריות, כי זה מה שכתוב בתורה. זה הדבר הכי מסוכן שיש למדינת ישראל. כי כתוב: 'הארץ תקיא אתכם, יגרשו אתכם מפה' והכל. ולכן במקבילה שלי אני צריך לא רק למנוע את מצעד הגאווה, אלא למנוע בכלל את התנועה הזאת".

מרמ"י נמסר כי הם "מצרים על כך כי המפגינים התפרצו לאולם במהלך נאומו של שר השיכון ומודה למפיקי הכנס ואנשי האבטחה שהצליחו לסכל את הניסיון הנואל במהרה ובכך לאפשר את המשך קיומו של הכנס".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:טבערמ"ייעקב קוינטשטחים פתוחיםיצחק גולדקנופףמחאה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...