יזמים, הכירו: השכונה הכי חמה בישראל בשנים הקרובות

עם מיקום מושלם בסמוך לרובע החדשנות העירוני, הזדמנויות תעסוקתיות מגוונות ומודל קהילתי פורץ דרך, פסגת רמות בבאר שבע היא כנראה השכונה הכי אטרקטיבית כיום למגורים בבאר שבע – ולא רק בה.

שיתוף הכתבה
קרדיט: עיריית באר שבעקרדיט: עיריית באר שבע

הכתבה מטעם עיריית באר שבע ומשרד הבינוי והשיכון

במשך שנים ארוכות קרצה באר שבע לשחקנים השונים בשוק הנדל"ן. הקסם המדברי של בירת הנגב הציע משהו אחר ושונה מהערים הגדולות שבמרכז הארץ, לצד פוטנציאל ממשי לעליית ערך ותשואות שלא ניתן להשיג בשום מקום אחר, בטח לא באזורי הביקוש.

ואולם נראה כי דווקא כיום, יותר מתמיד, השקעה בנדל"ן בבאר שבע היא האופציה המשתלמת בישראל – ליזמים ולרוכשי דירות כאחד. על כך מעידים בין היתר נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) שפורסמו באחרונה. לפי נתונים אלה, המבוססים על השוואה ארצית של מחירי הדירות הממוצעים בערים הגדולות אל מול ההכנסה החודשית הממוצעת באותה עיר, באר שבע היא העיר שבה הכי "קל" לקנות דירה.

במלים אחרות, על מנת לרכוש דירה בבאר שבע נדרשות כיום שנות ההכנסה המועטות ביותר – 10 שנים בסך הכל. לשם השוואה, לתושבי ירושלים נדרשות 26.9 שנות הכנסה כדי שיוכלו לרכוש דירה ממוצעת בעיר, ולתל אביבים המבקשים לקנות דירה בעירם – 22.2 שנות הכנסה.

אמנות וסייבר מגיל צעיר

אין זה סוד שבשנים האחרונות משקיעה עיריית באר שבע משאבים אדירים בהקמת מוסדות חינוך מובילים אשר ימשכו אליה אוכלוסיות חדשות. בינתיים, התוצאות בשטח מרשימות למדי. כך למשל, בעיר פועל מודל ייחודי הכולל שמונה מרכזי מצוינות בתחומי התיאטרון, ספורט, אמנות, מדעים, מחול, מנהיגות, שחמט ומוזיקה; אלה מאפשרים לכל תלמידי העיר להיחשף לשלל תחומים כבר בגיל צעיר ובאופן חווייתי, ואף להעמיק את העיסוק בהם בשעות אחר הצהריים.

(קרדיט: עיריית באר שבע)

בנוסף, בימים אלה נמצאות העירייה ואוניברסיטת בן גוריון בשלבי תכנון מתקדמים להקמת בית ספר תיכון חדש, על-אזורי וארצי, שימוקם ברובע החדשנות הסמוך לאוניברסיטה. בית הספר יתמקד בלימודי מדעים ואומנויות, וכן יכלול לימודי סייבר במגמת המדעים. מגמות ללימודי סייבר נפתחו השנה בעוד בשמונה בתי ספר תיכונים בעיר.

ההשקעה הבאר-שבעית לא מסתיימת בחינוך. בעיר פועלים למעלה מ-20 גופי תרבות לאומיים, בהם תיאטראות, להקות מחול מקצועיות, בית ספר למשחק, מוזיאונים, תזמורות ועוד. מדי שנה נערכים בעיר עשרות פסטיבלים ואירועי חוצות ייחודיים, והאמפי-פארק העירוני, המכיל כ-10,000 מקומות ישיבה, מארח מופעים של מיטב האמנים מהארץ ומחו"ל.

פסגת רמות זוכה בכל

בעוד כל תושבי באר שבע והסביבה מרוויחים ממגמות הפיתוח העירוניות, מי שעתידה לצאת נשכרת במיוחד היא שכונת פסגת רמות שבצפון העיר, שפיתוחה יחל בקרוב. מיקומה של השכונה הוא ככל הנראה הטוב בעיר – בסמוך לרובע החדשנות (הראשון בישראל) הכולל את פארק ההיי-טק של באר שבע, אוניברסיטת בן גוריון והמרכז הרפואי סורוקה.

כ-3,700 יחידות דיור מיועדות להיבנות בפסגת רמות, לצד שטחי מסחר ותעסוקה, מוסדות ציבור וחינוך ופארקים רחבי ידיים. השכונה מתאפיינת גם בנגישות תחבורתית גבוהה, בהיותה ממוקמת במרחק קצר מתחנת רכבת ישראל וממחלף תנועה שיוקם בסמוך אליה ויאפשר כניסה ויציאה נוחים ומהירים מהשכונה ואליה.

 

  (צילום: דיאגו)

את פארק ההיי-טק של באר-שבע, גולת הכותרת של רובע החדשנות, מאכלסות כבר כ-70 חברות היי-טק וסטארט-אפים מובילים לצד בית הספר למקצועות המחשב והגנת הסייבר של צה"ל, שנפתח בשנה שעברה. עם סיום הקמתו הפארק יכלול כ-200 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה, בהם יועסקו כ-10,000 עובדים בחברות ההיי-טק המובילות בארץ ובעולם.

במקביל לכל אלה, באר שבע הולכת והופכת גם למרכז אזורי של התעשיות הביטחוניות, כאשר התעשייה האווירית, רפאל ואלביט כבר מרחיבות את פעילותן באזור וצפויות להעסיק בשנים הקרובות אלפי מהנדסים ועובדים מבאר שבע והסביבה. בנוסף, מרכז החדשנות של בית החולים סורוקה שיקום באזור יציע אף הוא מאות משרות בתחומי החדשנות הרפואית, וזאת במקביל למהלכי האוניברסיטה להכפיל את שטחו של הקמפוס הצפוני שלה.

ייחוד נוסף של פסגת רמות בנוף השכונות האורבניות בישראל הוא היותה מוקפת בשטחים ירוקים ופתוחים, תוצאה בין היתר של תכנון מחושב הדוגל בצפיפות בנייה נמוכה. למרגלות השכונה ממוקם "פארק המשחקים", המשתרע על פני כ-60 דונמים וניתן למצוא בו מתקני משחק רבים, כולל מתקנים נגישים, מתקני אקסטרים, שבילי אופניים ושבילים להולכי רגל, נחל מלאכותי, מתחמי דשא לפיקניק ובוסתן עצי פרי.

יער רמות ממוקם גם כן במרחק הליכה מהשכונה, ויעניק לתושביה חיבור מיטבי בין חיי העיר לשלוות הטבע, ובעתיד ירושת במסלולי הליכה ובשבילי אופניים.

מכרז היזמים יוצא לדרך

אחרי שבמכרז האחרון לבנייה בשכונה, שנערך לפני כשנה, שווקו כ-1,500 יחידות דיור ליזמים מובילים – פרויקטים המצויים כיום בשלבי תכנון ורישוי – כעת יוצאים עיריית באר שבע, משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל בשיווק של למעלה מ-1,000 יחידות דיור נוספות בשישה מתחמי דיור חדשים.

במכרז החדש ישווקו כ-550 יחידות דיור במסגרת תוכנית הדיור הממשלתית מחיר מטרה, ועוד מספר דומה של דירות ישווקו בשוק החופשי. תנאי המכרז שופרו ומפורסמים בחוברת המכרז החדשה.

כמו כן, רשות מקרקעי ישראל יחד עם חברת " דירה להשכיר " משווקות מחדש קרקעות לבנייה של דיור להשכרה בשכונה, כאשר המכרז המשופר כולל 158 יחידות דיור לשכירות ארוכת טווח ו-154 יחידות דיור למכירה.

"מצרך נדיר"

"שכונת פסגת רמות היא ה'פנים' של תנופת הפיתוח של באר שבע, וצפויה להוביל את הפיכתה של העיר למטרופולין הדרומי של מדינת ישראל".

 אומרת תמר פוריה שרביט, מהנדסת העיר באר שבע. "מוקדי תעסוקה מתקדמים, מוסדות חינוך מובילים, פארקים וגינות ציבוריות, חיי קהילה ותרבות עשירים – כל אלה הם מצרכים נדירים בערים שמחוץ לגוש דן, וביחד עם כל יתרונותיה הייחודיים של העיר באר שבע, אני בטוחה שהם יהפכו את פסגת רמות לאחת משכונות המגורים המבוקשות בישראל.

"את ההצעות במכרז ניתן להגיש עד תחילת חודש יולי 2023", מדגישה פוריה שרביט. "אני קוראת ליזמים לא לפספס את ההזדמנות החד-פעמית הזאת ולקחת חלק בהקמת הדבר החם הבא בשוק הנדל"ן בישראל".

הכתבה מטעם עיריית באר שבע ומשרד הבינוי והשיכון

לפרטים נוספים על המכרז >>


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית באר שבעבאר שבעמכרזיםמכרזי מקרקעיןמשרד השיכון והבינוירמ"
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...