הוועדה המחוזית אישרה את תוכנית מתחם השגרירות האמריקנית בירושלים

התוכנית שעל דרך חברון ותוואי הרכבת הקלה, כוללת מבנה מרכזי בן 10 קומות שיוקם לצד מבנה מגורי סגל בן 4 קומות, ובסך הכל 53 אלף מ"ר בנוי. מתכנן המחוז: "המתחם צפוי להיות מוקד לפעילות ציבורית, כלכלית ודיפלומטית ענפה, ותספק מאות מקומות עבודה חדשים לעיר"

שיתוף הכתבה
דגל ארצות הברית (שאטרסטוק)דגל ארצות הברית (שאטרסטוק)

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, בראשות שירה תלמי, החליטה היום (ג') לאשר את התוכנית להקמת מתחם שגרירות ארה"ב בעיר. התוכנית הינה על שטח כולל של כ-31 דונם שכיום ריק מבנייה, ותחום על ידי הרחובות דרך חברון ממערב, חנוך אלבק ממזרח ודניאל ינובסקי מדרום, ובצמוד לקו הכחול של הרכבת הקלה. מדובר בשטח ריק כיום מבינוי.

על פי התוכנית, צפוי המבנה המרכזי להתנשא ל-10 קומות, ולצדו יוקם מבנה מגורי סגל בן 4 קומות. בסך הכל כוללת התוכנית כ-53,000 מ"ר של שטח בנוי, מתוכם כ-1,800 מ"ר מיועדים למגורים.
 
ממנהל התכנון נמסר: "מתחם השגרירות מהווה מתחם בעל משמעות ציבורית וסמלית, ועתיד לרכז סביבו פעילות ציבורית בהיקף גדול, זאת בדומה למתחמי שגרירות ארה"ב בבירות אחרות בעולם. המתחם ממוקם לאורך דרך חברון, שהיא דרך היסטורית ראשית בעיר, ובצמוד לציר הרכבת הקלה אשר עתיד להיות ציר עירוני אינטנסיבי, מעורב שימושים ובעל דפנות פעילות לאורכו".

סקיצה של מתחם שגרירות ארה"ב בירושלים (יגאל לוי אדריכלים)סקיצה של מתחם שגרירות ארה"ב בירושלים (יגאל לוי אדריכלים)


עוד נמסר כי "התוכנית שמה דגש על שיפור את הממשק של המתחם עם הסביבה ולשם כך קבעה הוועדה הוראות מיוחדות להרחבת המדרכות, וזאת על מנת להבטיח הקמת גינות, שבילי הליכה ושבילי אופניים. בנוסף קבעה הוועדה שינויים בבינוי והנמכתו, וזאת על מנת לצמצם את היקף עקירת העצים במתחמים וכן את מופע גובה הבינוי כלפי רחוב".

מתכנן מחוז ירושלים, אדריכל דן קינן: "מדובר בתוכנית חשובה המהווה ציון דרך לעיר, אשר לצד החשיבות הסמלית שלה צפויה להוות מוקד לפעילות ציבורית, כלכלית ודיפלומטית ענפה, ותספק מאות מקומות עבודה חדשים לעיר, וזאת בהסתמך על השירות המצוין של הרכבת הקלה לאורך דרך חברון".

התוכנית הוגשה על ידי שגרירות ארה"ב ורשות מקרקעי ישראל, ונערכה על ידי משרד יגאל לוי אדריכלים.
כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המחוזית ירושליםירושליםשירה תלמי באבאידן קינןיגאל לוי אדריכלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...